ארגון צרכנים מזהיר: לא להשתמש בתוכנות לקניות באמצעות חיוב של חשבון הטלפון

מדו"ח שפורסם על ידי הארגון עולה שאמצעי ההגנה המוענקים בפועל למי שקונים בדרך זו מוגבלים ביותר ● הם קוראים לחברות הטלקום להכיר באחריותן כמי שמשמשות כמתווכות פיננסיות ולנקוט באמצעי אבטחה הולמים

בעונת הקניות הנוכחית, לקראת חגי סוף השנה, שולפים קונים רבים ברחבי העולם את מכשיר הטלפון במקום את כרטיס האשראי בבואם לשלם תמורת המוצרים שקנו. השאלה היא אילו סיכונים נוטלים על עצמם מי שמשלמים בשיטה זו?

מדו"ח שפורסם על ידי ארגון Consumers Union עולה שאמצעי ההגנה המוענקים בפועל למי שקונים באמצעות חיוב של חשבון הטלפון מוגבלים ביותר, ומשום כך ממליצים אנשי הארגון להימנע משימוש בתוכנות אלה. הם גם קוראים לחברות הטלקום להכיר באחריותן כמי שמשמשות כמתווכות פיננסיות ולנקוט באמצעי אבטחה הולמים.

על אף שבחברות הטלקום הגדולות טוענים שאמצעי האבטחה הקיימים מספיקים בהחלט, הרי שבארגון Consumers Union, שפועל שלא למטרות רווח, מתעקשים שהמציאות בשטח שונה מזו שעליה מצהירות החברות הללו.

"צרכנים שמשלמים באמצעות הטלפון הסלולרי צריכים ליהנות מאותה רמה של אבטחה שממנה נהנים מי שרוכשים באמצעות כרטיס אשראי או כרטיס חיוב", אמרה מישל ג'ון, פרקליטה בכירה ב-Consumers Union. "אולם, בפועל מצאנו הבדלים גדולים בין זכויות הצרכנים בחברות הסלולר השונות ואמצעי ההגנה שעליהם מצהירות החברות נעדרים לעתים קרובות מההסכמים הכתובים שעליהם חותמים הצרכנים.

החששות אינם נטולי יסוד. על פי נתונים שפרסמה חברת InMobi לפרסום סלולרי, כ-21 מיליון בני אדם רכשו מוצרים באמצעות הטלפון הסלולרי ביום שישי השחור וב-Cyber Monday – יום שני הראשון שלאחר חג ההודיה – ועל פי הערכה של חברת המחקר פורסטר (Forrester) יסתכם השנה ההיקף הכולל של הקניות בשישה מיליארד דולרים. ב-2016, צופים בחברת פורסטר, יגיע היקף זה ל-31 מיליארד.

ב-Consumers Union מעריכים, כי רבים מהצרכנים שמבצעים רכישות במכשירי טלפון או במחשבי לוח מורים לחייב אותם תמורת הקנייה ישירות בחשבון הטלפון. אולם, הצרכנים אינם חייבים לבחור באפשרות זו, והם זכאים לשלם תמורת הקנייה בכרטיס אשראי או מחשבון הבנק שלהם. השיטה הבטוחה ביותר היא לקנות בכרטיס האשראי, משום שחברות האשראי מעניקות הגנה מפני הונאות. בתשלום מחשבון הבנק או בכרטיס חיוב קיימים סיכונים רבים יותר, בעיקר אם מבקשים לערער על חיוב מסוים.

אנשי Consumers Union קוראים להעניק למי שרוכשים באמצעות חיוב של חשבון הטלפון אמצעי הגנה דומים לאלה שמהם נהנים מי שרוכשים בכרטיס אשראי, בעיקר מחשש שמכשיר הטלפון יאבד ומי שימצא אותו יבצע רכישות על חשבון הלקוח. עד שיוענקו הגנות אלה, קוראים אנשי הארגון להימנע מלבצע רכישות באמצעות חיוב של חשבון הטלפון.

נפתחה ההרשמה לוועידת Mobility2012, הוועידה השנתית אודות פיתוח אפליקציות מובייל

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים