מומחי אבטחה מזהירים מפני מכשירי אנדרואיד שלא הותקנו בהם עדכונים

המומחים פרסמו רשימה של מכשירים מסוכנים, בהם כאלה מתוצרת HTC, סמסונג ומוטורולה ● אחד המומחים אמר, כי חברות הסלולר והיצרניות לא טורחות לתמוך במשתמשים שמצוידים בגרסאות ישנות של המכשירים, משום שהאינטרס שלהן הוא שהם יקנו את המכשירים החדשים

טלפונים חכמים עם מערכות אנדרואיד (Android) מתוצרת HTC, סמסונג (Samsung) ומוטורולה (Motorola) מובילים ברשימת המכשירים המסוכנים שפרסמה חברת האבטחה Bit9. הסיבה לכך היא שחברות הסלולר לא ממהרות להתקין בהם עדכוני אבטחה.

הרשימה שפרסמה החברה מתמקדת בעיקר במכשירי אנדרואיד, משום שב-56% ממכשירים אלה פועלות גרסאות ישנות ולא בטוחות של מערכת ההפעלה למכשירים ניידים, על פי הארי סוודלב, מנהל הטכנולוגיה הראשי של Bit9.

יצרניות של טלפונים חכמים, ובהן סמסונג, HTC, מוטורולה ו-LG, לא ממהרות לעדכן את המכשירים ולהתקין בהם את הגרסאות המתקדמות והבטוחות ביותר של אנדרואיד, על פי הדו"ח שפרסמה Bit9. היצרניות משחררות דגמים חדשים מדי כמה חודשים, בעוד שהמשתמשים כבולים בהתחייבויות לשנתיים, אמר סוודלב. לטענתו, חברות הסלולר והיצרניות לא טורחות לתמוך במשתמשים שמצוידים בגרסאות ישנות של המכשירים, משום שהאינטרס שלהן הוא שהם יקנו את המכשירים החדשים.

חברות הסלולר ויצרניות הטלפונים החכמים לא הפגינו עד כה טיפול יעיל בתהליך עדכוני התוכנה, וכתוצאה מכך סובלת הסביבה האקולוגית של מערכות אנדרואיד מרמה גבוהה במיוחד של פיצול.

הרשימה של המכשירים הכי פחות בטוחים כוללת את Samsung Galaxy Mini,HTC Desire, Sony Ericsson Xperia X10, Sanyo Zio, HTC Wildfire, Samsung Epic 4G,LG Optimus S, Samsung Galaxy S, Motorola Droid X, LG Optimus One, Motorola Droid 2 ו-HTC Evo 4G. ב-Bit9 בחרו לכלול ברשימה מכשירים בעלי נתח שוק גבוה שפועלות בהם גרסאות ישנות ולא בטוחות של אנדרואיד ושמחזורי העדכון שלהם הם האיטיים ביותר.

לעומת זאת, רשימת המכשירים הבטוחים ביותר כוללת את Samsung Nexus X, HTC Droid Incredible, Samsung Galaxy S2, HTC Sensation ו-T-Mobile G2. על פי Bit9, על אף שמכשירי X Nexus מיוצרים על ידי סמסונג, יש לגוגל (Google) שליטה מלאה עליהם והבעלים של מכשירי Nexus מקבלים עדכוני אבטחה באופן מיידי, כמעט. מכשירי T-Mobile G2 הושקו על ידי Froyo לפני כשנה ומאז דחפה חברת הסלולר מספר עדכונים למכשירים עבור המשתמשים.

מכשירי Samsung Galaxy Mini הושקו באפריל האחרון עם גרסת אנדרואיד שיצאה מהמחזור כשנה לפני כן (2.2 במקום 2.3.4, שכבר הייתה אז זמינה). המכשירים הללו עודכנו 316 ימים לאחר שגוגל שחררה עדכון למערכות אנדרואיד.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. David

    עם פתרון MaaS360 אפשר לשמור על Compliance תמידי לטלפון ללא תלות במערכת ההפעלה כדי לספק מענה הולם בזמן אמת לכל בעיה של אי תאימותופרצות אבטחת מידע

  2. הברדלס

    אייני יכול להעיד על הכלל, אך אני מחזיק בידי מכשיר HTC Dsier, אשר כבר פעמיים ידע אותי על עדכון מערכת הפעלה בצורה אוטומטית לחלוטין והמתין לאישורי שאכן התקבל. בפעם הראשונה נותרה בעיה אחת ויחידה עם העיברית שלא היתה תואמת, פעם שניה עברה חלק לחלוטין. אני מנחש שבשאר המערכות ניטרלו את העדכון האוטומטי בדיוק מסיבה זו... תאימות לעברית. כאן צריך לשים את הדגש ושגירסאות העברית ישודרגו גם הן בצורה אוטומטית...!!!

אירועים קרובים