פרטים חדשים על ההסתבכויות של מארק הארד: הטריד את ג'ודי פישר ונהג בה באגרסיביות

בסוף השבוע הותר לפרסום מכתב ששלחה להארד פרקליטתה של ג'ודי פישר, עובדת קבלן של HP שנטען שהוא הטריד אותה מינית, שבו נכתב שהארד "נישק אותה ואיים עליה שתפסיק להיות מועסקת אם לא תיענה לחיזורים ותשכב עימו; והפלא ופלא, זה בדיוק מה שקרה - עבודתה הופסקה" ● בפגישה אחרת בין השניים, על פי המכתב, הארד ניסה להרשים את פישר על ידי כך שהציג לה את חשבון העו"ש שלו, שהראה זכות של יותר ממיליון דולרים ● הארד ו-HP סירבו להגיב

מארק הארד, כיום נשיא משותף באורקל (Oracle) ובעבר מנכ"ל HP, הטריד מינית ונהג באגרסיביות במשך שנים כלפי עובדת הקבלן ג'ודי פישר – כך עולה ממכתב חדש שנחשף בתקשורת האמריקנית בסוף השבוע. כזכור, הארד הודח מתפקידו בעקבות חשדות של הנהלת החברה, כי עשה זאת ולאחר שהואשם על ידי ההנהלה בדיווח כוזב על הוצאות אישיות.

תחילתה של הפרשה בכך שפישר, שחקנית לעת מצוא בסרטים בינוניים שהועסקה כעובדת קבלן של HP ותפקדה כמארחת במחלקת השיווק של הנהלת החברה, התלוננה נגד הארד על הטרדה מינית. זאת, לאחר שהשניים ניהלו קשרים אישיים. בעקבות התלונה פתחה הנהלת HP בחקירה נגד הארד, שאמנם הובילה למסקנה שהוא לא הטריד מינית את פישר, אולם במהלך החקירה התגלה, כי הוא עשה שימוש לא תקין בדו"ח ההוצאות האישיות שלו ודיווח על הוצאות שהיו קשורות לבילויים שלו עם פישר. לעומת זאת, מהמכתב שפורסם כעת עולה, כי המנכ"ל לשעבר של HP אמנם הטריד את פישר מינית – מה שכאמור, גרם לעזיבתו של הארד במפתיע את HP באוגוסט 2010, כשהוא מותיר אחריו את המשקיעים בחברה נדהמים. מספר חקירות, פנימיות וחיצוניות, נפתחו לפני ולאחר עזיבתו.

המכתב שפורסם בסוף השבוע נשלח להארד על ידי גלוריה אלרד, עורכת הדין של ג'ודי פישר, בתשובה למכתב שהוא עצמו שלח אליה – ופורסם במרץ האחרון.

בעבר קבע בית המשפט, כי תוכנו של המכתב, הדן בשאלת ההטרדה המינית לכאורה, ייוותר "סודי". עוד נרמז, כי במכתב נדונה האשמה אחרת נגד הארד, שלפיה הוא סיפר לפישר על הכוונות של HP לרכוש את EDS עוד בטרם הדבר פורסם – האשמה אותה הכחיש הארד. נושא זה נחקר על ידי הרשות האמריקנית לניירות ערך (SEC).

במכתב של הארד לאלרד, שכאמור – פורסם במרץ, עולה מהות הקשר בינו לבין פישר. צוין בו, כי במסגרת אותו קשר עשה הארד שימוש בכספי החברה כדי "להסעיד" את פישר, והדליף לה מידע פנימי "בעל ערך עסקי" אודות HP. הדיון בתוכן המכתב התקיים במסגרת תביעה שהגישו בעלי מניות של HP נגד הארד והנהלת החברה בגין גובה הפיצויים שניתן למנכ"ל המתפוטר עם עזיבתו, בשווי של עשרות מיליוני דולרים. HP הסכימה בעבר, כי תוכן המכתב יפורסם, אולם אז התערב הארד וביקש למנוע את הפרסום, בטענה שמדובר בקניינו הפרטי, כחלק מניסיון לפתור סכסוך פרטי בינו לבין פישר.

