הושקה גרסה 3.0 של לינוקס לכבוד חגיגות העשרים למערכת ההפעלה

הגרסה החדשה מכילה שיפורים מעטים יחסית ונועדה בעיקר לסמל את יום ההולדת של מערכת ההפעלה ולשים קץ למספרי הגרסאות המורכבים בהם התאפיינה בתקופה האחרונה ● "העדכונים המינוריים הביאו למצב של מספרי גרסאות מובנים פחות ופחות. לא רציתי לספור את הגרסה הבאה ככזו שתהיה 2.6.40 עם עדכון שימוספר 2.6.40.1", כתב לינוס טורבלדס, מפתח והוגה מערכת ההפעלה, בעת ההשקה ● למרות שהגרסה החדשה שוחררה בסוף השבוע, היא תושק רשמית במהלך כנס LinuxCon 2011, שייערך באוגוסט הקרוב בוונקובר שבקנדה

לינוס טורבלדס, מפתח והוגה מערכת ההפעלה לינוקס (Linux), הכריז בסוף השבוע על השקת גירסה 3.0 שלה.

המדובר בגרסה שמכילה שיפורים מעטים יחסית, ונועדה יותר לצורכי יחסי ציבור לקראת יום ההולדת העשרים של מערכת ההפעלה הפתוחה. בשנים האחרונות עבדה קהילת הקוד הפתוח על עדכונים ופיתוחים סביב גרסה 2.6 של לינוקס. כיום נמצאת בשימוש גרסה 2.6.39, וההקפצה המסחרית נועדה לשים קץ לריבוי הספרות אחרי הנקודה העשרונית.

הליבה (קרנל) של הגרסה החדשה אמורה הייתה לצאת לשוק במאי, ולאחר מכן ביולי השנה, אלא שאז התגלה באג שבדיקתו ותיקונו ארכו כמה ימים. לבסוף הוחלט, כי אף שהגרסה שוחררה בסוף השבוע, היא תושק רשמית במהלך כנס LinuxCon 2011, שייערך באוגוסט הקרוב בוונקובר שבקנדה.

"נמאס לי ממספרי הגרסאות הללו", כתב טורבלדס לקהילת הקוד הפתוח, "העדכונים המינוריים הביאו למצב של מספרי גרסאות מובנים פחות ופחות. לא רציתי לספור את הגרסה הבאה ככזו שתהיה 2.6.40 עם עדכון שימוספר 2.6.40.1. הגרסה החדשה היא יותר עדכון שבשגרה. יש לה היבטים טכנולוגיים, אבל היא בעיקרה הרצון לשנות את שיטת המיספור ולתת כבוד ליום ההולדת העשרים".

הגרסה החדשה כוללת שיפורים בווירטואליזציה, לרבות עדכון ל-Xen של סיטריקס (Citrix) ותמיכה במערכת הקבצים לאחסון, Btrfs. עוד כוללת הליבה החדשה יכולות WoWLAN למשתמשים הניידים הפועלים ברשתות אלחוטיות.

טורבלדס החל לפתח את ליבת הלינוקס ב-1991, בזמן שהיה סטודנט באוניברסיטת הלסינקי. בהתחלה יצר את הליבה כתחליף "לא מסחרי" עבור מערכת ההפעלה החינוכית מיניקס, אך מאוחר יותר הוא שינה את רישיון התוכנה כך שניתן יהיה להפיץ בצורה מסחרית את ליבת לינוקס. כך, לינוקס מילאה את הפער הגדול ביותר ליצירת מערכת הפעלה שלמה, המורכבת מרכיבים חופשים בלבד.

מערכת אנשים ומחשבים תדווח מכנס LinuxCon 2011 שייערך בקנדה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים