ממשל אובמה מקדם הצעת חוק חדשה לשמירה על פרטיות באינטרנט

ההצעה מבוססת על "מגילת זכויות" חדשה לשמירה על פרטיות הצרכנים שאמורה להיחשף היום (ה') ● "מגילת הזכויות" מבססת את זכותם של הגולשים לבקרה על סוג המידע שנאסף, השימוש שנעשה בפרטים האישיים והאיסוף שלהם, קובעת שאסור לאסוף מידע בהקשר אחד ולעשות בו שימוש בהקשר אחר ומחייבת לשמור את המידע בתנאים מאובטחים ולהודיע מי אחראי על שימוש בלתי ראוי במידע

בממשל אובמה מתכוונים לפעול בשיתוף עם הקונגרס האמריקני כדי לקדם הצעת חוק לשמירה על פרטיות באינטרנט, על בסיס "מגילת זכויות" חדשה לשמירה על פרטיות הצרכנים שאמורה להיחשף היום (ה').

במקביל, בהודעה שפרסם הממשל נטען שגוגל (Google), יאהו! (!Yahoo), מיקרוסופט (Microsoft) ו-AOL מחויבות ליישם טכנולוגיה למניעת מעקב (Do Not Track) במרבית דפדפני האינטרנט. זאת, על מנת לאפשר למשתמשים למנוע מעקב של חברות אחר מאפייני הגלישה שלהם ברשת.

ההכרזה פורסמה על רקע הביקורת הגוברת נגד חברות דוגמת גוגל ואפל (Apple), שלטענת המבקרים אינן עושות די הצורך על מנת לשמור על פרטיות המשתמשים באינטרנט. הבעיה חמורה במיוחד נוכח התפוצה הגוברת של מכשירים ניידים ויישומים סלולריים, שמאפשרים לעקוב אחר ההודעות הפרטיות של המשתמשים, המיקום הפיזי, פנקסי הטלפונים ושאר פרטים אישיים רגישים.

"מגילת הזכויות" החדשה לשמירה על פרטיות הצרכנים (Consumer Privacy Bill of Rights) מבססת את זכותם של משתמשי האינטרנט לבקרה על סוג המידע שנאסף, השימוש שנעשה בפרטים האישיים והאיסוף שלהם; קובעת שאסור לאסוף מידע בהקשר אחד ולעשות בו שימוש בהקשר אחר; מחייבת לשמור את המידע בתנאים מאובטחים; ומחייבת להודיע מי אחראי על שימוש בלתי ראוי במידע.

במינהל הארצי לטלקומוניקציה ומידע של משרד המסחר האמריקני יפעלו בשיתוף עם חברות האינטרנט וארגוני הצרכנים על מנת לגבש קוד התנהלות בהתאם ל-"מגילת הזכויות". במקביל, ברשות הסחר הפדראלית (FTC) ידאגו לספק לחברות תנאים להסרת חבות (Safe harbor) שיעניקו להן את הגמישות הנחוצה כדי ליישם חידושים מתוך ביטחון שאם מולאו כל התנאים, לא תוטל עליהן אחריות משפטית.

"המסגרת שגיבש הממשל לשמירה על הפרטיות מבטיחה שכאשר מוצגים שירותי אינטרנט חדשים, תתקדם השמירה על הפרטיות במקביל ותימנע פגיעה בחדשנות", נכתב בהודעה שפורסמה מטעם הממשל האמריקני. "המסגרת מעניקה את הגמישות הנחוצה ומסדירה כללים של פיקוח עצמי על התהליכים, תוך שמירה על מערך מקיף ומתקדם של עקרונות פרטיות, בתיאום עם כל הגורמים המעורבים ובכלל זה ארגוני הצרכנים".

על פי ההודעה, קוד ההתנהלות ייאכף במסגרת הסמכויות הקיימות של FTC ובמקביל תגובש בקונגרס הצעת חוק שתעניק הן ל-FTC והן לתביעה הכללית של המדינות בארצות הברית סמכויות לאכוף את הכללים של "מגילת הזכויות" החדשה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים