ד"ר עדי קפליוק, פורום המנמ"רים המוניציפאליים: "שיתוף הפעולה בין ה-IT המקומי לממשלתי לא מתקדם"

"משרד הפנים לא מכיר בנו, המנמ"רים ברשויות המקומיות; בספר התפקידים של השלטון המקומי אין תפקיד כזה מנמ"ר מוניציפאלי, על אף שהוחלט על כך לפני שש שנים", אמר ד"ר קפליוק, יושב ראש פורום המנמ"רים ברשויות המקומיות ● הוא קרא להעמקת שיתוף הפעולה בנושא בין הממשלה לשלטון המקומי ואמר, כי "העירייה היא הפנים של הממשל מול האזרח, היא הממשל הזמין האמיתי"

"שיתוף הפעולה בין ה-IT ברמה הממשלתית, באמצעות ממשל זמין, מול ועם ה-IT ברמה המוניציפאלית לא התקדם מאז השנה שעברה, ואני קורא, שוב, לחדש אותו", כך אמר ד"ר עדי קפליוק, מנמ"ר עיריית גבעתיים ויושב ראש פורום המנמ"רים ברשויות המקומיות.

ד"ר קפליוק פתח את כנס המיחשוב בשלטון המקומי 2012. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ה') במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה, בהשתתפות מאות אנשי IT מהרשויות המקומיות. מנחה הכנס היה יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

לדברי ד"ר קפליוק, "משרד הפנים לא מכיר בנו, המנמ"רים ברשויות המקומיות. בספר התפקידים של השלטון המקומי אין תפקיד כזה מנמ"ר מוניציפאלי, על אף שהוחלט על כך לפני שש שנים. הרי זה כאילו שאנשי משרד הפנים יטענו שתפקיד מנמ"ר העירייה אינו מספיק חשוב. זאת, אף על פי שלכל משרד ממשלתי יש מנמ"ר. ברור לכל בר דעת שרשות מקומית לא יכולה לתפקד בלי מיחשוב. ראש עיריית אריאל, רון נחמן, פנה לשר הפנים בנושא, ו-ועדה שהוא עומד בראשותה מנסה לקדם את העניין".


צילום ועריכת וידיאו: עדי רמלר

הוא קרא להעמקת שיתופי הפעולה בין המיחשוב הממשלתי והמקומי ואמר ש-"ישנם פרטי מידע רבים שמצויים במערכות דומות ברמות הממשלתית והמקומית, למשל בעולמות הרווחה והחינוך. אנחנו מציעים שיתוף מידע באופן מאובטח, אולם אנשי ממשל זמין אינם רוצים בכך". "העירייה היא הפנים של הממשל מול האזרח, היא הממשל הזמין האמיתי", הוסיף.

עוד אמר ד"ר קפליוק, כי "2011 הייתה שנת הרשתות החברתיות: משטרים נפלו במזרח התיכון, באופן חלקי בשל המדיה החברתית והשימוש שנעשה בה, ובארץ נערכה מחאה חברתית בהשפעתה". לדבריו, "המהפכה החברתית נמצאת בשלטון המקומי, והיא תתקדם בשנה הבאה, שהיא שנת בחירות. יש להיערך לסיכונים ולהזדמנויות הכרוכים במהפכה זו, בהיבט במיחשוב".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים