מג וויטמן, המנכ"לית החדשה של HP: "אמשיך באסטרטגיה של קודמי"

בדברים ראשונים שאמרה בסוף השבוע המנכ"לית החדשה של HP היא ביקשה להרגיע את המשקיעים ולהפיג את החששות ממנה וממינויה ● וויטמן הצהירה, כי היא מתכוונת להמשיך במהלך לרכישת אוטונומי ולשקול את הכוונה למכור את חטיבת המיחשוב של HP ● אנליסטים ביקרו את דבריה של וויטמן ואחת מהן אמרה, כי "לא ברור למה מישהי שבילתה 30 שנים במגזר הפרטי צריכה לנהל חברה שפועלת ברובה ב-IT של ארגוני ענק"

היא לא במפוטרים. מג וויטמן, מנכ''לית ויושבת ראש HP

מג וויטמן, המנכ"לית החדשה של HP, מתכוונת להמשיך באסטרטגיה שהתווה קודמה, ליאו אפותקר – כך היא אמרה בסוף השבוע, זמן קצר לאחר שנמסרה ההודעה על מינויה. לדבריה, המטרה שלה היא להרגיע את המשקיעים של HP ולהפיג את החששות ממנה וממינויה.

וויטמן אמרה, כי היא מעוניינת לשדר אווירה של קביעות והמשכיות בעסקי ענקית ה-IT. כך, היא הצהירה על כוונת החברה להמשיך בתהליך של רכישת אוטונומי (Autonomy) הבריטית, תמורת יותר מעשרה מיליארד דולרים. היא אף הבטיחה להמשיך ולשקול האם למכור את חטיבת המיחשוב האישי של HP, או לחילופין, להקים אותה כחברה-בת, ספין אוף. וויטמן ציינה, כי החלטה בנושא תתקבל "בקרוב ככל האפשר".

"אנחנו מודעים למסר הבעייתי שמשודר בהעדר החלטה שכזו, מסר של ארעיות וחוסר ודאות – שאינו מסייע ללקוחות ולבעלי המניות של HP", אמרה. היא הוסיפה, כי "אני עומדת מאחורי ההודעות בנושא שנמסרו ב-18 באוגוסט. לא אשנה את האסטרטגיה שהותוותה".

האנליסטים לא אהבו את דבריה. כך, כריס וויטמור, אנליסט מדויטשה בנק (Deutsche Bank), אמר ש-"אין לוויטמן תוכניות קונקרטיות והמינוי שלה הוא בעצם 'עוד מאותו דבר'. לא בטוח שזה הדבר הנכון". כמו כן, אנליסטים ציינו שרבע מעסקי HP באים מהעולם הפרטי-צרכני ואילו רובם – מה-IT הארגוני.

במענה לטענות האנליסטים בנוגע לרקורד המקצועי שלה אמרה וויטמן, לשעבר מנכ"לית אי-ביי (eBay), כי "ניהלתי חברה גדולה. אמנם לא גדולה כ-HP, אבל גדולה מאוד. נכון שאין לי ניסיון רב שנים בעסקי ה-IT הארגוניים, אבל רכשתי, כמנכ"לית, הרבה תוכנה שכזו. אי-ביי הייתה אחת מלקוחות התוכנה הגדולים בעמק הסיליקון".

וויטמור הגיב על דבריה אלה של וויטמן באמרו, כי "זה כאילו שמאחר שיש לי iPhone אני יכול להחליף את סטיב ג'ובס בניהול אפל (Apple)".

מבקרת נוספת של מינוי וויטמן היא דנה סטלדר, שותפה בקרן ההשקעות Matrix Partners. לדברי סטלדר, שעבדה תחת וויטמן באי-ביי במשך שבע שנים, "לא ברור למה מישהי שבילתה 30 שנים במגזר הפרטי צריכה לנהל חברה שפועלת ברובה ב-IT של ארגוני ענק".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים