וריזון חזרה בה: לא תגבה עמלה של שני דולרים ממי שמשלם את החשבון באינטרנט

החברה החליטה לגנוז את התוכנית בעקבות מחאות של צרכנים ואיום של רשות התקשורת הפדראלית לפתוח נגדה בחקירה ● לקוחות צייצו בטוויטר, כי הצעד הוא תאוות בצע של וריזון ● נשיא ומנכ"ל החברה אמר ש-"אנחנו מקפידים להקשיב ללקוחותינו"

תוצאות טובות. וריזון

חברת הסלולר האמריקנית וריזון (Verizon) חזרה בה מכוונתה לגבות עמלה של שני דולרים ממי שמשלם את החשבון באינטרנט. זאת, בעקבות מחאות של צרכנים ולאחר שברשות התקשורת הפדראלית (FCC) איימו לפתוח בחקירה נגד החברה.

בהודעה שפורסמה בסוף השבוע הכריזה וריזון, כי היא חוזרת בה מהתוכנית, שפורסמה ביום ד'. "אנחנו מקפידים להקשיב ללקוחותינו", אמר דן מיד, נשיא ומנכ"ל החברה. "בעקבות המשוב שקיבלנו מהלקוחות הגענו למסקנה שהדרך הטובה ביותר לעודד את הלקוחות לעשות שימוש באמצעי התשלום היעילים ביותר היא לחסוך את הצורך בתשלום עמלה".

עם זאת ציינה וריזון, כי בכוונתה להוסיף ולעודד את הלקוחות לעשות שימוש באמצעי תשלום אחרים, דוגמת הוראת קבע בכרטיס האשראי או בחשבון הבנק.

ביום ד' אישרה וריזון דיווחים שפורסמו על כוונתה לגבות החל מ-15 בינואר עמלה של שני דולרים ממי שישלם חשבונות באופן חד פעמי באתר האינטרנט או באמצעות יישום סלולרי. העמלה לא תחול על מי שמשלם בהוראת קבע בכרטיס האשראי או בחשבון הבנק, או על מי שמשלם בהמחאות.

וריזון לא הסבירה בהודעה את הסיבה לעמלה המיוחדת, אך בהמשך הוסבר, כי העמלה "נועדה לכסות את ההוצאות הנוספות הכרוכות בתשלום מקוון חד פעמי בערוצים אלה". ככל הנראה, ביקשה החברה לגלגל על הלקוחות את העמלות שגובות ממנה הגורמים המטפלים בסליקה המקוונת.

הלקוחות של וריזון בארצות הברית לא אהבו, כמובן, את הרעיון ובהודעות שפרסמו בטוויטר (Twitter) הואשמה החברה בתאוות בצע. חלק מהלקוחות אף איימו לנטוש אותה. המחאה לא נעלמה מעיני הפקידים ברשות התקשורת הפדראלית: בהודעה שפורסמה הבהירו מנהלי הרשות, כי בכוונתם לבחון את העמלה החדשה, שזכתה לכינוי "עמלת נוחות" ("Convenience fee").

"בשם הצרכנים בארצות הברית אנחנו מביעים דאגה מהצעדים של וריזון ומתכוונים לחקור את העניין", צוין בהודעה שפורסמה מטעם הרשות. שעות ספורות לאחר מכן הודיעה וריזון, כאמור, כי היא חוזרת בה מהתוכנית המקורית.

הפרשה הזכירה לרבים פרשה דומה שאירעה בתחילת השנה שעברה, כאשר בנק אוף אמריקה (Bank of America) פרסם תוכנית לגבות עמלה של חמישה דולרים על קניות בכרטיסי חיוב. בעקבות המחאה הציבורית שקמה אז, הבנק חזר בו מהתוכנית. עם זאת, לא מעט חברות עדיין נוהגות לגבות עמלות על תשלומים מקוונים, ובכלל זה חברות חשמל בארצות הברית ובנק המשכנתאות Sallie Mae.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים