בהודו מאיימים לצנזר רשתות חברתיות דוגמת פייסבוק

בית המשפט הגבוה בניו-דלהי הזהיר את החברות שמפעילות את הרשתות החברתיות שאם לא יצנזרו את התכנים בעצמן הגישה לאתרים שלהן תיחסם ● "בדומה לסין, גם אנחנו יכולים לחסום גישה לאתרים", ציין השופט

ממשלת הודו העניקה "אור ירוק" להגשת תביעה נגד חברות שמפעילות "21 אתרי אינטרנט של רשתות חברתיות", ובכלל זה 10 חברות זרות. התביעה עלולה להשפיע על האתרים של פייסבוק (Facebook), מיקרוסופט (Microsoft), גוגל (Google), יאהו! (!Yahoo) ויו-טיוב (YouTube). התביעה מוגשת על רקע ויכוח ממושך בין חברות אלה לבין הרשויות בהודו, שדורשות "להסדיר" את התוכן במדינה. בחברות רואים בדרישה ל-"הסדרת" התוכן צנזורה בפועל. האישור להגשת התביעה ניתן למעשה כבר ב-23 בדצמבר, אך פורסם רק בסוף השבוע.

בית המשפט הגבוה בניו-דלהי הזהיר שורה של חברות, כי הגישה לאתרי האינטרנט שלהן עלולה להיחסם אם לא יבדקו את התכנים ויצנזרו אותם. היועצים המשפטיים של פייסבוק וגוגל טענו בפני בית המשפט, כי המדיניות העולמית של החברות שלהם אוסרת על התערבות בתכנים, אפילו אם תכנים אלה עלולים להיות פוגעניים או שנויים במחלוקת, אך השופטים קבעו, כי מדיניות זו אינה תקפה בהודו. "בדומה לסין, גם אנחנו יכולים לחסום את הגישה לאתרי אינטרנט כאלה", הזהיר השופט סורש קייט.

עם זאת, ההליכים המשפטיים רחוקים מסיום והודו רחוקה מלהפעיל צנזורה בדומה לזו המופעלת בסין. דיון נוסף בעניין נקבע ל-13 במרץ ופרקליטי החברות יכולים להגיש ערעור על פסק הדין, אם יינתן כזה בדיון הבא.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים