זיו מנדל, ג'ון ברייס: "בני 50 פלוס שלא מוצאים עבודה – פצצה מתקתקת לכלכלת ישראל"

"יש קהל של אנשים מבוגרים, בעלי יכולות, שרוצים לעבוד, ולא מוצאים עבודה - כי הצעירים נרתעים מלגייס אותם", אמר מנדל, מנכ"ל משותף בג'ון ברייס הדרכה מקבוצת מטריקס, שדיבר בפורום המנמ"רים של אנשים ומחשבים ● מנדל הציג את המגמות בתחום המשאב האנושי, הקריירה והמקצועות המבוקשים ב-IT ● לדבריו, "אם בעבר הייתה מחשבה שהודו ומזרח אירופה יהיו חלופות לארץ, אז בשנה האחרונה אנו עדים לחזרה משם ולגיוס בארץ במקום"

"לא החרדים מדאיגים אותי בהשתלבות בשוק, אלא המבוגרים, בני 50 פלוס. יש קהל מבוגר, בעלי יכולות, שרוצים לעבוד, ולא מוצאים עבודה – כי הצעירים נרתעים מלגייס אותם. זו תהיה הפצצה המתקתקת של ה-IT בפרט ושל כלכלת ישראל בכלל", כך אמר זיו מנדל, מנכ"ל משותף בג'ון ברייס הדרכה מקבוצת מטריקס.

מנדל דיבר בפורום המנמ"רים של אנשים ומחשבים, C3. הפורום התקיים היום (ד') במלון ליאונרדו ברמת גן. את המפגש הנחה אבי עסיס, מנכ"ל Widelink ויו"ר ועדת התכנים של הפורום. המפגש נערך תחת המוטו "הדור הבא של המנמ"רים: המשאב האנושי המתחדש".

מנדל הציג את המגמות בתחום המשאב האנושי, הקריירה והמקצועות המבוקשים ב-IT. לדבריו, "אם בעבר הייתה מחשבה שהודו ומזרח אירופה יהיו חלופות לארץ, אז בשנה האחרונה אנו עדים לחזרה משם ולגיוס בארץ במקום".

כניסתן של טכנולוגיות חדשות, אמר מנדל, "משמעה שינוי תפיסה וחשיבה מחודשת לגבי תהליכי פיתוח. לצד הרבה מיחשוב ענן, קיימת ותהיה דרישה למפתחים בכל מיני מיומנויות ישנות".

היבט נוסף שעל המנמ"רים להתייחס אליו, אמר מנדל, הוא "כניסתם של עובדים מדור ה-Y לארגונים. זה דור שונה אשר דורש התייחסות שונה". המחסור בכוח אדם מנוסה, אמר מנדל, הביא בשנה החולפת לעלייה בשכר, "החל קושי בגיוס עובדים".

מקורות הגיוס של ארגוני IT, אמר מנדל, הם האקדמיה והמכללות. הוא ציין כי חלה ירידה בכמות הסטודנטים הלומדים מדעי המחשב, "אנשים לא רוצים ללכת ללמוד מתמטיקה, הם מעדיפים תארים יותר קלים. אני מתחייב שכל בוגר מדעי המחשב ימצא עבודה. בנוסף, יש גידול בכמות ההכשרות וההסבות הפנימיות והחיצוניות".

בהיבט המיגדר, אמר מנדל כי "הלומדים מדעי המחשב ומערכות מידע הם בעיקר גברים. ניהול רשתות וטכנאים הם רק גברים. בעולם התיכנות יש רוב גדול גברים, וכך גם וובמסטרים. לנשים יש רוב במקצועות המולטי-מדיה והגרפיקה. תחום קידום האתרים הוא שיוויוני מבחינה מגדרית". המשמעות של הנתונים הללו, אמר, "היא החמצה ופספוס של פוטנציאל אנושי בלתי מנוצל".

הוא ציין, כי בעולם המקצועות יש שתי מגמות. האחת, הופעת מקצועות חדשים, "יש סדרה שלמה של מקצועות חדשים לעולם האינטרנט, כגון מנהל שותפויות ברשת, מנהל שיווק דיגיטלי, מיטוב מנועי חיפוש", והשנייה, התמקצעות במקצועות קיימים, "כבר לא מדברים על מנתח מערכות, כי אם על מנתח מערכות בסביבת סאפ (SAP) או אורקל (Oracle)".

מנדל ציטט סקר בארה"ב שבחן את המקצועות הפופולאריים ב-IT, לפיו במקום הראשון נמצא ארכיטקט עסקי, ולאחריו, לפי הסדר: מנתח נתונים ל-Big Data, ארכיטקט רשתות חברתיות, מתודולוג מובייל, מפתח מובייל וארכיטקט מיחשוב ענן.

"לאור כמויות האתגרים והמשימות שהמנמ"ר נדרש לעשות", סיכם מנדל, "הוא צריך להיות סופרמן".

עסיס פתח את המפגש באומרו, כי "יש להבדיל בין מנמ"ר שהוא "מנהל רשת פלוס", לבין מנמ"ר חבר הנהלה. הדבר משפיע ישירות על תקציב ה-IT שלו, ציין, האם הוא של 0.5-1% או 6-7% מכלל התקציב הארגוני.

על המנמ"ר, אמר, "להיערך לקראת הטכנולוגיות החדשות: ענן, SaaS ,IaaS ,PaaS, רשתות חברתיות, ניידות, הופעת המשתמש החכם, הפיכת הארגון לארגון בזמן אמת, והמיקוד בלקוח".

הוא סיים בציינו, כי "המנמ"ר חייב לשלוט בכמה מיומנויות קריטיות – הבנה בטכנולוגיה ובאסטרטגיה, אבטחת מידע, הבנת תהליכים ארגוניים, פיתוח עסקי והכוונת הארגון לעתיד, ועליו לאפשר את ניהול העסק ללא חסימות ומעצורים".

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. דניאל

    כתבה מצויינת ואותנטית גם להיום ... רק שלצערי המצב עוד החמיר וזה כבר מתחיל מגיל 45 ... בכל מקרה כתרומתי הקטנה לעניין הקמתי קבוצת תמיכה בפייסבוק לעניין . https://www.facebook.com/groups/341795355914613/

  2. ישראל פטשניק

    מצ"ב מאמר שלי בנושא http://www.articles.co.il/article/125595

  3. ע.ל.

    כתבה לעניין ! גיל פרישה צריך להיות רק כאופציה לעובד לפרישה.

אירועים קרובים