ברזיל: תביעות נגד משתמשים בטוויטר שהסגירו מיקום של מכמונות מהירות

המדינה מעוניינת להילחם בגולשים הללו – וביקשה מבית המשפט צו מניעה שיאסור עליהם לעשות זאת ● לטענתה, גולשים אלה מפריעים לעבודת המשטרה ועוברים על החוק הפלילי וחוקי התעבורה ● מי שיפר את הצו צפוי לקנס בשווי של 290 אלף דולרים

רגע עם טוויטר

התביעה הכללית בברזיל הגישה אתמול (ב') לבית משפט במדינה בקשה להוציא צו שיורה לחברת טוויטר (Twitter) לחסום חשבונות של משתמשים שנעזרים בשירות כדי להזהיר נהגים מפני מכמונות מהירות בגויאס – אחת המדינות בברזיל. לטענת התביעה, משתמשים אלה מסכנים את הציבור בכך שהם מפריעים לעבודת המשטרה ועוברים על החוק הפלילי וחוקי התעבורה. אם בית המשפט ייעתר לבקשה ויוציא את הצו, אלה שיפרו אותו צפויים לקנס בשווי של 290 אלף דולרים ליום.

בשבוע שעבר הודיעה טוויטר על כוונתה להסיר עדכונים בצורה סלקטיבית ולחסום חשבונות לבקשת מדינות. רבים התנגדו למדיניות זו וטענו, כי מדובר בצנזורה. בטוויטר טוענים, לעומת זאת, כי המהלך נועד דווקא להגן על חופש המידע, משום שעל אף שהעדכונים ייחסמו במדינה אחת, בשאר המדינות הם יהיו גלויים. זאת בניגוד למצב עד כה שבו כדי לחסום תוכן היה צורך להסיר אותו לחלוטין מהאתר.

מטוויטר נמסר, כי המדיניות החדשה טרם יושמה בפועל וכי ברגע שהודעות יוסרו, הן יסומנו ככאלה ויועברו לאתר ChillingEffects.org, שפועל נגד צנזורה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים