MoneyTree: גיוסי ההון-סיכון בהיי-טק הישראלי ברבעון השלישי צנחו ב-46%

חברות ההיי-טק המגובות הון-סיכון גייסו במהלך הרבעון 198 מיליון דולרים לעומת 364 מיליון ברבעון הקודם - כך עולה מהדו"ח ● 44 חברות היי-טק ישראליות גייסו הון ברבעון השלישי של שנת 2011 לעומת 76 שעשו זאת ברבעון הקודם ● ממוצע ההשקעה בחברה עמד על 4.5 מיליון דולרים ● PwC Israel, שערכה את הדו"ח: "בערפל הקיים, קשה לראות מתי נראה חזרה לרמות השקעה של 300 מליון דולרים ברבעון"

חברות ההיי-טק המגובות הון-סיכון (חברות שבהן אחד המשקיעים בסבב ההשקעה הוא קרן הון-סיכון) גייסו בישראל במהלך הרבעון השלישי של השנה 198 מיליון דולרים – כך עולה מדו"ח ה-MoneyTree שפרסמה פירמת רואי החשבון PwC Israel. מדובר בקיטון של 46% לעומת הרבעון הקודם, שבו גויסו 364 מיליון דולרים, ובירידה של 22% לעומת הרבעון המקביל ב-2010, שבו גויסו 253 מיליון.

עוד עולה מהנתונים, כי 44 חברות היי-טק ישראליות גייסו הון ברבעון השלישי של שנת 2011 לעומת 76 שעשו זאת ברבעון הקודם ו-68 ברבעון המקביל אשתקד. ממוצע ההשקעה בחברה עמד על 4.5 מיליון דולרים ברבעון הנוכחי בהשוואה ל-4.8 מיליון ברבעון הקודם ו-3.7 מיליון ברבעון המקביל ב-2010.

ברבעון הנוכחי הושקעו בחמש עסקות שסכומן עולה על 10 מיליון דולרים סך כולל של 75 מיליון לעומת 13 עסקות שהסתכמו ב-227 מיליון ברבעון הקודם ו-7 עסקות שסכומן הכולל עמד על 107 מיליון ברבעון המקביל אשתקד.

רובי סולימן, שותף וראש מגזר משותף היי-טק PwC Israel, אמר ש-"לאחר גידול מתמשך בהשקעות מתחילת 2010 ועד לרבעון השני של 2011, שבו הושקעו 364 מליון דולרים, מגיע הרבעון השלישי ומציב אותנו מול המציאות ההפכפכה בשוק ההי-טק הישראלי. הירידה נובעת בחלקה מחודשי הקיץ, שפעילות ההשקעה המבוצעת בהם מואטת, אולם הסיבות המרכזיות לירידה החדה הן תוצאה של מציאות מתמשכת של קשיי גיוס ברבות מהקרנות, האטה בפעילות ה-M&A העולמית, הורדת דירוג האשראי בארצות הברית והשלכותיה, המשבר באירופה ועוד. מספר הקרנות הישראליות ופעילותן מוסיף להצטמצם והקרנות הזרות הפועלות בישראל אינן משלימות את החסר".

"יש ירידה של כ-12% בהשקעות הון-הסיכון ברבעון השלישי לעומת הרבעון השני של השנה גם בארצות הברית", ציין. "הקרנות האמריקניות חוות אף הן קושי בגיוס קרנות המשך, שוק ה-IPO הנמצא בעצירה, שוק ההון האמריקני הפכפך ויש משתנים נוספים. משקיעי הקרנות הישראליות הם, ברובם, אותם המשקיעים בקרנות האמריקניות, ולכן – העוצמה שבה חווה השוק הישראלי משברים מסוג זה קיצונית הרבה יותר, שכן המשקיע הזר יבחר, על פי רוב, לקצץ השקעות זרות ראשונות".

סולימן הוסיף, כי, "בערפל הקיים, קשה לראות מתי נראה חזרה לרמות השקעה של 300 מליון דולרים ברבעון. עם זאת, מספר אקזיטים נוספים, פתיחה של שוק ה-IPO והמשך עליות בבורסות העולם, במיוחד בארצות הברית, יכולים להחזיר אותנו לרמת השקעות גבוהה. חשוב מכך, ביכולתן לאפשר לקרנות ישראליות לגייס קרנות המשך. אל לנו למהר להספיד. ההיסטוריה מלמדת שההיי-טק הישראלי, בחדשנותו, באנרגיות ובחיוניות שלו, יודע כיצד לצלוח תקופות קשות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים