הנשיא אובמה יעניק ראיון וידיאו בשידור חי מגוגל פלוס

גולשים יכולים להעלות שאלות לאובמה בערוץ היו-טיוב של הבית הלבן – והנשיא האמריקני ישיב על השאלות שייבחרו בשידור חי ביום ב' הקרוב ● חלקם אף יוכלו להשתתף בשיחה חיה עם אובמה ● הראיון הוא חלק מסדרה של אירועים מקוונים שמתכוון הבית הלבן לערוך באמצעות שירות הווידיאו-צ'אט Hangout של גוגל פלוס

ימים ספורים לאחר ההצטרפות לגוגל פלוס (+Google) נמסר מהבית הלבן, כי הוא יחל לערוך באתר סדרה של אירועים מקוונים, ובכלל זה ראיון ראשון בשידור חי, שייערך במלואו אך ורק באינטרנט, עם נשיא ארצות הברית, ברק אובמה.

הראיון ייערך ביום ב' הקרוב, 30 בינואר, ב-Hangout, שירות הווידיאו-צ'אט של הרשת החברתית. אובמה ישיב במהלכו על שאלות הציבור שיועלו מראש ליו-טיוב (YouTube) – כך על פי הודעה שפרסמה בבלוג של הבית הלבן חברת הסגל קורי שולמן. היא הוסיפה, כי חלק מהשואלים יוכלו להשתתף בשיחה החיה עם הנשיא האמריקני.

כדי להעלות שאלות יש לבקר בערוץ היו-טיוב של הבית הלבן. בנוסף, המבקרים באתר יכולים להצביע על השאלות שהוגשו.

הווידיאו-צ'אט ייערך בעקבות הנאום השנתי על מצב האומה שנשא אובמה אתמול (ג'). כמו בשנה שעברה, שודר הנאום בשידור חי הן באתר הבית הלבן, בו יכול הציבור להשתתף בדיונים במגוון דרכים, והן בערוץ היו-טיוב שלו.

האירועים המקוונים שיערוך הבית הלבן יתקיימו תחת הכותרת White House Hangouts. המשתמשים בגוגל פלוס יוכלו לעקוב אחריהם ולהתעדכן בצפוי בהמשך. ניתן לייחס את ההחלטה של הממשל לערוך את האירועים בגוגל פלוס, שמספר המשתמשים בה מוערך כיום בכ-20 מיליון, ולא בפייסבוק (Facebook), שנהנית מכ-800 מיליון משתמשים פעילים, לעובדה שפייסבוק לא מציעה כיום שירות וידיאו-צ'אט למשתמשים מרובים.

מאט לה-ריק, דובר הבית הלבן, אמר ש-"המשרד לאסטרטגיה דיגיטלית יוסיף לעשות שימוש בכלים מתקדמים ולגבש תוכניות שיאפשרו לאזרחים ליהנות מפתיחות ומעורבות".

גם בשנה שעברה נערך לאחר הנאום השנתי על מצב האומה ראיון אינטרנטי עם אובמה, וגם לקראתו יכולים היו האזרחים להעלות שאלות ליו-טיוב. אולם, בניגוד להפעם, הראיון בשנה שעברה לא שודר בשידור חי.

יצוין, כי גם רשתות חברתיות אחרות לא נזנחו על ידי הבית הלבן. מיד לאחר הנאום של אובמה על מצב האומה השיבו אנשי סגל בכירים על שאלות הציבור בפייסבוק ובטוויטר (Twitter). המפלגה הרפובליקנית לא זונחת את הרשתות החברתיות אף היא. התגובה של המפלגה לנאום תשודר על ידי מושל אינדיאנה, מיץ' דניאלס, בשידור חי באינטרנט – צוין באתר של המושל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים