עובדת תובעת את יבמ ביותר ממיליון דולרים: "הבוס אמר לי לחשוף את הציצי – להגדלת המכירות"

העובדת, סוזן ספיטרי, טוענת בכתב התביעה, כי הבוס שלה הטריד אותה מינית במשך יותר משנתיים ומנהליו לא עשו כלום כדי להפסיק זאת ● לדבריה, "עמיתים שלי לעבודה ראו איך חיי נהרסים ולא נקפו אצבע; כעת אני מנסה להשיב לעצמי את פיסת החיים שנחרבה ונגזלה ממני" ● מיבמ נמסר בתגובה, כי "החברה איננה סובלנית כלפי הטרדות מיניות והיא תגן על עצמה בבית המשפט" ● הבוס סירב להגיב

עובדת של יבמ (IBM) תובעת את הענק הכחול ומנהלים בחברה, בהם הבוס שלה לשעבר, ג'ו ארקורי, בטענה שהוא הטריד אותה מינית באופן חוזר ונשנה. לדבריה, הוא אמר לה פעמים רבות "להוציא את הציצים החוצה כדי להגדיל את כמות המכירות". סכום התביעה עומד על 1.1 מיליון דולרים.

סוזן ספיטרי, עובדת של הענק הכחול באוסטרליה, רשמה בכתב התביעה שהוגש בסוף השבוע לבית משפט במלבורן, כי "עמיתים שלי לעבודה ראו איך חיי נהרסים ולא נקפו אצבע בזמן שאמרו לי להוציא את השדיים שלי החוצה כדי להגדיל את המכירות. כעת אני מנסה להשיב לעצמי את פיסת החיים שנחרבה ונגזלה ממני. הוטרדתי מינית במשך יותר משנתיים על ידי המנהלים שלי, ועכשיו אני מנסה לשלוט בחיי שוב".

לדברי ספיטרי, בעת שהיא עבדה תחת ארקורי היו מכירותיה בירידה. היא ציינה, כי ארקורי הזמין אותה לארוחת ערב, שבמהלכה נגע בה באופן לא הולם והסביר לה כיצד תוכל לשפר את ביצועי המכירות שלה. "הוא הושיב אותי לידו וביקש ממני להוריד את מחשוף השמלה שלי על מנת שהוא יוכל לראות טוב יותר את השדיים שלי", כתבה. בהזדמנות אחרת הוא אמר לה, לטענתה, "סוזן, הגיע סוף השבוע, הסתיימה העבודה, הראי את פנייך היפות. תחציני את הציצי שלך ותגדילי את המכירות של החברה".

עוד ציינה ספיטרי בכתב התביעה, כי היא התריעה בפני המנהלים של הבוס שלה על התנהגותו זו, אולם הם לא עשו דבר. לדבריה, הם אף הפצירו בה שלא להתפטר, כיוון שהיא הייתה עובדת טובה ומוערכת ואילו המנהל שלה היה צפוי לעזוב את יבמ.

ספיטרי התלוננה בראשונה נגד ארקורי לאחר שמצאה ביוני 2009 עבודה במחלקה אחרת של יבמ באוסטרליה. זה לא הגיב לתלונה והתפטר מהחברה באוגוסט אותה שנה.

פרקליטה של ספיטרי, סיובהאן קיטינג, אמר שהמקרה מעלה תהיות לגבי יכולתם של תאגידים לטפל בתלונות פנימיות בנושאי הטרדה מינית, למרות המדיניות הברורה בתחום. הוא הוסיף, כי "יבמ נכשלה במתן סעד לעובדת שלה וגרמה להחמרה קטסטרופלית במצבה הבריאותי".

דובר מטעם יבמ אוסטרליה מסר, כי "החברה איננה סובלנית כלפי הטרדות מיניות מכל סוג שהוא והיא תגן על עצמה בכל דרך בבית המשפט". ארקורי סירב להתייחס לטענות שהועלו נגדו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים