האנס דיל, אינפורמטיקה: "צונאמי הנתונים הוא כאב הראש הנורא ביותר של המנמ"ר"

"על מנת שהמנמ"ר לא יטבע בים הנתונים עליו לטפל במידע לעומקו ולהפוך את הארגון לממוקד מידע", אמר דיל, מנהל שיווק לאזור EMEA בחברה ● לדבריו, "המנמ"ר צריך להעביר את המידע באופן חכם מחוץ למערכות, לטובת שיפור הניתוחים, תוך שיפור זמני הגיבוי והאחסון"

"ארגונים ניצבים בפני שטף של נתונים שהוא בבחינת צונאמי. מדובר בכאב הראש הנורא ביותר של המנמ"ר. על מנת שהוא לא יטבע בים הנתונים הזה עליו לטפל במידע לעומקו ולהפוך את הארגון לממוקד מידע", כך אמר האנס דיל, מנהל שיווק לאזור EMEA באינפורמטיקה (Informatica), המיוצגת בארץ על ידי קבוצת אמן.

דיל היה דובר המפתח בכנס שערכה אמן ללקוחות אינפורמטיקה. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים נערך היום (ה') במלון דן תל אביב תחת הכותרת "Data Centric Enterprise", והגיעו אליו יותר מ-100 לקוחות החברה.

לדברי דיל, מנהלי מיחשוב ניצבים בפני כמה אתגרים, בהם הגידול בדרישות מצד המשתמשים, הקיפאון בתקציבים והצורך לעשות "יותר בפחות". "אלא שמעל כולם ניצב האתגר של הגידול המתמיד במידע הארגוני והטיפול בו", אמר. "על המנמ"רים להפוך את ארגוניהם לממוקדי ומבוססי מידע, שאם לא כן – הם לא יענו באופן המיטבי על האתגרים העסקיים של הארגון. הדרך לשם דורשת יותר מאשר ETL (גזירה ושליפת נתונים). היא דורשת ארכוב און ליין, איסוף נתונים מכלל יישומי הארגון והפצתו לאותם יישומים, טיפול במידע המצוי ברשת האינטרנט, איסוף וטיפול במידע המצוי ברשתות החברתיות, איסוף וטיפול מידע המגיע מרכיבי קצה מודעי הקשר ומבוססי מיקום (GPS) וטיפול ב-Big Data – מידע בנפחים שאותם לא הכרנו בעבר". לדבריו, המטרה היא "יצירת אמת ארגונית אחת, שינוע הנתונים לכמה שיותר משתמשים על כלל היישומים בארגון, הפרדה בין מידע רלוונטי לשאינו כזה וטיפול במידע שבחלקו הגדול הוא בלתי מובנה".

"המידע – הנכס הארגוני החשוב ביותר"
"המידע הוא הנכס הארגוני החשוב ביותר, ולכן נדרש להתמקד בעיקר בו", אמר דיל. "טיפול דורש גם ניהול מיטבי. בלעדי שני אלה הארגון לא יוכל להפיק את הערך הטמון במידע". הוא הוסיף, כי "האתגר של מנהלי המיחשוב הוא לברור מכלל המידע המטופל את זה שרלוונטי עבור היחידות העסקיות השונות של הארגון. לדוגמה, אם ברצונו לטפל בניהול סיכונים עסקיים על בסיס יומי, המנמ"ר צריך להיות מסוגל לאסוף רק את הנתונים הקשורים לנושא זה, מבלי להפר את הרגולציות הכרוכות בטיפול במידע שנוגע ליום האתמול, ותוך שהוא מטמיע טכנולוגיות ארכוב של נתונים, מפריד בין מידע נחוץ ללא נחוץ ובונה מדיניות למידע שבשימוש".


צילום ועריכת וידיאו: עדי רמלר

"המנמ"ר צריך להעביר את המידע באופן חכם מחוץ למערכות, לטובת שיפור הניתוחים, תוך שיפור זמני הגיבוי והאחסון", הוסיף דיל. "מדובר באתגר משמעותי, שכן 50%-70% מהמידע המאוחסן אינו רלוונטי לצורך עסקי זה ואף אחד מהמשתמשים בארגון לא צורך אותו. זה קשה שבעתיים בשל העובדה שהמידע מצוי על גבי מערכות IT שונות, בחלקן מבוזרות, על יישומים רבים ומגוונים". הכלים של אינפורמטיקה, אמר דיל, "מספקים תשתית שיודעת לקחת את המידע הנחוץ מהמערכות השונות תוך צמצום העלויות של הטיפול בו".

עוד אמר דיל, כי "המידע מצוי בכל מקום וכל הזמן. ארגונים רבים ברחבי העולם כבר הבינו כי גישת ההתמקדות ביישומים במקום במידע אינה עונה על הצרכים הארגוניים המודרניים בשל הצמיחה האדירה במידע, בעיקר בשל השימוש ההולך וגובר ברשתות חברתיות והרצון של ארגונים לעשות בהן שימוש עסקי".

לדבריו, "נדרש לשנות את התפיסה הקיימת כיום בלא מעט ארגונים שלפיה החברות מתרכזות ביישומים ארגוניים דוגמת ERP ו-CRM. אלא שהטיפול במידע זה כרוך בכמה בעיות, בהן העובדה שהנתונים המצויים בהם אינם אחודים, לעיתים לא עקביים ושגויים בחלקם. מצב זה מונע מהם למצות את המרב והמיטב מהנתונים, כי הלקוחות חוששים להשתמש בהם בשל האמינות החלקית שלהם". השינוי הנדרש בארגונים, קבע דיל, "הוא להתמקד מחדש במידע במקום ביישומים הארגוניים. בדרך זו ניתן יהיה להפיק מהם את המרב, לקבל עליהם החזר השקעה, ולהפוך את הארגון לממוקד במידע".

"שינוי נקודת המבט הארגונית וההתמקדות במידע ולא ביישומים הארגוניים יביאו לשינוי שבמסגרתו תתקבל נקודת מבט אחת, מאוחדת ומעודכנת, על הלקוחות, המוצרים וישויות ארגוניות חשובות אחרות", סיכם דיל. "כך, הלקוחות הארגוניים של המידע יסמכו יותר על אמינות הנתונים ויקבלו על בסיסם את ההחלטות העסקיות הנכונות ביותר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים