עיתון רשמי בסין: גוגל עלולה לשלם מחיר כבד על ההאשמות בפריצה

גוגל עלולה להפוך "לכלי פוליטי" בידיהם של אנשי הממשל בבייג'ינג ועסקיה במדינה עלולים להיפגע - כך מזהיר העורך הראשי של People's Daily, שנחשב לביטאון הרשמי של המפלגה הקומוניסטית השלטת בסין, במאמר מערכת שפרסם ● לדבריו, בכך שגוגל טענה, כי המתקפה על השרתים כוונה נגד פעילים למען זכויות אדם בסין, "היא ניצלה במכוון את התפיסה המעוותת במדינות המערב ביחס למדינה"

גוגל (Google) עלולה להפוך "לכלי פוליטי" בידיהם של אנשי הממשל בסין – הזהיר אתמול (ב') עיתון רשמי בבייג'ינג. על פי העיתון, עסקיה של ענקית האינטרנט האמריקנית עלולים להיפגע לאחר שהאשימה את סין במתקפות על שרתיה.

האזהרה הופיעה במהדורה העולמית של העיתון People's Daily, שנחשב לביטאון הרשמי של המפלגה הקומוניסטית השלטת במדינה. אפשר לראות באזהרה גם אות להחרפת המתיחות בין ארצות הברית לסין, על רקע הפריצות לשרתים שמיוחסות לסין.

בשנה שעברה האשימה גוגל את סין בפריצה למאות חשבונות ג'י-מייל (Gmail). החשבונות שנפרצו שייכים לבכירים בממשל האמריקני, פעילים סינים למען זכויות אדם ועיתונאים. משרד החוץ הסיני דחה את ההאשמות, ובעיתון הרשמי ממליצים לגוגל להימנע ממשחקים פוליטיים מסוכנים.

במאמר המערכת, שפורסם בעמוד הראשון של העיתון, נכתב שבכך שגוגל טענה, כי המתקפה כוונה גם נגד פעילים למען זכויות אדם בסין, "היא ניצלה במכוון את התפיסה המעוותת במדינות המערב ביחס לסין, ורמזה שמקור המתקפות בממשלתה". על המאמר חתום העורך הראשי של העיתון.

"ההאשמות של גוגל נגד סין הן כוזבות, נובעות ממניעים לא ברורים ומסתתרות מאחוריהן כוונות זדוניות", נכתב במאמר. "לא כדאי לגוגל להיכנס למאבקים פוליטיים בינלאומיים, משום שהיא תשמש ככלי בידי פוליטיקאים. ביום שבו הרוחות הפוליטיות ישנו כיוון, עלולה גוגל ליפול קורבן על מזבח הפוליטיקה ולהידחק מהשוק".

המאמר עלול להחזיר את גוגל לחזית המאבקים הפוליטיים בין ארצות הברית לסין, לאחר שבשנה שעברה אימץ הנשיא האמריקני, ברק אובמה, את הטענות שלה על פריצות וצנזורה של האינטרנט במדינת הענק. מאז הפרשה המשיכה גוגל לאבד נתחי שוק בסין מול מנוע החיפוש המקומי ביידו (Baidu). שוק האינטרנט הסיני נחשב לגדול בעולם, ומספר הגולשים במדינה עולה, על פי ההערכות, על 450 מיליון.

שר ההגנה של ארצות הברית, רוברט גייטס, קרא בסוף השבוע להיערך נגד המתקפות המקוונות ולראות בהן פעילות מלחמתית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים