תוסף חדש מאפשר להמיר אוטומטית אנשי קשר מפייסבוק לגוגל פלוס

התוסף פותר את הצורך להזין את הפרטים של אנשי הקשר ברשת החברתית החדשה של גוגל ● עם זאת, ייתכן שמדובר בהפרת תנאי השימוש של פייסבוק, שאוסרים על "איסוף תכנים או פרטים של משתמשים באמצעים אוטומטיים" ● מפתח התוסף אמר, כי "הפרטים על החברים שלי אינם בבעלות פייסבוק; אני רוצה גישה קלה לפרטים של החברים שלי ויכולת לשתף אותם, ואם התוצאה תהיה הרחקה או חסימה - שיהיה"

המכשול העיקרי שניצב בפני מי שמבקש לעבור מפייסבוק (Facebook) לגוגל פלוס (+Google), או לנהל פרופילים בשתי הרשתות, הוא הצורך להזין מחדש את הפרטים של אנשי הקשר. תוסף חדש לדפדפן כרום (Chrome) של גוגל (Google) פותר את הבעיה ומאפשר לבצע את התהליך באופן אוטומטי.

התוסף, בעל קוד פתוח, מכונה Facebook Friend Exporter. יצר אותו המתכנת מוחמד מנסור. על אף היתרונות שבו, תהליך הייצוא של אנשי הקשר באמצעותו כלל אינו פשוט – הוא כרוך ביותר מלחיצה בודדת. בנוסף, ייתכן שמדובר בהפרה של תנאי השירות של פייסבוק, שאוסרים במפורש על "איסוף תכנים או פרטים של משתמשים באמצעים אוטומטיים".

גוגל קראה כבר לפני חודשים רבים להקל על ייצוא המידע מפייסבוק. מנסור, שפיתח גם כלי לפרסום הודעות מגוגל פלוס בטוויטר (Twitter) ובפייסבוק, מסכים עם הגישה של גוגל. "אני מייצא נתונים שלי שהחברים שלי בפייסבוק התירו לי להשתמש בהם", ציין. בהתייחס להפרה אפשרית של תנאי השימוש של פייסבוק הוא אמר, כי "הפרטים על החברים שלי אינם בבעלות פייסבוק. אני רוצה גישה קלה לפרטים של החברים שלי ויכולת לשתף אותם, ואם התוצאה תהיה הרחקה או חסימה – שיהיה".

ובכל זאת, מנסור מצרף לכלי אזהרה, כי "השימוש הוא על אחריותכם בלבד". הוא מציין בהודעה, כי "יותר מ-30 אלף בני אדם כבר השתמשו בכלי ואיש לא נחסם או קיבל התראה מפייסבוק, אך אין שום ערובה שכך יהיה גם בהמשך".

לא ניתן היה לקבל תגובה מפייסבוק.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ישארל פטשניק

    כבר יש ממשקים כאלה לרשתות אחרות כל מה שצריך שהמשתמש יגיד שהוא להעביר נתונים זו החלטה שלו בלבד

אירועים קרובים