גוגל: עלייה חדה בבקשות של רשויות החוק בארצות הברית לקבל פרטים על משתמשים

מספר הבקשות שהגישו הרשויות בנושא לגוגל במחצית הראשונה של 2011 עלה ב-30% לעומת המחצית השנייה של 2010 ● בסך הכול הוגשו בין ינואר ליוני 5,950 בקשות לקבל פרטים על משתמשים מחשבונות או שירותים שונים של גוגל, בהם יו-טיוב ומנוע החיפוש שלה ● אנליסטית בכירה בגוגל קוראת לשנות את החוק שמסדיר את הנושא, שחוקק לפני 25 שנים

במחצית הראשונה של השנה נרשמה עלייה של 30% בבקשות של רשויות החוק בארצות הברית לקבל פרטים על משתמשים, בהשוואה למחצית השנייה של 2010 – כך נמסר השבוע מגוגל (Google).

בדו"ח שפרסמה גוגל צוין, כי בין החודשים ינואר ויוני השנה הגישו רשויות שונות שעוסקות באכיפת החוק בארצות הברית 5,950 בקשות לקבל פרטים על משתמשים מחשבונות או שירותים שונים של החברה. זאת בהשוואה ל-4,600 בקשות שהן הגישו בין יולי לדצמבר אשתקד. עוד צוין בדו"ח, כי ב-93% מהמקרים נענתה גוגל לבקשות באופן מלא או חלקי.

גוגל פרסמה את המידע מתוך שאיפה להגביר את השקיפות. מזה יותר משנה מפעילה החברה אתר בשם Transparency Report, שבו היא מפרטת את כל הבקשות המתקבלות להסרת תכנים או מסירת פרטים. השבוע נוסף לאתר מידע על הבקשות שהוגשו בששת החודשים הראשונים של השנה. החברה פרסמה בפעם הראשונה גם את מספר החשבונות שביחס אליהם הוגשו הבקשות, ולא רק את מספר הבקשות עצמו.

על פי גוגל, הבקשות להסרת תכנים מתייחסות בעיקר למנוע החיפוש וליו-טיוב (YouTube). הבקשות לקבלת פרטים על משתמשים קשורות ברובן לחקירות פליליות שמתנהלות נגד משתמשים אלה.

"אנחנו מאמינים שפרסום המידע ביחס לבקשות ממחיש את הצורך לעדכן את החוקים הרלוונטיים. בין היתר, מדובר בחוק לשמירה על פרטיות בתקשורת אלקטרונית, שמסדיר את הגישה של גורמי ממשל לפרטים על משתמשים ונוסח לפני 25 שנים", נכתב בהודעה שפורסמה בבלוג על ידי דורותי צ'ו, אנליסטית בכירה למדיניות בגוגל.

ב-5,950 הבקשות שהגישו רשויות האכיפה בארצות הברית לגוגל במחצית הראשונה של השנה הנוכחית התבקשה ענקית החיפוש למסור פרטים על יותר מ-11,050 משתמשים או חשבונות בשירותים השונים של החברה. הגידול במספר הבקשות אינו מפתיע משום ש-"מדי שנה אנחנו מציעים יותר מוצרים ושירותים, ובנוסף, מספר המשתמשים במוצרים ובשירותים שלנו גדל", נכתב בדו"ח שפרסמה גוגל.

בששת החודשים הראשונים של 2011 הגישו רשויות האכיפה האמריקניות 92 בקשות להסרה של תכנים מסוימים ממוצרי גוגל, בהשוואה ל-54 בקשות שהוגשו במחצית השנייה של 2010. ברחבי העולם התבקשה גוגל להסיר 757 פריטים, ובכלל זה תכנים ממנוע החיפוש, סרטונים מיו-טיוב, תמונות ותכנים נוספים שהעלו משתמשים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים