נוקיה תפטר 4,000 עובדי ייצור באירופה ובמכסיקו – ותעביר את הפעילות לאסיה

החברה תפטר 2,300 עובדי ייצור בהונגריה, 1,000 בפינלנד ו-700 במכסיקו ● הטלפונים החכמים שיתבססו על מערכת ההפעלה של מיקרוסופט ייוצרו במדינות אסיה, כדי לשפר את כושר התחרות מול המכשירים של אפל ומכשירים שמבוססים על מערכות אנדרואיד של גוגל

נוקיה

לאחר שדיווחה על הפסד תפעולי של 1.25 מיליארד דולרים ברבעון האחרון של 2011, הודיעה נוקיה (Nokia) אתמול (ד') על כוונתה לפטר 4,000 עובדי ייצור באירופה ובמכסיקו ולהעביר את חלק הארי של ייצור הטלפונים החכמים למדינות באסיה.

מנהלי נוקיה, שפועלים לבסס את הטלפונים החכמים מהדור החדש של החברה על מערכות חלונות פון (Windows Phone) של מיקרוסופט (Microsoft), הסבירו שהייצור במדינות אסיה יעניק קרבה פיזית למפעלי הייצור של הרכיבים השונים – דבר שיאפשר להאיץ את קצב הייצור.

נוקיה תשמור על מפעלי הייצור בסין ובדרום קוריאה ותפטר עובדים מהמפעלים בקומרום שבהונגריה, ריינוזה שבמכסיקו וסאלו שבפינלנד. במפעלים שמהם יפוטרו עובדים יתמקדו מעתה בגימור ובהתאמה מיוחדת של המכשירים.

"גם לאחר השינויים המתוכננים ימשיכו המפעלים בקומרום, ריינוזה וסאלו למלא תפקיד חשוב בשירות הלקוחות של הטלפונים החכמים שלנו", מסר ניקלאס סוונדר, סגן נשיא בכיר בנוקיה. "כך נוכל לספק ללקוחותינו שירותים של התאמה מיוחדת ולהיענות לדרישותיהם בצורה יעילה יותר".

על פי דיווחים שפורסמו, בעקבות הקיצוצים יפוטרו 2,300 עובדים בקומרום, 700 עובדים בריינוזה ו-1,000 עובדים בסאלו. "ברור לנו שהשינויים המתוכננים יקשו על עובדינו. אנחנו מחויבים לתמוך באנשינו ובקהילות המקומיות בתקופת המעבר", אמר סוונדר.

הטלטלה בנוקיה נובעת מהתוכנית שעליה הוכרז בשנה שעברה, למסד את שיתוף הפעולה עם מיקרוסופט ולהעביר כמעט את כל המערך של הטלפונים החכמים של החברה ממערכות סימביאן (Symbian) למערכות חלונות פון 7 (Windows Phone 7) של מיקרוסופט. מאז הוכרז על התוכנית פיטרה החברה יותר מ-15 אלף עובדים במסגרת ההכנות למעבר לחלונות.

נוקיה, בהנהגתו של סטיבן אילופ, שהובא ממיקרוסופט, הכריזה על המעבר משום שלטענתה, מערכות Symbian אינן יכולות עוד להתמודד מול טלפונים חכמים מתקדמים דוגמת מכשירי iPhone של אפל (Apple) ומכשירים שמבוססים על מערכות אנדרואיד (Android) של גוגל (Google). זאת, על אף שמאז הושקה חלונות פון 7, בסוף 2010, היא התקשתה לכבוש את ליבם של הצרכנים בשווקים העיקריים.

על פי נתונים של חברת המחקר Comscore, ברבעון האחרון של 2011 עמד הנתח של מערכת ההפעלה של מיקרוסופט על פחות מ-5% משוק הטלפונים החכמים בארצות הברית. בנוקיה ובמיקרוסופט מקווים שהמפנה המיוחל יגיע עם השקת המכשירים מהדור החדש, מדגמי Lumia.

נפתחה ההרשמה לוועידת Mobility2012, הוועידה השנתית אודות פיתוח אפליקציות מובייל

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים