משרד האוצר מסרב לאפשר שימוש במתקני להב"ה להדרכת עובדים בכירים בשלטון המקומי

בכירים בשלטון המקומי פנו לאגף החשב הכללי בבקשה לקיים פעילויות הדרכה והשתלמויות במרכזי ההדרכה של להב"ה הפזורים ברחבי הארץ, בטענה שהדבר יביא לחיסכון כספי - ונענו בשלילה ● לדברי האוצר, היעדים שנקבעו לפרויקט לא כוללים את עובדי הרשויות המקומיות ● בשלטון המקומי הביעו פליאה על ההחלטה

אגף החשב הכללי במשרד האוצר דחה באחרונה פנייה של המרכז לשלטון מקומי לאפשר לעובדי רשויות המקומיות לקיים פעילויות הדרכה והשתלמויות במרכזי ההדרכה של להב"ה הפזורים ברחבי הארץ. המרכזים הללו ממוקמים במתקנים ציבוריים של רשויות מקומיות.

במכתב ששיגרו בכירים בשלטון המקומי לחשב הכללי הם מציעים להשמיש את המתקנים להדרכת בכירים ברשויות, ביניהם ראשי רשויות, כדי לחשוף אותם בין היתר לעולם הדיגיטלי. "שימוש זה יביא לחיסכון כספי ציבור של הרשויות המקומיות ויגרום לקבלת תמיכה נוספת מצד הרשויות, לאחר שראשיהן יתחככו באופן אישי ויראו מקרוב את הפעילות", כתבו הבכירים.

לדבריהם, משרד האוצר דחה את בקשתם בטענה שמתקני להב"ה לא יכולים לשמש את הרשויות המקומיות, מאחר שהם לא נכללים במטרות של הפרויקט. בשלטון המקומי קיבלו בפליאה את התשובה השלילית של האוצר ואמרו, כי לא ברור מדוע הוא מתנגד לכך, שהרי הרעיון שלהם נועד לחסוך במשאבים ובכסף של הרשויות. במכתב חוזר ששיגרו ראשי השלטון המקומי למשרד האוצר הם כתבו, כי "השלטון המקומי איננו גורם זר, הוא חלק מהשלטון במדינת ישראל, או, יותר נכון, זרוע הביצוע של הממשלה. אם הבקשה שלנו חורגת מעט מנהלי להב"ה, אפשר לשנות את התקנות". כמו כן, טוענים בשלטון המקומי, כי מתקני להב"ה מצויים בתחומי השיפוט של הרשויות ונהנים מלא מעט סיוע מצידן.

במשרד האוצר אישרו בתגובה, כי אכן הייתה פנייה של השלטון המקומי להשתמש במתקני להב"ה. באוצר אומרים, כי הרשויות המקומיות הן שותפות פעילות של הממשלה בשירות לאזרח, מסייעות גם לפרויקט להב"ה וראויות להערכה רבה, אולם היעדים שנקבעו לפרויקט להב"ה, המוכוונים לצמצום הפער הדיגיטילי, לא כוללים את עובדיהן. עם זאת, ציינו באוצר, כי בעקבות פניית השלטון המקומי תתקיים בקרוב פגישה עם נציגיו כדי לנסות למצוא פתרון לבעיה.

ממרכז השלטון המקומי נמסר, כי בכוונתו להעלות את הסוגיה בפני הממשלה, כדי שתורה לאחראים על הפרויקט לשתף עמו פעולה, על מנת לייעל מערכות ולחסוך כספי ציבור.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים