הרווח הנקי של פרטנר צלל ב-44% ל-172 מיליון שקלים
ההכנסות של פרטנר עלו ברבעון השלישי של 2011 ב-6% ל-1.75 מיליארד, כאשר 012-סמייל, שנרכשה על ידי החברה, תרמה להכנסות 301 מיליון שקלים ● התוצאות הושפעו מהפחתת דמי הקישוריות ומהעלייה במכירות הטלפונים החכמים
ירידה תלולה ברווח הנקי של פרטנר: כ-10 ימים לאחר שהודיעה החברה על פיטוריהם של מאות עובדים פרסמה הבוקר (ד') החברה, כי הרווח הנקי שלה צנח ברבעון השלישי של 2011 ב-44%, והסתכם ב-172 מיליון שקלים בהשוואה ל-309 מיליון ברבעון השלישי של 2010. לעומת זאת, ההכנסות של פרטנר גדלו ברבעון המדווח ב-6.12% ועמדו על 1.75 מיליארד שקלים בהשוואה ל-1.65 מיליארד. חלקה בהכנסות הרבעוניות של 012-סמייל, שנרכשה על ידי פרטנר, הסתכם ב-301 מיליון שקלים.
מחלוקה לסעיפים עולה, כי ההכנסות של פרטנר משירותים, קרי: זמן אוויר, ירדו במהלך הרבעון ב-6.2% ל-1.37 מיליארד שקלים אל מול 1.46 מיליארד. ירידה זו נובעת בעיקר מהפחתת תעריפי קישור הגומלין לשיחה בשיעור של 71% והפחתת תעריפי קישור הגומלין להודעות SMS בשיעור של 94%, שנכנסו לתוקף ב-1 בינואר 2011. לעומת זאת, ההכנסות ממכירת ציוד רשמו עלייה חדה, של 99%, ל-385 מיליון שקלים בהשוואה ל-193.5 מיליון. הסיבה לכך היא הגידול שרשמה החברה בהכנסה הממוצעת למכשיר, בעיקר בשל חלקם הגבוה יחסית של מכשירי הטלפונים החכמים שנמכרו.
עוד עולה מהתוצאות, כי פרטנר רשמה ירידה רבעונית של 17% ברווח הגולמי שלה. זה עמד על 541 מיליון שקלים אל מול 655 מיליון. הרווח התפעולי צלל ברבעון המדווח ב-34% ל-314 מיליון שקלים לעומת 476 מיליון. ה-EBITDA הסתכם ב-529 מיליון שקלים בהשוואה ל-641 מיליון.
חיים רומנו, מנכ"ל פרטנר, אמר ש-"בתוצאות הרבעוניות באות לידי ביטוי השפעות השינויים הרגולטוריים והתגברות התחרות בשוק הסלולר. תנאי השוק המאתגרים והתעצמות התחרות מחייבים את פרטנר להיערך ולפעול בהתאמה, תוך שמירה על נכסי החברה ושיפור תהליכים תפעוליים".
תגובות
(0)