מלם מערכות הקימה מערכת להגשת תוכניות בנייה במשרד הפנים; ההיקף: יותר מ-10 מיליון שקלים

המערכת, תכנון זמין, מאפשרת את ניהול המידע התכנוני באופן מיידי ומקוון לכל הגורמים האחראים על אישור התוכנית: אדריכלים, מודדים, גופי תשתיות, משרדי ממשלה ו-ועדות תכנון – מקומיות, מחוזיות וארציות ● בכך היא אמורה לשפר את איכות התוכניות, להקטין את המשאבים לבדיקתן ולקצר משמעותית את זמני האישור שלהן

מלם מערכות מקבוצת מלם תים השלימה הקמה של מערכת חדשה לתמיכה בחוק התכנון והבנייה, כמו גם בקליטת תוכניות מקוונות על פי נוהל מבא"ת (ר"ת מבנה אחיד לתכנית), במשרד הפנים. הפרויקט נעשה בשיתוף עם חברת טלדור, ששימשה כקבלן משנה, והיקפו מוערך ביותר מ-10 מיליון שקלים.

המערכת, תכנון זמין, מאפשרת את ניהול המידע התכנוני באופן מיידי ומקוון לכל הגורמים האחראים על אישור התוכנית: אדריכלים, מודדים, גופי תשתיות, משרדי ממשלה ו-ועדות תכנון – מקומיות, מחוזיות וארציות. בכך אמורה המערכת לשפר את איכות התוכניות, להקטין את המשאבים לבדיקתן ולקצר משמעותית את זמני האישור שלהן.

הפתרונות שמציעה מערכת תכנון זמין כוללים, בין היתר, קליטת תוכניות באופן מקוון על פי נוהל מבא"ת – קליטת קבצי השרטוט של התוכנית, תוך בדיקת תקינות ויצירת המסמכים הסטטוטוריים שלה, כמו גם הוראות ותשריט. הגישה למערכת מתבצעת באמצעות כרטיס חכם שיונפק למשתמשים בה. כמו כן, היא מאפשרת ניהול הליך התכנון בהתאם להוראות חוק התכנון והבנייה וחוק הוד"לים, מאגר מידע גיאוגרפי המסייע בבדיקת התוכניות באופן ממוחשב ואפשרות צפייה במידע תכנוני, ובכלל זה הוראות תוכניות, תשריטים, החלטות מוסדות התכנון וסטטוס הטיפול.

ספי גלעזר, מנכ"ל מלם מערכות, אמר ש-"פרויקט מבא"ת הינו פרויקט חשוב ומורכב, והצלחתו היא תוצאה של הקפדה על שיטות עבודה ומתודולוגיות מוכחות לניהול, הקמה ותפעול מערכות מידע. ההסתמכות על מתודולוגיה סדורה ושמירה על נהלי העבודה של מלם הבטיחו בקרה נאותה וביצוע מוצלח של הפרויקט, תוך שמירה על איכות התוצרים, תקציב ולוחות זמנים".

לדברי איציק רצון, מנהל הפרויקט מטעם מלם מערכות, "המערכת החדשה מושקת בימים אלה בראשונה באופן מלא במחוזות ירושלים וחיפה, ובחודשים הקרובים היא תהיה זמינה בפריסה ארצית מלאה. טכנולוגית, מדובר בפרויקט מורכב שמשלב מספר רב של טכנולוגיות, ביניהן בסיס נתונים של אורקל (Oracle), שמשולב עם בסיס נתונים גיאוגרפי ArcSDE של חברת ESRI, ופיתוח בטכנולוגיות מג'יק (Magic) ודוט.נט, באינטגרציה לטכנולוגיות ווב ו-C\S".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. שולה

    איציק רצון!! מנהל פרוייקטים בחסד עליון הלוואי והרבה פרוייקטים יראו טוב כמותו!!!! כל הכבוד מלם

אירועים קרובים