IDC: שוק שירותי המיחשוב בישראל יצמח השנה ב-9.3% ויעמוד על 8.41 מיליארד שקלים

בראש דירוג ספקיות שירותי IT ל-2010 עומדת מטריקס - זו השנה הרביעית ברציפות - ואחריה מלם-תים ו-HP ישראל ● המגזר הפיננסי מוביל את ההוצאה המקומית על שירותי IT, לפני המגזר הציבורי, שכולל את הממשלה, הצבא והרשויות המקומיות

ההוצאה המקומית על שירותי IT בישראל ב-2010 גדלה ב-6.5% לעומת 2009 ועמדה על 7.7 מיליארד שקלים. בנוסף, שוק שירותי המיחשוב בישראל יצמח השנה ב-9.3% ויעמוד על 8.41 מיליארד שקלים. נתונים אלה עולים ממחקר חדש של IDC ישראל.

על פי המחקר, בראש דירוג ספקיות שירותי ה-IT בשוק המקומי ניצבה ב-2010 מטריקס, עם נתח שוק של 15.6%. מטריקס מדורגת בראש הטבלה של חברת המחקר זו השנה הרביעית ברציפות. אחריה נמצאת מלם-תים, עם נתח שוק של 10.9%, ושלישית מדורגת HP ישראל, שחטיבת שירותי המיחשוב הארגוני שלה, ES, אוחזת בנתח של 9.9%.

על פי IDC ישראל, "בשל האופי ההתמחותי של שירותי מיחשוב, התחרות בענף אינה תמיד פרונטלית ושיתופי הפעולה בין החברות נפוצים למדי. עם זאת, כדי להצליח ולצמוח בשוק תחרותי זה, קונסולידציה היא כלי עיקרי בקרב ספקי השירות למען השגת יתרון תחרותי". עוד מציינים בחברת המחקר, כי "ב-2010 ראינו רכישות של חברות נישה על ידי השחקנים המרכזיים בשוק. אנחנו צופים שהמגמה הזו תימשך גם בשנים הקרובות".

"גידול בשוק שירותי ה-IT בישראל מעיד על התאוששות מההאטה הכלכלית ועלייה בתקציבי ה-IT של חברות ישראליות", נכתב במחקר. "תחזיות כלכליות אופטימיות מעלות את רמת הביטחון בעסקים וזה מניע השקעות גדולות ב-IT".

תחזית להוצאות על שירותי IT במיליוני שקלים. מקור: IDC ישראל

לפי תחזיות הסניף המקומי של IDC, שוק שירותי ה-IT בישראל ימשיך לצמוח בחמש השנים הקרובות, עם המשך הצמיחה ויציבות בשוק העבודה.

חני שטרן, עורכת המחקר, אמרה ש-"להאטה הכלכלית הייתה השפעה על שוק שירותי ה-IT לטווח הארוך. מנהלי המיחשוב בוחנים כל פרויקט משני היבטים מרכזיים: כדאיות כלכלית והיתכנות פיננסית מחד וכמה יתרום אימוץ של טכנולוגיות חדשות לשיפור התהליכים העסקיים מאידך".

שטרן הוסיפה, כי "הטכנולוגיות שהניעו את שוק שירותי המיחשוב ב-2010 וימשיכו להוות מנוע מרכזי בשנים הקרובות היו אלה שמובילות לחסכון כספי לטווח הארוך, לצד הקלה בניהול ובתחזוקה. כך, לדוגמה, וירטואליזציה של שרתים ותחנות עבודה בחברות הגדולות, שירותי אירוח ופתרונות תוכנה כשירות (SaaS) בחברות הקטנות. עבור ספקי השירותים, ההשקעות הללו מורידות את ההכנסות משירות תחזוקה וניהול מסורתי של חומרה ותוכנה".

עוד היא ציינה, כי "פתרונות אנליטיים כגון BI, אשר מובילים לייעול בתהליכים עסקיים, גם הניעו השקעות בשירותי IT. הגדלת מרכזי המיחשוב ובניית מרכזים מאובטחים יותר גם נגד מתקפות טרור ונגד אסונות טבע תרמו אף הם לגידול בהשקעות בשירותי IT. האימוץ הצובר תאוצה של טכנולוגיה ניידת מוביל להשקעות רבות של חברות בפתרונות ניידים שונים".

הוצאות על שירותי IT בישראל לפי מגזר. מקור: IDC ישראל

כצפוי, הוציא המגזר הפיננסי את החלק הארי של ההוצאה המקומית על שירותי IT, ומהווה 26% מההוצאות של כלל השוק הישראלי. מגזר זה מונע בעיקר על ידי רגולציות, אך, על פי IDC ישראל, "קיימות גם השקעות רבות בפתרונות ניידים, מבוססי אינטרנט ותהליכים עסקיים". המגזר הציבורי, שכולל את הממשלה, הצבא והרשויות המקומיות, אחז בנתח שוק של 25% מההוצאות על שירותי IT בישראל ב-2010. בחברת המחקר מציינים, כי למרות היותו לקוח ה-IT הגדול במשק, צה"ל מספק את רוב שירותי ה-IT שלו בכוחותיו הוא.

הוצאות על שירותי IT בישראל לפי גודל ארגון. מקור: IDC ישראל

בתגובה לממצאי המחקר אמרה גילי רון, סמנכ"לית השיווק ושיתופי הפעולה של מטריקס, כי "אני גאה מאוד. אני סבורה שאחת הסיבות לכך טמונה בעובדה שבכל קווי השירותים וההתמחויות שלנו אנחנו שמים דגש על הבאת ערך ללקוח, על יצירת חדשנות עבורו ועל עבודה ברמה המקצועית ביותר". לדבריה, "אנחנו מקבלים את ההכרה לא רק מחברות המחקר, אלא גם, ובעיקר, מהשוק ומהלקוחות, שבוחרים בנו שוב ושוב כספקים".

רון הוסיפה, כי "השנה נשים דגש על פתרונות עסקיים שיניבו יתרון תחרותי ללקוחותינו, בתחומים כמו: רב ערוציות – אינטרנט, CRM, מובייל ו-BI – שירותי מיחשוב ענן, OffShore ושירותים מנוהלים".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. גיל

    אין מגמת רכישות - ההפך הוא הנכון, מלם תים מכרה את קווליטסט ולכן ב 2011 תהיה החברה השלישית בגודלה ולא השניה.

אירועים קרובים