רבעון של ירידות לקבוצת בזק: הרווח הנקי קטן ב-8%, וההכנסות פחתו ב-3%

הרווח הנקי של הקבוצה עמד ברבעון השני של 2011 על 585 מיליון שקלים ● ההכנסות הגיעו לכשלושה מיליארד ● הסיבה לירידות היא ההפחתה בדמי הקישוריות ● בקבוצת בזק חוזים, כי למרות ההפחתה, הרווח הנקי השנתי שלה יהיה דומה לזה שנרשם ב-2010

שאול אלוביץ', יו"ר קבוצת בזק

הרבעון השני של 2011 שחוותה קבוצת בזק התאפיין בירידות בהכנסות וברווח הנקי – כך עולה מהתוצאות שפרסמה הקבוצה. הסיבה המרכזית לכך היא הירידה בדמי הקישוריות.

על פי הדו"חות, הרווח הנקי של הקבוצה המיוחס לבעלי המניות ירד ב-8.3% ל-585 מיליון שקלים לעומת 638 מיליון ברבעון השני של 2010. הרווח הנקי של הקבוצה למנייה קטן ב-12.5%, ועמד על 0.21 שקלים בהשוואה ל-0.24 שקלים. ההכנסות הרבעוניות של קבוצת בזק הסתכמו בכ-2.9 מיליארד שקלים, המהווים ירידה של 3% אל מול הרבעון המקביל אשתקד. יצוין, כי לצד ההשפעות השליליות על הכנסות החברה כתוצאה מהורדת דמי הקישוריות, העלייה בהכנסות של חברת פלאפון ממכירת ציוד קצה והאיחוד של תוצאות וואלה (Walla) עם תוצאות הקבוצה כולה, החל מ-25 באפריל אשתקד, תרמו תרומה חיובית להכנסות של בזק.

עוד עולה מהדו"חות, כי הרווח התפעולי של הקבוצה הסתכם ברבעון השני של 2011 בכ-935 מיליון שקלים, המהווים ירידה של 5.6% בהשוואה לרבעון השני של 2010. ה-EBITDA הרבעונית עמד על כ-1.28 מיליארד שקלים – קיטון של 4.1%. ה-EBIDTA  השולי עמד על 44.3% לעומת 44.9%.

שאול אלוביץ', יושב ראש קבוצת בזק, ציין שהרבעון "התאפיין בהמשך ההשקעה שלנו בתשתיות ובטכנולוגיות בכל תחומי הפעילות". עוד הוא אמר, כי "הפעילות הקווית של בזק המשיכה בפריסה של רשת ה-NGN. במקביל, פלאפון המשיכה לקדם את רשת ה-HSPA והתוצאות משתקפות בהגדלת השימוש בשירותי נתונים. בזק בינלאומי מתקדמת בהנחת הכבל התת-ימי".

קבוצת בזק מעריכה, כי על אף הירידה הצפויה בהכנסות הקבוצה כתוצאה מהפחתת דמי הקישוריות, הרווח הנקי וה-EBITDA ב-2011 כולה יהיו דומים לאלה שנרשמו ב-2010. זאת, בנטרול השפעת ההפרשה לפרישה מוקדמת בסך 285 מיליון שקלים שנרשמה ברבעון הראשון של השנה הנוכחית ובנטרול הוצאות עבור שווי אופציות בסך 120 מיליון שקלים שיירשמו במהלך השנה, הנובעות מתוכנית האופציות החדשה לעובדים.

רמי רוזן, מנהל מחלקת מחקר ואנליסט טכנולוגיה וטלקום בהראל פיננסים, אמר על דו"חות הרבעון השני של קבוצת בזק, כי "התוצאות בפועל טובות מעט יותר מהתחזית שלנו בשורת הרווח התפעולי". כמו כן, הוא ציין, כי "נרשם רבעון חזק לפעילות הקווית של בזק".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים