מירס למשרד התקשורת: הפחיתו בחצי את הערבות ששילמנו עבור הזכייה במכרז הסלולר

החברה טוענת, כי המשרד צריך להפחית את סכום הערבות לזה ששילמה הזוכה השנייה במכרז, גולן טלקום ● ממשרד התקשורת נמסר בתגובה, כי המשרד קיבל את המכתב וכי ועדת המכרזים תדון בו

פרשת המכרז למפעילים הסלולריים הרביעי והחמישי ממשיכה לעורר הדים בשוק: הבוקר (ג') שלחה מירס, אחת משתי החברות שזכו במכרז, מכתב מפורט, בן 13 עמודים, למשרד התקשורת, ובו היא מבקשת להפחית את הערבות ששילמה כדי להבטיח את התדרים לרשת הסלולרית בדורות השלישי והרביעי. סכום הערבות עומד כיום על 705 מיליון שקלים, ומירס מעוניינת להפחית אותו בחצי ולהשוותו לזה שהציעה הזוכה השנייה במכרז – גולן טלקום.

מירס כתבה, באמצעות משרד עורכי הדין ניר כהן, לשם ושות', כי "על פי תנאי המכרז, המחיר ההתחלתי בשלב התיחור הכספי היה 10 מיליון שקלים. גולן טלקום פרשה מתהליך התיחור בעיצומו, כאשר הצעתה האחרונה הייתה בסך 360 מיליון שקלים. סלקט פרשה מהתהליך בשלב מתקדם, כאשר הצעתה האחרונה עמדה על 700 מיליון שקלים. בשלב זה נפסק הליך התיחור במצב שבו הצעותיהן של מירס – 705 מיליון שקלים – ומרתון – 710 מיליון שקלים – בגין שתי רצועות התדרים הרלוונטיות היו הגבוהות ביותר, ולכן – הן זכו בתהליך התיחור".

"ואולם", הוסיפה החברה, "בעוד מירס העמידה בזמן את הערבות לידי משרד התקשורת וקיבלה את התדרים, מרתון לא עמדה מאחורי הצעתה – ונפסלה. גם סלקט, שזכתה במקומה, לא הצליחה לגייס את הערבות בתום 45 הימים שהותרו לה במכרז, וההצעה הועברה לגולן טלקום".

"יש למירס ספק רב אם ועדת המכרזים הייתה מוסמכת לעשות שימוש בסמכותה להעביר את הזכייה יותר מפעם אחת", הוסיפה החברה. "זאת, בין היתר לאור לשון הוראות המכרז ומבנהו והגיונו של הליך התיחור שבוצע במסגרתו. מכל מקום, על פני הדברים, המצב שנוצר, שלפיו ועדת המכרזים מעניקה שני רישיונות זהים במהותם במחירים שביניהם ניכר פער ביחס של כ-100% ומאות מיליוני שקלים, פוגע קשות בזכויותיה של מירס, מנוגד למטרות המכרזים, המנהל הציבורי ודיני החוזים, והינו בלתי סביר באופן קיצוני".

מירס גורסת ש-"הדרך לתיקון העיוות הבלתי נסבל שנוצר הינה בהפעלת סמכויות ועדת המכרזים, ולחילופין – סמכויות שר התקשורת, שקבועות הן במסמכי המכרז והן בדין, על ידי הפחתת גובה ערבות מירס בהתאם לסכום זכייתה של גולן טלקום, אם לא למטה מכך".

ממשרד התקשורת נמסר בתגובה, כי המשרד קיבל את המכתב וכי ועדת המכרזים תדון בו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים