גוגל השיקה את שירות המוזיקה Google Music ומשלבת אותו בגוגל פלוס

השירות החדש מוצע בענן ומאפשר לאחסן שירים ולהשמיע אותם, וכן לרכוש שירים ואלבומים של מרבית חברות המוזיקה הגדולות ● המשתמשים בשירות יכולים לשתף את השירים והאלבומים שהם רוכשים באמצעות גוגל פלוס, כאשר החברים שקיבלו את השירים ברשת החברתית יכולים להאזין להם במלואם פעם אחת בלבד ● בינתיים, השירות זמין רק בארצות הברית

Google Music, שירות המוזיקה החדש של ענקית החיפוש, זמין מעתה למשתמשים בארצות הברית, והם יכולים לקנות באמצעותו שירים ואלבומים. גוגל (Google) שילבה את השירות החדש ברשת החברתית שלה, גוגל פלוס (+Google). השירות הוצג בראשונה במתכונת בטה בחודש מאי והכניסה אליו התאפשרה לבעלי הזמנות בלבד.

הישרות החדש מוצע בענן ומאפשר לאחסן שירים ולהשמיע אותם, וכן לרכוש שירים ואלבומים של מרבית חברות המוזיקה הגדולות (למעט וורנר). המשתמשים בשירות יכולים לשתף את השירים והאלבומים שהם רוכשים באמצעות גוגל פלוס, כאשר החברים שקיבלו אותם ברשת החברתית יכולים להאזין להם במלואם (ולא רק לדגימה קצרה) פעם אחת בלבד.

השירים והאלבומים מוצעים למכירה בחנות המקוונת Android Market, שניתן לגלוש בה ממכשירי אנדרואיד (Android) ומדפדפני אינטרנט. Google Music תומך במכשירי אנדרואיד ובמערכות iOS, וניתן לגשת אליו גם ממחשבי PC.

"ב-Google Music אפשר לגלות, לרכוש ולשתף מוזיקה דיגיטלית, וליהנות ממנה בדרכים מגוונות ובהתאמה אישית. השירות מבוסס על הענן, על רשת האינטרנט ועל מכשירים ניידים. הוא מאפשר לעשות שימוש יעיל יותר במוזיקה שנרכשה ולגלות שירים חדשים. לא פחות חשוב – השירות מקדם את היוצרים ואת המוזיקה ומציע דרכים חדשות ליצירת קשר בין האמנים למעריצים", אמר ג'יימי רוזנברג מגוגל באירוע שנערך אתמול (ד') בלוס אנג'לס ושודר באינטרנט.

השקת השירות החדש מציבה את גוגל בתחרות ישירה מול אפל (Apple), אמזון (Amazon) וחברות נוספות שפועלות בשוק המוזיקה באינטרנט. גוגל מצטרפת לשוק בשל ותחרותי ביותר, באיחור של מספר שנים לאחר המתחרות העיקריות. עם זאת, נראה שהיא ערוכה היטב לתחרות מול iTunes של אפל ו-Amazon MP3 של אמזון, שנהנים ממסד נרחב של משתמשים, אמר מייקל מק'גייוור, סגן נשיא למחקר בשוקי המדיה בגרטנר (Gartner). לדבריו, "יש ל-Google Music את היסודות הנחוצים כדי להציע חנות נאה ושירות טוב".

כעת נותר לגוגל למשוך את הקונים הפוטנציאליים ולשכנע אותם לרכוש מוזיקה דווקא אצלה. השילוב ברשת החברתית גוגל פלוס יכול לסייע לכך מאוד, אמר מק'גייוור. הוא הוסיף, כי "המחסום העיקרי מבחינת הקונים הוא הצורך למסור את הפרטים של כרטיס האשראי בחנות נוספת. אם גוגל תצליח להזרים קונים לחנות דרך הרשת החברתית שלה, יהיה זה יתרון חשוב מבחינתה".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים