ח"כ תירוש: "לתשתיות הלאומית יש 'אבא' ולכן אני רגועה; מצב האבטחה במגזר העסקי-פרטי יותר ממדאיג"

"ישנם המון מאגרי מידע אצל המון ארגונים ואנשים. האם באמת כולם גורמים אחראיים? חוץ מקוד הבנק, אני צריכה לתת את כל הפרטים שלי על מנת לקבל שמלה. זו שערורייה", אמרה יו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה בכנסת בכנס CyberSec 2012 ● "יש בעיה במודעות הציבור", אמרה ח"כ תירוש, "אולם כמובן שאינני מאשימה את הציבור" ● לדבריה, "ביקשתי מהאקדמיות שיכללו קורסי אבטחת מידע במסגרת הלימודים של מדעי המחשב - שלא כל אחד שמבין במחשבים ויודע מעט לפרוץ, יהיה איש המקצוע"

"מטה הסייבר שהוקם במשרד ראש הממשלה מסייע לי להיות רגועה באשר לביטחון התשתיות הלאומיות של המדינה – יש 'אבא ואמא' לעניין. אבל אני בפירוש יותר ממודאגת בכל הקשור למרחב הקיברנטי במגזר העסקי והפרטי – שם הכל פרוץ", אמרה ח"כ רונית תירוש (קדימה), יו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה בכנסת.

ח"כ תירוש דיברה היום (א') בפתח כנס CyberSec 2012. לכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, הגיעו מאות מומחי אבטחת מידע, והוא התקיים במרכז הכנסים אבניו שבקרית שדה התעופה. את הכנס הנחה אבי וייסמן, מנכ"ל שיא סקיוריטי.

לדברי יו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה בכנסת, "בחודשיים האחרונים קיימתי דיונים רבים בתחום. מאז הפריצה של ההאקר הסעודי התוודעתי לנושא הסייבר, לסיכונים אשר טמונים במרחב הקיברנטי בשל כשלי אבטחת מידע. המרחב העסקי והפרטי הוא המרחב הבעייתי, שם אין צנעת פרט והכל פרוץ. כל מעבר בסופרמרקט וכל קנייה באינטרנט הם מקור לדליפת מידע".

"חוץ ממספר נעליים, אני נותנת את כל הפרטים אודותיי, או אז אין להתפלא ששולחים לי מסרונים האם אני רוצה לרכוש משהו בנוסף, ויודעים מהו טעמי המדויק", אמרה ח"כ תירוש. לדבריה, "ישנם המון מאגרי מידע אצל המון ארגונים ואנשים. האם באמת כולם גורמים אחראיים? חוץ מקוד הבנק, אני צריכה לתת את כל הפרטים שלי על מנת לקבל שמלה. זו שערורייה".


צילום ועריכת וידיאו: עדי רמלר

"יש בעיה במודעות הציבור", אמרה ח"כ תירוש, "אולם כמובן שאינני מאשימה את הציבור. אני מפנה את דברי לראש הממשלה ולמטה הקיברנטי הלאומי שהוקם, ואומרת: 'רבותי, בצעו תקינה. נדע מה כל עוסק זעיר צריך על מנת לאבטח את המאגר שלו'. כך נדע שיש תו תקן לעסק הזה, שיהיה מאובטח".

"לא ניתן ללמוד את מקצוע אבטחת המידע באקדמיות", אמרה יו"ר ועדת מדע וטכנולוגיה. "ביקשתי מהאקדמיות שיכללו קורסי אבטחת מידע במסגרת הלימודים של מדעי המחשב – שלא כל אחד שמבין במחשבים ויודע מעט לפרוץ, יהיה איש המקצוע. יש להנפיק תקנים, להודיע לציבור אילו פרטי מידע מותר ונכון למסור ובעיקר אילו פרטים אסור למסור. אני פונה למטה הקיברנטי הלאומי וקוראת להם לפעול לא רק בתחום התשתיות הלאומיות, אלא גם בתוך המרחב הפרטי והעסקי".

ח"כ תירוש סיימה את דבריה בציינה, כי "המודרנה והטכנולוגיה מתקדמות בקצב מהיר הרבה יותר מאשר נושאי המשפט והרגולציה. על הרשות המבצעת והרשות המחוקקת לצמצם פער בלתי נסבל זה. חובה על כולנו להתייחס לעניין בכובד ראש".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יובל

    "מטה הסייבר שהוקם במשרד ראש הממשלה מסייע לי להיות רגועה באשר לביטחון התשתיות הלאומיות של המדינה - יש 'אבא ואמא' לעניין." - הכוונה היא שיש גוב'ים למקורבים, ושיש מה לדאוג?!

אירועים קרובים