נתוני המשתמשים ב-Megaupload עלולים להימחק כבר ביום ה'

אנשי הממשל הפדראלי בארצות הברית החלו להעתיק את הנתונים מהשרתים של Megaupload אך לא החרימו את השרתים עצמם ● פרקליט מטעם האתר אף אמר, כי הממשל החרים את כספי לקוחותיו

נתוני המשתמשים באתר ההורדות Megaupload, שהורד מהאוויר לפני ימים אחדים, עשויים להימחק כבר ביום ה' השבוע – כך נמסר מהתביעה הפדראלית בארצות הברית.

הגישה לאתר, שמנהליו נעצרו בניו-זילנד, נחסמה בטענה שהשירות סייע להוריד מיליוני קבצים של סרטים, שירים ותכנים נוספים תוך הפרה של זכויות יוצרים. מנהלי האתר טוענים, לעומת זאת, שמיליוני המשתמשים אחסנו קבצים שלהם, ובכלל זה תמונות משפחתיות ומסמכים אישיים. מאז הפשיטה על Megaupload המשתמשים אינם יכולים לגשת לקבצים שהעלו לאתר, אך עד כה קיוו רבים שהגישה לחומר תתאפשר בהמשך.

התכנים של המשתמשים אוחסנו על ידי Megaupload בשרתים של חברות חיצוניות, תמורת תשלום. אולם, לדברי איירה רותקן, פרקליט מטעם האתר, הממשל החרים את כספי לקוחותיו. ממסמך שהגישה התביעה בסוף השבוע עולה, כי חברות האחסון החיצוניות Carpathia Hosting ו-Cogent Communications Group עשויות להתחיל למחוק את הקבצים כבר ביום ה' השבוע. לא ניתן היה לקבל תגובה מהחברות או מהתביעה.

במסמך צוין, כי אנשי הממשל החלו להעתיק את החומרים מהשרתים אך לא החרימו את השרתים עצמם. עוד צוין, כי לאחר שמומשו צווי החיפוש, אנשי הממשל אינם רשאים לגשת לנתונים. השרתים נמצאים בחזקתן של החברות Carpathia ו-Cogent, ויש להסדיר את הנושא עמן, צוין במסמך.

לדברי רותקן, מתקיימים מגעים עם הממשל בניסיון למנוע את מחיקת הנתונים, אך הנתונים של לפחות 50 מיליון משתמשים נמצאים בסכנת מחיקה. לקוחותיו מעוניינים למנוע את המחיקה משום שלדבריו, הנתונים יכולים לשמש כהוכחה שלא נעשתה עבירה על החוק. "אנחנו אופטימיים ומאמינים שנוכל להגיע להסדר, משום שכולם מעוניינים להגן על הצרכנים", אמר רותקן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים