פייסבוק החלה להציע שיחות וידיאו של סקייפ

הרשת החברתית מציעה את שיחות הווידיאו באמצעות שירות Video Calling של סקייפ, שהוא קל מאוד לשימוש ● עם זאת, השירות תומך רק בשיחות בין שני משתמשים ולא בשיחות ועידה מרובות משתתפים, שמוצעות כבר ברשת החברתית המתחרה של גוגל, +Google ● מנכ"ל פייסבוק, מרק צוקרברג, התייחס בעת השקת השירות החדש ל-+Google ואמר, כי "אין לי הרבה מה לומר, משום שכולנו בילינו בה מעט מאוד זמן"

פייסבוק (Facebook) הציגה, כצפוי, את שירות Video Calling, המבוסס על תוסף של סקייפ (Skype) – בצד שירותי Group Chat וממשק משופר לצ'אט הקיים.

במסגרת Video Calling יכולים שני משתמשים לשוחח זה עם זה בצ'אט בשתי לחיצות בלבד. ההורדה של התוסף מתבצעת לפי דרישה, לאחר שמאשרים את ההורדה, ואין צורך להתקין מראש את תוכנת סקייפ. עובדה זו עשויה להסיר את אחד החסמים העיקריים שניצבים בפני שירותים שמבוססים על תוכנה.

"מרבית המשתמשים אינם מעוניינים להקדיש זמן להורדת תוכנה וקביעת הגדרות", אמר מרק צוקרברג, מנכ"ל פייסבוק, לעיתונאים שהגיעו למשרדי החברה בפאלו אלטו שבקליפורניה לרגל השקת החידושים. גישה זו מזכירה את הגישה של iTunes App Store או Mac App Store – חנויות היישומים של אפל (Apple) – ונראה שכעת מאמצות אותה חברות נוספות.

"אנחנו עתידים לראות יישומים נוספים של הפילוסופיה של אפל, שעל פיה 'זה עובד והמשתמשים לא צריכים לדעת איך ולמה'", אמר מייקל גרטנברג, אנליסט מגרטנר (Gartner). לדבריו, "המשתמשים מתעניינים בתפקוד ולא בטכנולוגיה".

בשירות Group Chat החדש של פייסבוק יושמה תפיסה דומה – ואין ספק שמשתמשי הרשת החברתית שמבקשים לנהל צ'אט קבוצתי ידעו להעריך את הפשטות שבה. עם זאת, לפשטות יש גם מחיר: משתמשי פייסבוק אינם יכולים לשוחח עם משתמשי גוגל (Google) או אפל – בעיה שמזכירה את היעדר התמיכה ההדדית בין התוכנות השונות למסרים מיידיים.

בתשובה לשאלה על כך שהרשת החברתית המתחרה של גוגל, +Google, מציעה שיחות וידיאו קבוצתיות בעוד שפייסבוק מאפשרת רק שיחות בין שני משתמשים אמר צוקרברג, כי "היום אנחנו מציעים שיחות וידיאו בין שני משתמשים, אולם אני לא שולל אף אפשרות" ביחס לעתיד. "עם זאת, אסור להמעיט בחשיבות של מה שאנחנו מציעים כבר היום", הוסיף. "מרבית שיחות הווידיאו מתבצעות בין שני משתמשים, ואני חושב שזה נהדר".

יצוין, כי סקייפ מציעה שיחות ועידה מרובות משתתפים כשירות פרימיום, שכרוך בתשלום של 4.49 דולרים בארצות הברית.

בהתייחסות ישירה ל-+Google אמר צוקרברג, כי "אין לי הרבה מה לומר, משום שכולנו בילינו מעט מאוד זמן בשירות החדש". יצוין, כי צוקרברג הוא המשתמש הכי פופולרי ברשת החברתית החדשה של גוגל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים