מוזילה השיקה את פיירפוקס 5 – שלושה חודשים בלבד לאחר גרסה 4

הגרסה החדשה של הדפדפן כבר מוצעת להורדה עבור חלונות, לינוקס ו-Mac, וכן עבור מכשירי אנדרואיד ● היא כוללת, על פי מוזילה, יותר מאלף שינויים ושיפורים, בכלל זה תמיכה באנימציות CSS ובטכנולוגיות מתקדמות נוספות, דוגמת שפת HTML 5, בדיקת איות טובה יותר בחלק מהשפות, ביצועי רשת משופרים יותר וביצועים טובים יותר בכרטיסיות שפועלת ברקע

מוזילה: התוספים - הסיבה לפופולריות של פיירפוקס

מוזילה (Mozilla) עומד בהבטחות למחזורי פיתוח מהירים יותר – ואתמול (ג') השיקה את פיירפוקס 5 (Firefox 5), כשלושה חודשים בלבד לאחר ההשקה של פיירפוקס 4 (Firefox 4). הגרסה החדשה של הדפדפן כבר מוצעת להורדה עבור חלונות (Windows), לינוקס (Linux) ו-Mac, וכן עבור מכשירי אנדרואיד (Android).

"האצת מחזורי הפיתוח מאפשרת לנו להציע למשתמשים תפקודים חדשים, שיפורים בביצועים וביציבות, וכן עדכוני אבטחה, בקצב מהיר יותר", נכתב בהודעה שפורסמה בבלוג של מוזילה.

במוזילה מבטיחים, כי הדפדפן החדש מציע יותר מאלף שיפורים וחידושים שונים. "הגרסה החדשה תומכת בטכנולוגיות אינטרנט מתקדמות יותר ומקילה על המפתחים להציע תוספים מלהיבים, יישומי אינטרנט ואתרים", נמסר מהארגון.

לגרסת אנדרואיד הוסיפה מוזילה מנגנון חדש שמאפשר לגולשים למנוע מאתרי אינטרנט לעקוב אחר הפעילות שלהם ברשת. על פי הארגון, פיירפוקס הוא הדפדפן היחיד שמציע מנגנון כזה בגרסאות מרובות.

מתחת לפני השטח תומך הדפדפן החדש באנימציות CSS ובטכנולוגיות מתקדמות נוספות, דוגמת שפת HTML 5. עם זאת, לפי המדד של אתר HTML5test.com עומד שיעור התמיכה של פיירפוקס 5 ב-HTML 5 על 240 מתוך 400 – בדיוק כמו פיירפוקס 4 ופחות מדפדפן כרום (Chrome) של גוגל (Google), שמשיג ציון של 291.

שיפורים נוספים בפיירפוקס 5 כוללים בדיקת איות טובה יותר בחלק מהשפות, ביצועי רשת משופרים יותר וביצועים טובים יותר בכרטיסיות שפועלת ברקע.

על פי מוזילה, מאז שהושק פיירפוקס 4, ב-22 במרס (שנה לאחר השקת גרסה 3.5 של הדפדפן), הורידו הגולשים 200 מיליון עותקים ממנו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים