IDC: שוק ה-CRM חווה השנה צמיחה משמעותית; אורקל ו- Salesforce.com- בראש

במחצית הראשונה של 2011 גדל השוק ב-13.3% לעומת המחצית הראשונה של 2010 ועמד על 9.2 מיליארד דולרים – כך עולה מנתונים שפרסמה חברת המחקר ● אורקל המשיכה להוביל את השוק, עם נתח של 13.2% בששת החודשים הראשונים של השנה, והייתה הספקית היחידה שמכירותיה צמחו בשיעור דו-ספרתי ● Salesforce.com הגיעה למקום השני, אולם שיעור הגידול שלה הוא הגבוה מבין כל ספקיות ה-CRM, ועומד על 22.6%

שוק ה-CRM העולמי חווה השנה גידול משמעותי יותר מכלל שוק ה-IT – כך על פי IDC. מנתונים שפרסמה חברת המחקר עולה, כי במחצית הראשונה של 2011 גדל השוק ב-13.3% לעומת המחצית הראשונה של 2010 ועמד על 9.2 מיליארד דולרים – שליש יותר מהגידול שנרשם בין המחצית הראשונה של 2009 לעומת זו אשתקד.

על פי IDC, החברות שמובילות את שוק ה-CRM הן אורקל (Oracle) ו-Salesforce.com. המנהלים של שתי החברות ניהלו באחרונה קרבות מילוליים זה עם זה. כך, לפני כשלושה חודשים כינה לארי אליסון, מנכ"ל ומייסד אורקל, את הפלטפורמה של Salesforce.com "מוטל דרכים זנוח עם ג'וקים" של שירותי ענן ואמר, כי היא מביאה את הלקוח הארגוני למצב של "נעילה אוטומטית של הספק. זאת, בשל השימוש שלהם בשפות תוכנה מותאמות אישית. אפשר לעשות שם רק צ'ק אין, בלי היכולת לבצע צ'ק אאוט". דבריו של אליסון נאמרו לאחר שמארק בניוף, מנכ"ל Salesforce.com, אמר כמה ימים קודם לכן, כי "קיימות הגדרות רבות למונח מיחשוב ענן. אך ברור לי דבר אחד – עננים אינם באים בקופסאות ולעולם לא יגיעו בקופסאות. זה כל הרעיון. היזהרו מן הענן המזויף".

נראה שהמריבות המילוליות בין אליסון לבניוף לא הזיקו לשתי החברות. אורקל המשיכה להוביל את השוק, עם נתח של 13.2% במחצית השנה הראשונה של 2011, והייתה הספקית היחידה שמכירותיה צמחו בשיעור דו-ספרתי. Salesforce.com הגיעה למקום השני, אולם שיעור הגידול שלה הוא הגבוה מבין כל ספקיות ה-CRM, ועומד על 22.6%. אחריהן מצויות סאפ (SAP) ונייס (Nice), ששיעור הגידול שלהן היה אף הוא גבוה יותר מאשר הגידול בכלל השוק.

עוד עולה מהתחזית של IDC, כי בתוך עולם ה-CRM, תחומי היישומים של מכירות, שיווק ושירות לקוחות צפויים להשיג ב-2011 צמיחה דו-ספרתית. התחום הנוסף, קונטקט סנטר, לא יגדל בשיעור הדומה לשלושת האחרים, אבל עדיין, IDC מעריכה שיצמח, לאחר שחווה ירידה של 3.6% בשנת 2010. בהיבט הגיאוגרפי, אמריקה הצפונית, אמריקה הדרומית ואירופה צפויות להכפיל את הצמיחה בתחום לעומת השנה שעברה.

18 ספקיות ה-CRM הראשונות (שתיים יותר מאשר במחצית הראשונה של 2010) השיגו כל אחת הכנסות של יותר מ-100 מיליון דולרים במחצית הראשונה של 2011. במשולב, הן אחזו בנתח שוק של 63%. את שאר 37% של השוק אחזו 170 ספקיות אחרות.

מרי וורדלי, סגנית נשיא ל-CRM ב-IDC, אמרה ש-"שוק יישומי ה-CRM חווה צמיחה בשל דרישות השוק הארגוני להרחבת הביצועים שלו. מגמות כמו הרשתות החברתיות ועולם המיחשוב הנייד מביאות עימן דרישות נוספות מהארגונים לקבל יותר מידע על הצרכנים שלהם ולספק להם חוויית משתמש טובה יותר, עם יותר נקודות ממשק מול הלקוח. בשל כך, נראה דרישות לחידוש נקודות המגע מול הלקוח והתהליכים שמולו, מה שיזרז את ההשקעה המוגברת במערכות התומכות בפעילות מול הלקוחות, כגון יישומי ה-CRM".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אילן שליו

    הכתבה מאוד מגמתית, מה עם נתחי השוק של שאר החברות? לא יתכן שלא פירטתם על המקום השלישי והשרתם אותו בשיממונו.

אירועים קרובים