המכתב שהתיר בית המשפט לפרסם בסוף השבוע נשלח על ידי אלרד להארד ביוני 2010. הצוות המשפטי של הארד נלחם כדי לשמור את תוכנו חסוי, אולם בית המשפט לערעורים בדלוור פסק, כי ניתן לפרסמו בפומבי, באופן חלקי. פרקליטתה של פישר מתארת במכתב בפירוט את ההאשמות של הלקוחה שלה נגד הארד, שלפיהן הוא "השקה אותה ביין והאכיל אותה", ולאחר מכן ביקש ממנה טובות הנאה מיניות בתמורה להמשך העסקתה.

אלרד האשימה את הארד במכתבה, כי הוא המשיך לשכור את שירותיה של פישר בשם "עיצוב האהבה ביניהם". על פי הנטען, הארד ניסה שוב ושוב לשכנע אותה להגיע למלונו לטובת "שיחות ניהוליות", שם נישק אותה. בעבר, גם פישר וגם הארד טענו, כי תוכן מכתבה של אלרד, שכאמור, לא פורסם עד סוף השבוע, אינו מדויק.

עו"ד שמייצגת נשים נגד בכירים

גלוריה אלרד ידועה כמי שמייצגת נשים שהוטרדו מינית על ידי בכירים רבי השפעה, דוגמת פוליטיקאים והספורטאי טייגר וודס. מכתבה להארד מונה שמונה עמודים, והיא מאשימה אותו בו, כי הוא גרם לפישר להפוך ל-"פקעת עצבים", בדרישותיו הבלתי פוסקות לקיים עימו יחסי מין במהלך פגישות שניהלו במקומחת שונים בעולם, ממדריד ועד לאס וגאס. במכתב נטען, כי הפגישות ביניהם החלו במהלך צילומים של אחת מסדרות הטלוויזיה בהן השתתפה פישר. הארד שיתף אותה במהלכן בפרטים אישיים על חייו, הזמין אותה לחדרו במלון, ביקש ממנה לבלות עימו לילה והציע לה לבלות עימו בערים ברחבי העולם במהלך 2009.

"הייתה זו תחילתו של מחול לא נעים ולא נוח שנמשך כשנתיים", כתבה אלרד להארד. "אתה היית מצוי בניסיון מתמשך ולא מרפה לשדל אותה לקיים יחסי מין איתך במשך זמן רב".

באחת הפגישות ביניהם, נטען במכתב, עצר הארד בכספומט והציג בפני פישר, על מנת להרשים אותה, את חשבון העו"ש שלו, שהראה זכות של יותר ממיליון דולרים. באחת הפגישות, כותבת אלרד, "נישקת אותה ואיימת עליה שהיא תפסיק להיות מועסקת אם לא תיענה לחיזוריך ותשכב איתך. והפלא ופלא – זה בדיוק מה שקרה. עבודתה הופסקה".

האם השערורייה תצוץ מחדש?

פרסום המכתב מאיים להחיות מחדש את השערורייה, שבכירי אורקל ו-HP חשבו שהיא כבר מאחוריהם. זאת, כיוון שמעבר לצד האישי בפרשה, בתפקידו הנוכחי באורקל אחראי הארד על מכירות בתחום המתחרה לזה של HP – מקום עבודתו הקודם. "מזעזע שתשתמש ותנצל את ההכנסות שזכית בהן ב-HP לצורך רכישה של חברויות רומנטיות", כתבה אלרד להארד. "היא (פישר) כל הזמן צריכה לדחות אותך, לספק תירוצים מתירוצים שונים, להיעלם או פשוט לעזוב".

המכתב אף מעורר מחדש את הטענות לגבי תפקודו של הארד בשנתיים האחרונות לכהונתו כמנכ"ל HP ואת ניקיון כפיו, או חוסר ניקיון כפיו, לאור מערכת היחסים שהייתה לו עם פישר, בהקשר למצבה של HP ולחוסר יציבותה בסוף כהונתו.

יצוין, כי אורקל שילמה להארד שני מיליון דולרים כדי ליישב תביעה שהגישה HP נגדו. הנהלת החברה החליטה לתת להארד את הסכום מאחר שלדבריה, "לו היה המשפט מתנהל, הוא היה מהווה מטרד והפרעה משמעותיים להנהלת אורקל". הסכום שניתן להארד כונה "בונוס יוצא מגדר הרגיל" והוענק לו לצד משכורתו ה-"צנועה", שעומדת על 950 אלף דולרים לשנה – כך עלה ממסמכים שהגישה אורקל לרשויות בארצות הברית.

אלרד ודוברת HP סירבו להגיב למכתב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים