63% מאזרחי העולם: אנחנו לא יכולים לחיות בלי הסלולר

הנתון עולה ממחקר שנערך עבור אמדוקס, שמגלה עד כמה אנחנו תלויים במכשיר הסלולרי שלנו ● נתונים נוספים שגילו החוקרים מעלים, כי כמחצית מאתנו רואים בסלולר אמצעי חשוב ליצירת קשרים חברתיים ● המחקר גילה בנוסף שיש הרבה מן המשותף בין צרכני הסלולר ברחבי העולם, אולם קיימים גם הבדלים תלויי חברה ותרבות

מחקר חדש מאשש את הטענה עד כמה אנחנו תלויים במכשירים הניידים שלנו: 63% מאזרחי העולם לא מסוגלים לנהל את חייהם בלי המכשיר הסלולרי שלהם – כך עולה מהמחקר, שנערך עבור אמדוקס. נתון נוסף מגלה ש-49% רואים במכשיר הסלולרי אמצעי חשוב ליצירת קשרים חברתיים, ולא רק כלי עבודה או אמצעי טכנולוגי לקיום שיחות.

המחקר נעשה על ידי קולמן פארקס (Coleman Parkes), בחלוקות כמותית ואזורית, ובחן את התנהגות צרכנים בעולם המחובר. הוא בוצע בקרב 4,700 צרכנים בגילאים שונים ב-14 מדינות ברחבי העולם – בצפון ובדרום אמריקה, באירופה ובאסיה-פסיפיק.

על פי הממצאים, בעוד שיש הרבה מאוד מן המשותף בין צרכני תקשורת סלולרית ברחבי העולם – צריכת תוכן, חשיבות לשירות ולטכנולוגיה מתקדמת, מודעות לחשבון החודשי ולחבילות – הרי שקיים שוני בהתנהגות הצרכנים, שמתבסס על הבדלי תרבויות. לכן, קובעים עורכי המחקר, ספקיות צריכות להתאים את המודלים העסקיים ואת האסטרטגיה השיווקית שלהן, בין השאר, תוך התבססות על נתונים חברתיים או תרבותיים, שהינם שונים, כאמור, ממקום למקום.

שלוש קבוצות של משתמשי סלולר

החוקרים זיהו וסיווגו שלוש קהילות צרכנים גלובליות. לראשונה הם קראו סייבורג (Cyborg), משמע – אורגניזם קיברנטי, שילוב של אדם ומכונה. טיפוסים מסוג זה מאמצים את החיבוריות והקישוריות בכל היבט של חייהם, המקצועיים והפרטיים. כמו כן, סביר להניח שהם ישלמו יותר עבור שירותי פרימיום. מכשיר הטלפון הסלולרי משמש אצלם מרכיב מרכזי ביצירת קשרים חברתיים ובתקשורת עם משפחה, חברים ועבודה. הם משתמשים בו גם להודעות טקסט, לגלישה באינטרנט ולפעילות ברשתות החברתיות. הסייבורגים מאמצים שירותים חדשים ביתר קלות ודורשים שירות איכותי. טיפוס זה של צרכנים נפוץ בשווקים המתעוררים באמריקה הלטינית ובאסיה.

קבוצת האוכלוסיה השנייה היא הקנטאור (Centaur), שקרויה על שם דמות במיתולוגיה היוונית שהיא חצי סוס וחצי אדם. המשתייכים לקבוצה מפרידים באופן ברור בין חייהם הפרטיים לזהות הטכנולוגית שלהם, ורואים בטלפון הסלולרי מכשיר פונקציונאלי, ולא כזה שמשקף את מי שהם ואת אופיים. הם מפרידים בין מקומות (בית ועבודה) ובין מכשירים סלולריים (פרטי ועסקי). הקנטאורים מעדיפים אינטראקציה של פנים-מול-פנים עם משפחה וחברים, ולא בקשר עם ספקית התקשורת שלהם. הם עושים שימוש גבוה ביותר בהודעות טקסט, המאפשרות שמירה מעודנת על גבולות בין בית ועבודה. השיקולים שלהם להחלפת מכשירים הם לרוב כלכליים, ולא בהכרח בשל חדשנות ומגמות אופנה. בנוסף, הקנטאורים מעדיפים תוכניות תמחור ידועות מראש – תשלום מראש או שימוש ללא הגבלה בעבור תשלום קבוע – אך מוכנים לשלם יותר עבור שירותים איכותיים. קהילה זו שכיחה באירופה ובשווקים המתפתחים באסיה פסיפיק – אוסטרליה וניו זילנד.

הסוג השלישי שזיהו החוקרים הוא של טיפוסים המכונים בוקרים בחלל (Space cowboys). מדובר בנוודים טכנולוגיים, אינדיבידואליסטים ובלתי צפויים, שמחליפים מכשירים וספקיות הן בשל סיבות טכנולוגיות והן בשל סיבות כלכליות. הם מחפשים את ההתאמה האישית של שירותים ותוכניות תשלום. הבוקרים בחלל משתמשים בטכנולוגיה, על פי המחקר, באופן פונקציונאלי לקידום עצמי ולא לקידום קשרים חברתיים. הם המושפעים ביותר מאקטיביות של ספקיות תקשורת. חברי קהילה זו נפוצים בצפון אמריקה, אף שיש באזור זה גם שאריות של טיפוסים משתי הקהילות האחרות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים