שכרה של מג וויטמן ב-HP: דולר אחד בשנה – ועוד עשרות מיליונים במניות

על פי תנאי העסקתה של וויטמן, היא תקבל 1.9 מיליון מניות, בסכום השווה, על פי ערך המניה של HP כיום, ל-45 מיליון דולרים ● היא תוכל לממש רק חלק מהאופציות - 900 אלף מניות - החל מבעוד שנה, בהסתמך על ביצועי החברה ● באופן אירוני, גובה הפיצויים שיקבל ליאו אפותקר, המנכ"ל שהודח, תלוי בביצועיה של וויטמן, שהחליפה אותו

מג וויטמן, המנכ"לית החדשה של HP, תשתכר מדי שנה דולר אחד בלבד – כך עולה מהודעה ששלחה החברה לרשות האמריקנית לניירות ערך. עם זאת, אין לרחם על וויטמן, שכן היא תקבל בנוסף 1.9 מיליון מניות, בסכום השווה, על פי ערך המנייה של HP כיום, ל-45 מיליון דולרים. היא תוכל לממש רק חלק מהאופציות – 900 אלף מניות – החל מבעוד שנה. מימוש המניות מותנה בביצועי החברה והעומדת בראשה, משמע – בתנאים מסוימים, ווויטמן לא תוכל לממש את מלוא הסכום.

מניית HP איבדה כמחצית מערכה במהלך כהונתו של המנכ"ל הקודם, ליאו אפותקר, שהודח. כשנכנס לתפקידו, עמד שער המנייה של החברה על 42 דולרים, בעוד שכיום הוא עומד על כ-24 דולרים. בחצי השנה האחרונה צנחה המנייה של ענקית ה-IT ב-45%, ובשנה האחרונה – ב-42%.

באופן אירוני, גובה הפיצויים שיקבל אפותקר תלוי בביצועיה של וויטמן: הוא צפוי לקבל הר מזומנים של בין 9.4 ל-9.7 מיליון דולרים. אפותקר זכאי לפיצויי פיטורים בסך שתי משכורות שנתיות – 1.2 מיליון דולרים כל אחת, בנוסף לבונוס ממוצע על תקופת עבודתו ולפדיון מניות שהוא קיבל עם כניסתו לתפקיד. יצוין בנוסף, כי כשהחל לכהן כמנכ"ל HP, קיבל אפותקר 4.6 מיליון דולרים לצורך "הסתגלות למעבר למעונו החדש". בחוזה נכתב, כי הוא לא נדרש להשיב סכום זה אם יעבוד ב-HP יותר מ-60 ימים, מה שאמנם קרה. בונוס נוסף, בסך ארבעה מיליון דולרים, הוא יקבל רק בחלקו, ככל הנראה בסך 2.4 מיליון דולרים. כל סכומי הכסף המגולמים במניות שיקבל אפותקר תלויים בערך המניה ובביצועי HP בשנה הקרובה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים