הבית הלבן דורש מהקונגרס להחמיר את העונשים שיוטלו על פורצי אתרים

בין הצעדים שדורש ממשל אובמה דורש מהקונגרס האמריקני לאשר בחוק בתחום האבטחה המקוונת כלולה הכפלת העונש המרבי שניתן להטיל על המסכנים את הביטחון הלאומי ל-20 שנות מאסר ● הדרישה הוגשה עוד לפני המתקפות שהיו באחרונה על האתרים הציבוריים של ה-CIA והסנאט, וכן על האתר של רשת פלייסטיישן מבית סוני

עוד לפני שהאקרים הצליחו לפרוץ לאתרי האינטרנט הציבוריים של ה-CIA והסנאט האמריקני ביקשו בבית הלבן להחמיר את העונשים שיוטלו על פורצים לרשתות מחשבים של הממשל או של חברות פרטיות. בחודש שעבר דרש ממשל אובמה מהקונגרס האמריקני לאשר צעדים חריפים יותר בתחום האבטחה המקוונת, בהם הכפלת העונש המרבי שניתן להטיל על המסכנים את הביטחון הלאומי ל-20 שנות מאסר.

עתה נותר לראות אם הצעת החוק תאושר. כך או כך, אין ספק שנושא האבטחה המקוונת עלה בשבועות האחרונים לראש סדר היום, בעקבות המתקפות המתוחכמות שזכו לפרסום רב – בין השאר על הרשת של סוני (Sony), על בנק סיטי גרופ (Citigroup) ועל קרן המטבע הבינלאומית. בעקבות המתקפות על רשת PlayStation Network של סוני כבר הוגשו עשרות תביעות נגד החברה. קבוצה המכונה Lulz Security נטלה על עצמה את האחריות על המתקפות נגד סוני, הסנאט וה-CIA.

"זה היה חודש לא קל", אמר ג'יימס לואיס מצוות החשיבה של המרכז ללימודים אסטרטגיים ובינלאומיים. לדבריו, הפורצים לאתרי אינטרנט ממניעים פוליטיים או כדי לקדם נושאים מסוימים לראש סדר היום "עושים טעות חמורה" כשהם תוקפים אתרים דוגמת אלה של ה-FBI או ה-CIA. "זה מתנקם בהם מייד", אמר.

הבעיה העיקרית הניצבת בפני המבקשים להילחם במתקפות המקוונות היא למצוא את האחראים. "קשה למצוא את 'המקלדת המעשנת'", ציין פרנק קילופו, מנהל המכון למדיניות של ביטחון פנים באוניברסיטת ג'ורג' וושינגטון. לדבריו, "עקב האנונימיות באינטרנט קשה להוכיח בוודאות של 100% שאדם מסוים ניצב מאחורי המתקפות שפוגעות בביטחון הלאומי. אי אפשר לדעת מי ישב מול המקלדת, ואפילו אם יודעים – קשה להוכיח זאת באופן מוחלט".

על פי החוק התקף כיום בארצות הברית, ניתן להטיל על מי שפורץ למחשבי הממשל ומסכן את הביטחון הלאומי עונש מרבי של עשר שנות מאסר. אם הפריצה נעשתה כדי לגנוב, ניתן להטיל על הפורץ עונש של עד חמש שנות מאסר, ואם המטרה הייתה גניבת סיסמה או השחתת אתר – העונש המרבי הוא שנת מאסר אחת.

על פי הצעת החוק של הבית הלבן, במקום עשר שנים לכל היותר ניתן יהיה להטיל על הפורצים עד 20 שנות מאסר, על גניבה בסכום של עד 5,000 דולרים ניתן יהיה להטיל עונש מרבי של עד עשר שנים ועל פריצה למחשבי הממשל – עד שלוש שנים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים