הצעיר שנעצר בבריטניה מואשם בסדרה של מתקפות מקוונות

רשויות החוק בממלכה צפויות להגיש היום (ה') כתב אישום נגד ריאן קלירי בן ה-19 בחמישה סעיפים לפי החוק הבריטי לפשעי מחשב ● הוא מואשם בסדרה של מתקפות מקוונות נגד הרשות למלחמה בפשע המאורגן ושני ארגונים של חברות המוזיקה בבריטניה ● על דלת הבית שבו הוא מתגורר, בפרבר שקט של לונדון, נכתב: "איננו יכולים למסור שום תגובה"

ריאן קלירי, הצעיר בן ה-19 שנעצר השבוע, מואשם בסדרה של מתקפות מקוונות נגד הרשות למלחמה בפשע המאורגן ושני ארגונים של חברות המוזיקה בבריטניה – כך מסרה אתמול (ד') המשטרה הבריטית. היום יובא קלירי לבית המשפט וצפוי להיות מוגש נגדו כתב אישום בחמישה סעיפים לפי החוק הבריטי לפשעי מחשב.

כל הווילונות בביתו של קלירי בוויקפורד, פרבר שקט של לונדון, מוגפים ועל הדלת תלוי שלט עם בקשה "נא לא לדפוק ולבקש ראיונות ואיננו יכולים למסור שום תגובה".

פול סטיבנסון, מפקד המשטרה המקומית, מסר שהמעצר נערך בעקבות "מצוד בינלאומי" אחרי קבוצה שחשודה בביצוע מתקפות נגד חברות ורשויות חוק, וכי מדובר ב-"הישג חשוב מאוד". הוא לא הוסיף פרטים.

בחלק מהפרסומים הוצג קלירי כמנהיג ארגון ההאקרים Lulzsec ונטען, כי הוא מנהל רשת של מספר אתרי האקרים ומפעיל רשת IRC שמשמשת להם כנקודת מפגש. ב-Lulzsec הכחישו שקלירי הוא מנהיג הארגון והגדירו את הקשר שלו אליו כ-"רופף בלבד".

ייתכן שמעצרו של קלירי הוא תוצאה של סכסוך שפרץ בינו לבין אנשי אנונימוס (Anonymous), ארגון האקרים נוסף. במאי פורסמו ברשת כרוזים שעל פיהם קלירי גנב סיסמאות של אנשי אנונימוס ופרסם ברשת פרטים שלהם, בין היתר שמות, כתובות דואר אלקטרוני, כתובות מגורים, מספרי טלפון, שמות של בני משפחה.

באתר אינטרנט בשם Lulzsec Exposed פורסמו תמלילים של שיחות צ'אט בין חברי הקבוצה ומהם עולות האשמות על שיתוף פעולה בין חברים מסוימים בקבוצה לבין חוקרי ה-FBI ורשויות חוק ברחבי העולם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים