דו"ח: הודו הפכה למקור הגדול ביותר בעולם לדואר זבל

מפיצי הספאם עוברים למדינות העולם השלישי כתוצאה מהאכיפה הרופפת בהן אל מול האכיפה הגוברת במדינות המערב - כך על פי דו"ח של קספרסקי ● חברת האבטחה מדווחת, כי הודו נמצאת במקום הראשון בתחום - כ-15% מהספאם נשלח ממנה ● אחריה ממוקמות אינדונזיה וברזיל

אחת התרבויות העתיקות בעולם הפכה למקור הגדול ביותר לדואר זבל: מדו"ח שפרסמה חברת האבטחה קספרסקי (Kaspersky) עולה, כי המפיצים של דואר הזבל מנצלים את הפרצות בחוק ההודי ואת הפיקוח הרופף במדינה כדי להפוך אותה למרכז עולמי להפצת דואר זבל.

נראה, כי בעקבות הקשחת החוקים והפיקוח במדינות המערב, העבירו המפיצים של דואר הזבל את מרכז פעילותם למדינות אחרות, ועל פי הנתונים של קספרסקי, ברבעון השלישי של השנה התייצבה הודו בראש הטבלה העולמית של דואר הזבל. מהדו"ח עולה, כי השיעור של דואר הזבל הגיע ל-79.8% אחוזים מכלל התעבורה של הדואר האלקטרוני בעולם. המקור ל-14.8% ממנו היה מהודו, כאשר אינדונזיה נמצאת במקום השני עם 10.6% וברזיל שלישית עם 9.7%.

דריה גודקובה, מומחית לדואר זבל מקספרסקי, ציינה שגוברת המגמה של הפצת דואר זבל ממדינות אסיה ואמריקה הלטינית. הודו נחשבת ל-"גן עדן" עבור מפיצים של דואר זבל משום שאין בה מודעות לאבטחת מידע ואין פעילות אכיפה נגד הפצה של ספאם, וכתוצאה מכך, נהנים המפיצים שלו מחופש פעולה מוחלט. חוק המחשבים שהתקבל בהודו בשנת 2000 אמור היה לסייע בהתמודדות עם דואר הזבל, אך עד כה לא נרשמה אפילו הרשעה אחת לפי חוק זה.

לדברי גודקובה, המודעות בהודו לשימוש בתוכנות אנטי וירוס או סיסמאות חזקות נמוכה, בקרב משתמשים פרטיים ואפילו בקרב חברות עסקיות וגורמי ממשל. מבחינתם של עברייני הרשת, הדבר מקל גם על הקמת רשתות של תוכנות רובוטיות להפצה של דואר זבל.

מספרם של גולשי האינטרנט בהודו עומד על 112 מיליון. תת היבשת נמצאת במקום השלישי מבחינת מספר הגולשים, אחרי סין וארצות הברית. המפיצים של דואר הזבל שפועלים מהודו נהנים משוק מקומי רחב היקף, אפילו עוד לפני שהם "מייצאים" אותו למערב אירופה ולארצות הברית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים