PwC: מדיה חברתית, פרטיות ואבטחת מידע – בעדיפות גבוהה בעולם ה-IT הבריאותי ב-2012

יותר ויותר אנשים מנצלים את הרשתות החברתיות על מנת לברר ולהתעדכן בפרטים אודות מחלות כרוניות - מה שיוצר בעיות אבטחת מידע, נכתב בדו"ח ● על פי PwC, "המדיה החברתית תהווה כלי מפתח לחינוך החולים; הם יקבלו מארגוני הבריאות הודעות מותאמות אישית, וירגישו כאילו מטפלים בהם באופן אישי"

מדיה חברתית, שמירת הפרטיות, אבטחת מידע והשינויים בביטוחי הבריאות – אלה יהיו התחומים שיטופלו בעדיפות גבוהה בעולם ה-IT הבריאותי בשנה הבאה. הדברים עולים מדו"ח שפרסמה חברת הייעוץ PwC.

בדו"ח, שנושא את הכותרת "התחברות עם הלא נודע בתעשיית הבריאות", ציינה החברה שיותר ויותר אנשים מנצלים את הרשתות החברתיות על מנת לברר ולהתעדכן בפרטים אודות מחלות כרוניות. מצב זה, הוסיפו מחברי הדו"ח, טומן בחובו היבטי אבטחת מידע. על פי PwC, "יותר אנשים שמתעניינים בתחום המחלות הכרוניות ישאבו מידע על התחום באמצעות הרשתות החברתיות. לאחר שיחות עם ידידים, הם ייצרו קשר עם קופות החולים כדי לברר את אפשרויות הטיפול והחלופות השונות. הדבר ימלא תפקיד מפתח באופן שבו הם יטפלו בעצמם".

על פי הדו"ח, יותר ויותר מתושבי ארצות הברית מתעדכנים ברשת על בעיות רפואיות ספציפיות, תסמינים ודרכי מניעתם, ולאחר מכן גולשים באתרים שונים למציאת הפתרון המתאים להם. "המדיה החברתית תהווה כלי מפתח לחינוך החולים", נכתב. "הם יקבלו מארגוני הבריאות הודעות מותאמות אישית, וירגישו כאילו מטפלים בהם באופן אישי".

לצד הפצת מידע ברשת ובמדיה החברתית, מציינים בחברת הייעוץ, כי יתעוררו בהקשר זב בעיות אבטחת מידע ושמירה על הפרטיות. "ככל שיותר מידע ייאסף וישותף לרוחב ארגונים, המאמצים לשמור מידע רפואי אודות החולים והניסיונות לאבטח מידע זה ולשמור על פרטיות החולים ייהפכו למורכבים ולמסובכים יותר", נכתב בדו"ח.

60% מהלקוחות הרפואיים שהשתתפו בסקר של חברת הייעוץ "חשו בנוח" עם העובדה שמידע אודותיהם הועבר לספקיות שירותי רפואה – אם הדבר יביא לשיפור הטיפול בהם.

PwC הביאה כדוגמה את ווטסון (Watson), מחשב העל של יבמ (IBM), שכיכב בשעשועונים, ככזה שינסה בקרוב לסייע לרופאים באבחון ובטיפול. יבמ הודיעה, כי שירותי בריאות יהיו היישום המסחרי הראשון למחשב, שהביס בפברואר שני אלופים בני אנוש בשעשועון האמריקני הפופולרי ג'פרדי (Jeopardy). יבמ ו-WellPoint, אחד משירותי הבריאות הגדולים בארצות הברית, הכריזו על תוכניות משותפות ליצור יישומים לשימוש צוותי הרופאים ואנשי הרפואה האחרים של WellPoint. יחד עם יבמ, WellPoint מפתחת ותפתח יישומים מבוססי ווטסון שיכולים לשפר את הטיפול בחולים דרך שימוש ברפואה מבוססת הוכחות, המשתמשת בטיפולים המיטביים המוכחים כדי ליצור סטנדרטיזציה של טיפול בחולים. דוגמה פשוטה לכך היא לתת לחולים שסבלו מהתקף לב מרשם לאספירין, כשהם עוזבים את בית החולים.

מחברי הדו"ח סיכמו בכתבם, כי "שילוב יותר טכנולוגיות בעולם ה-IT הבריאותי יכול להוות מענה לאתגרים הרבים שבפניהם ניצב עולם הבריאות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים