מדיניות חדשה של ממשל אובמה סוללת את הדרך להימורים חוקיים באינטרנט

הממשל הפדראלי יאפשר למדינות ארצות הברית להתיר משחקי פוקר ברשת והימורים מקוונים מסוגים נוספים ● זאת, לאחר שמסמך עמדה של משרד המשפטים האמריקני קובע שהחוק אוסר רק על הימורים על "אירועי ספורט או תחרויות" ● המטרות של הממשל הן לגרוף תשלומי מיסים של מיליארדי דולרים ולקדם את האינטרנט

מדיניות חדשה של ממשל אובמה תאפשר למדינות ארצות הברית להתיר משחקי פוקר באינטרנט והימורים מקוונים מסוגים נוספים. זאת, בתקווה לגרוף תשלומי מיסים של מיליארדי דולרים ולקדם את האינטרנט.

מסמך עמדה של משרד המשפטים האמריקני, שנכתב בספטמבר ופורסם בסוף השבוע,  עומד בניגוד למדיניות שהייתה נהוגה במשך שנים רבות ועל פיה הוגשו כתבי אישום אזרחיים ופליליים נגד מפעילים של כמה מאתרי הפוקר הפופולאריים ביותר.

עד כה החזיק המשרד בעמדה שעל פיה הימורים מקוונים מכל הסוגים אסורים על פי חוק התקשורת האמריקני מ-1961. חוק זה אוסר על הימורים באמצעי תקשורת תוך חצייה של גבולות בין מדינות בארצות הברית, או גבולות בין ארצות הברית למדינות אחרות. אולם, על פי מסמך העמדה החדש, שפורסם על ידי היועץ המשפטי של משרד המשפטים האמריקני, חוק התקשורת מ-1961 חל רק על הימורים ביחס ל-"אירועי ספורט או תחרויות" ולא על שימוש של מדינות באינטרנט כדי למכור כרטיסי לוטו למבוגרים, בתחומיהן או אף מעבר להם.

"משרד המשפטים של ארצות הברית העניק לקהילה של ההימורים באינטרנט מתנה נפלאה", ציין אל. נלסון רוז, מומחה לחוקי הימורים מבית הספר למשפטים Whittier Law School, שמשמש כיועץ לגורמי ממשל ולחברות הפועלות בענף.

השאלה שנבחנה הייתה האם אפשרויות שהועלו בניו-יורק ובאילינוי לעשות שימוש באינטרנט ובאמצעים לעיבוד עסקות ששוכנים מחוץ לתחומי מדינות אלה על מנת למכור כרטיסי לוטו למבוגרים בתחומי המדינה אסורות על פי חוק התקשורת. מסמך העמדה החדש של משרד המשפטים האמריקני מונע את האפשרות להחיל "כמעט כל חוק פדראלי נגד הימורים על הימורים חוקיים בתחומי המדינות", כתב רוז בהודעה שפרסם בבלוג שלו.

על פי רוז, "לא ניתן יהיה להחיל שום חוק פדראלי" גם ביחס למשחקי פוקר חוקיים בתחומי מדינות מסוימות, דוגמת נבאדה או מחוז קולומביה. במסמך העמדה של משרד המשפטים נקבע, כי מניתוח ההיסטוריה של החקיקה בתחום עולה שהיעד העיקרי של הקונגרס היה לאסור על הימורים מרחוק ביחס לאירועי ספורט, ובעיקר לאסור על הימורים על מרוצי סוסים מחוץ לתחומי המגרש. כן חששו בקונגרס מהעברה מהירה של נתוני הימורים על משחקי בייסבול, כדורסל וכדורגל, או של תחרויות אגרוף.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים