אירופה: עשרות אלפים הפגינו בקור מקפיא במחאה על האמנה נגד פיראטיות באינטרנט

בהפגנות, שהתקיימו בערים מרכזיות ברחבי היבשת, מחו המשתתפים נגד החוק שאוסר על הורדת קבצים לא חוקיים באינטרנט ● הם חוששים, כי מי שיעשה זאת יסתכן במאסר ● "איננו חשים עוד ביטחון; רשת האינטרנט הייתה אחד המקומות היחידים שבהם ניתן היה לפעול בחופשיות" אמרה אחת המפגינות

עשרות אלפי בני אדם השתתפו בסוף השבוע בהפגנות שנערכו ברחבי אירופה במחאה על האמנה הבינלאומית נגד פיראטיות באינטרנט (ACTA – ר"ת Anti-Counterfeiting Trade Agreement). המפגינים חוששים שהאמנה תצמצם את האפשרויות להורדה של סרטים ושירים בחינם מהרשת ותעודד את המעקב אחר הגלישה.

יותר מ-25 אלף בני אדם הפגינו בקור מקפיא בערים גדולות בגרמניה, ואף השתתפו בצעדת מחאה. בסופיה, בירת בולגריה, צעדו 4,000 בני אדם. חלק מהם עטו מסכות של גאי פוקס, שהפכו לסמלן של תנועות מחאה דוגמת אנונימוס (Anonymous). התנועות הללו מוחות על ההסכם, שעתיד לשמש כמסגרת חוקית להסדרת הקניין הרוחני באינטרנט. אלפים נוספים הפגינו וצעדו בשלג ובקור בוורשה, פראג, סלובקיה, בוקרשט, וילנה, פריז, בריסל ודבלין.

"איננו חשים עוד ביטחון. רשת האינטרנט הייתה אחד המקומות היחידים שבהם ניתן היה לפעול בחופשיות" אמרה מוניקה טפלוס, מתכנתת בת 26 שהפגינה ביחד עם עוד כ-300 בני אדם בבוקרשט.

במזרח אירופה, ההתנגדות לאמנת ACTA עזה במיוחד ומתפשטת בקצב מהיר. המפגינים רואים באמנה תוכנית מעקב דוגמת "האח הגדול" ובסגנון שאימצו בעבר המשטרים הקומוניסטיים. רבים במזרח אירופה נוהגים להוריד בחינם שירים וסרטים מרשת האינטרנט.

במרכז ברלין צעדו כ-2,000 בני אדם בטמפרטורה של -10 מעלות. "איננו מוכנים להמיר את הזכות לחופש בשמירה על זכויות יוצרים", אמר תומס פייפר, מנהיג מפלגת הירוקים במינכן, בה הפגינו כ-16 אלף בני אדם.

מרבית המפגינים נשאו שלטים והשמיעו קריאות בעד "חופש", ובקרואטיה אף תקפו אנשי אנונימוס את אתר האינטרנט של הנשיא ג'וסיפוביץ' והשביתו אותו למשך מספר שעות.

ההסכם שנגדו הפגינו המוחים נחתם באוקטובר על ידי נציגי הממשלות של שמונה מדינות, בהן יפן וארצות הברית, במטרה לצמצם את הפיראטיות והגניבה של תכנים שמוגנים בזכויות יוצרים. רבים ראו בחתימה על ההסכם צעד חשוב לקראת יישומה בפועל של אמנת ACTA.

המשא ומתן על האמנה מתנהל מזה מספר שנים. חלק ממדינות אירופה כבר חתמו עליה, אך מדינות רבות אחרות עדיין לא חתמו על האמנה או אישרו אותה. ממשרד החוץ של גרמניה נמסר, כי המדינה מעכבת לפי שעה את החתימה על האמנה.

המפגינים חוששים שאם האמנה תאושר בבתי המחוקקים, גולשים שיורידו שירים וסרטים פיראטיים מהאינטרנט יסתכנו בעונשי מאסר. חשש נוסף שלהם הוא שהאמנה תשים קץ לשיתוף קבצים באינטרנט ותוביל למעקב מסיבי אחר הפעילות ברשת.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. גאורגי

    צריך שהמחירים יהיו סבירים. כדי שאנשים לא עשירים יכלו לקנות גם .

אירועים קרובים