משרד ההגנה האמריקני: מותר לתקוף צבאית כתגובת נגד למתקפה מקוונת

בדו"ח שהגיש הפנטגון לקונגרס נכתב, כי לצבא ארצות הברית מותר לבצע תקיפה שכזו בתגובה למתקפה מקוונת שבוצעה נגד מערכות IT "ממשלתיות, כלכליות, או צבאיות" ● האתגר, על פי הדו"ח, הוא זיהוי ספציפי של התוקפים ואיתורם, וזה נעשה באמצעות פיתוח אלגוריתם המנתח התנהגות ברשת ויכול לזהות תוקפים ● "נגיב על כל פעילות עוינת במרחב הקיברנטי כפי שאנחנו מגיבים על כל איום המופעל כלפי מדינתנו", כתב הפנטגון

עכשיו זה רשמי: משרד ההגנה האמריקני הודיע, כי יש היתר לביצוע מתקפה צבאית כתגובה למתקפה קיברנטית.

בדו"ח בן תריסר עמודים שהגיש אתמול (ד') לקונגרס כתב הפנטגון, כי לצבא ארצות הברית מותר לתקוף צבאית בתגובה למתקפה מקוונת שבוצעה נגד מערכות IT "ממשלתיות, כלכליות, או צבאיות", על פי ההודעה. משקיפים ציינו, כי המסמך הוא עדכון של אסטרטגיית הסייבר של הממשל האמריקני, שהותוותה בקיץ האחרון.

מי שיאשר מתקפה שכזו הוא המפקד העליון של צבא ארצות הברית – הנשיא, ברק אובמה. יצוין, כי בדו"ח לא נכללו מתקפות על מערכות מיחשוב של תשתיות לאומיות קריטיות ככאלה העומדות בהיתר למתקפת נגד פיזית.

"נגיב על כל פעילות עוינת במרחב הקיברנטי כפי שאנחנו מגיבים על כל איום המופעל כלפי מדינתנו", נכתב בדו"ח. "נפתח יכולות מגננה ומתקפה על מנת להגיב במרחב הקיברנטי, כמו גם במרחב הפיזי. הדבר ייעשה בכל האמצעים הנדרשים". משמעות "האמצעים הנדרשים", ציינו משקיפים, היא מגוון מתקפות אלקטרוניות לצד מתקפות פיזיות קונבנציונליות. בדו"ח לא מפורטת מהות המתקפות המקוונות או הפיזיות.

הפנטגון מפעיל רשת תקשורת מחשבים נרחבת, עם יותר מ-15 אלף רשתות המקשרות שבעה מיליון תחנות קצה, בארצות הברית ובעולם. אלה מהוות יעד נרחב לתקיפות.

האתגר, על פי הדו"ח, הוא זיהוי ספציפי של התוקפים ואיתורם הפיזי, ולשם כך נדרש להרחיב את יכולות הזיהוי של צבא ארצות הברית ושל משרד ההגנה. הדבר נעשה, בין השאר, באמצעות פיתוח אלגוריתם המנתח התנהגות ברשת ויכול לזהות תוקפים פרטיים או שלוחי מדינות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים