יבמ תספק לברייטסורס שירותי גיבוי והמשכיות עסקית באירוח במאות אלפי שקלים לשנה

מערך הגיבוי יתבסס על שרת אחסון מסדרת DS של יבמ ויכלול גם שרתים חלופיים וסביבת תקשורת ● ההסכם כולל תהליך הקמה שבסופו יתבצע ניסוי בהיקף מלא של הדמיית מצב חירום וכניסה של מרכז הגיבוי לפעילות ● תקופת ההתקשרות היא חמש שנים, ובמהלכה יתקיימו ניסויים כאלה על בסיס קבוע

יבמ (IBM) ישראל תספק לחברת האנרגיה התרמו-סולרית ברייטסורס (BrightSource) תעשיות (ישראל) שירותי גיבוי והתאוששות לסביבת המיחשוב הפתוחה שלה. הענק הכחול סירב למסור נתונים מפורטים על החוזה, שבמסגרתו יינתנו שירותי גיבוי בתצורת אירוח, אולם גורמים בשוק העריכו שמדובר בחוזה למשך חמש שנים, בעלות של מאות אלפי שקלים בשנה.

מערך הגיבוי שיבמ תספק יתבסס על שרת אחסון מסדרת DS של החברה ויכלול גם שרתים חלופיים וסביבת תקשורת. עד כה, נשענה ברייטסורס על מערך גיבוי שאותו תחזקה ותפעלה במסגרת פנים-ארגונית. בחברה צופים, כי חוזה האירוח ייעל את משימות הגיבוי ויספק רמה גבוהה יותר של גמישות בהיערכות לכל תסריט חירום אפשרי. ההסכם כולל תהליך הקמה שבסופו יתבצע ניסוי בהיקף מלא של הדמיית מצב חירום וכניסה של מרכז הגיבוי לפעילות. בהמשך תקופת ההתקשרות יתקיימו ניסויים כאלה על בסיס קבוע.

מיבמ נמסר, כי ברייטסורס בחרה בה "בגלל הגמישות הרבה שאפשרה ללקוח בבניית תצורת הפרויקט". דליה גלבוע-קרוננגולד, מנהלת שירותי המשכיות עסקית בסניף הישראלי של הענק הכחול, אמרה ש-"אנחנו מעמידים לרשות הלקוחות מתודולוגיה מקיפה, הנשענת על ניסיון בינלאומי ונהלים שמיושמים על ידי יבמ במתקני הגיבוי שלה בכל העולם, תוך עמידה בסטנדרטים הקפדניים ובתקנים המחמירים ביותר". היא הוסיפה, כי "בתקופה האחרונה ביצענו פרויקטים בתחום שירותי הגיבוי ללקוחות בולטים, ובכלל זה עסקה רחבת היקף עם ישראכרט ועסקות עם הבורסה לניירות ערך, סונול ועוד".

שימי בן ברוך, מנמ"ר ברייטסורס, ציין ש-"הקמת מערך הגיבוי וההתאוששות תאפשר לחברה יציבות בכל הקשור לשרידות המידע".

ברייטסורס אנרג'י (BrightSource Energy) היא חברה שמתכננת, מקימה ומפעילה תחנות כוח סולריות. מטה החברה נמצא באוקלנד שבקליפורניה. כל פעילות ההנדסה והתכנון, כמו גם ניהול פרויקטים בישראל ובאירופה, מתנהלת בחברה הבת, ברייטסורס תעשיות ישראל (לשעבר לוז 2), שממוקמת בהר החוצבים בירושלים.

לוז הקימה תחנות כוח תרמו-סולריות ראשונות עוד בשנות ה-80. התחנות הללו תוכננו על ידי החברה הבת, לוז תעשיות ישראל. השדות הסולריים שהוקמו מכונים SEGS (ר"ת Solar Electricity Generating Stations). הם נבנו בדרום קליפורניה ומייצרים 354 מגה-וואט.

ב-1991, עם ירידת מחירי הנפט וביטול הטבות מס שנתן הממשל הרפובליקני האמריקני של הנשיא ג'ורג' בוש האב, פשטה לוז את הרגל. החטיבה התפעולית של החברה הפכה, לאחר כמה גלגולים, לחברת סולל, ואילו הנהלת החברה וצוותי ההנדסה שלה פנו לתחומים שונים. ב-2006 התכנסו אנשים מההנהלה וההנדסה של לוז, חברו לצוות הנהלה אחד והקימו את לוז 2. החברה שינתה את שמה לברייטסורס אנרג'י ב-2008. באותה השנה חנכה החברה את מרכז הפיתוח הסולרי SEDC (ר"ת Solar Energy Development Center) – שדה סולרי פעיל שמשמש להדגמת הטכנולוגיה הסולרית של החברה ולפיתוחה, וממוקם באזור התעשייה רותם שליד דימונה. המרכז מפיק כ-4-6 מגה-וואט של אנרגיה תרמית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים