אריק שמידט: "יש לדאוג לכך ש-5 מיליארד בני אדם נוספים יהיו מחוברים לרשת"

"אוכלוסיית העולם הגיעה בשנה שעברה לכ-7 מיליארד בני אדם, אך רק 2 מיליארד מתוכם היו בעלי גישה לאינטרנט. אם 5 מיליארד בני אדם נוספים יגיעו לרשת, יהיו פה רעיונות נוספים שלא חשבנו עליהם", קבע יו"ר גוגל בנאום הפתיחה שנשא בתערוכת CeBit השנתית בגרמניה ● לדבריו, "אינטרנט וטכנולוגיה הם כמו מים - אף שיטת צנזורה לא תהיה אבסולוטית לגביהן. עלינו לצמצם את הפער הדיגיטלי, כדי לבנות קהילה עולמית של שווים - עולם שבו לכל אחד יש סיכוי"

אריק שמידט. עזב את גוגל סופית

"יש לדאוג לכך שהטכנולוגיה תגיע לכולם – לא רק לאלו שיכולים להרשות לעצמם שימוש בה", קבע אריק שמידט, יו"ר גוגל (Google), בפתיחת תערוכת CeBit השנתית בהנובר, גרמניה. לדבריו, "אוכלוסיית העולם הגיעה בשנה שעברה לכ-7 מיליארד בני אדם, אך רק 2 מיליארד מתוכם היו בעלי גישה לאינטרנט. אם 5 מיליארד בני אדם נוספים יגיעו לרשת, יהיו פה רעיונות נוספים שלא חשבנו עליהם".

"העתיד שייך לאנשים שמחוברים", קבע שמידט בנאומו, "מדובר במדעני המחשב, המפתחים ואנשי הסטארט-אפים. הם מדגם לא מייצג של אנשים שקיבלו חינוך טוב וגדלו בדמוקרטיה. לאנשים האלה טומן העתיד כל דבר שהמדע יכול להמציא".

יו"ר גוגל הוסיף ואמר, כי "יש לדאוג לכך שיכולת העיבוד ונפח האיחסון יגיעו לכולם בשבריר המחיר. הסיבים האופטיים הם גורם מכריע בהתקדמות של מדינות. כשהרשתות הללו נבנו בקוריאה וביפן, למשל, ראינו את המדע הבדיוני הופך למציאות. דברים שגדלנו עליהם ב-'מסע בין כוכבים' או ב-'מדריך הטרמפיסט לגלקסיה', כמו תרגום של שיחה בזמן אמת וזיהוי קול, כבר זמינים לנו היום. לכן, רובוטים חכמים ומכוניות שנוסעות בעצמן, הם רק עניין של זמן. הרי המכוניות האוטונומיות של גוגל כבר נסעו למעלה מ-200 אלף מייל. מדינות בארצות הברית, כמו נוואדה, פלורידה וקליפורניה, משנות בימים אלה את החוקים כדי לאפשר זאת".

טיפול ב-Big Data, אמר שמידט, יאפשר פריצות דרך. "ממשלות תוכלנה לזהות משברים כלכליים לפני שהם נוצרים ורופאים יוכלו לזהות מגיפות לפני שהן קורות. ערים ידעו לאן בני אדם ילכו, ויכינו את התשתית בהתאם. מקרן הולוגרמה יאפשר לנו לקיים נוכחות וירטואלית במקומות אחרים לרבות חווית מגע וריח. אך ההישג הטכנולוגי הגדול ביותר יהיה שהטכנולוגיה תיעלם. היא תהפוך לחלק מהחיים. אנשים יצטרכו לבזבז פחות זמן בלחשוב איך הטכנולוגיה עובדת ולאן לחבר חוטים. זה יהיה כמו חשמל – שאנשים משתמשים בו מהשקע ולא שואלים איך הוא מגיע".

"כתיבת קוד אינה רק עניין למחשבים", הוסיף שמידט. "אלה המפתחים באמצעות שילוב של כשרון ותשוקה, פיתחו מערכות שסייעו לאנשים לעקוף את הממשלות ולהשיג חופש. תראו כיצד העולם התכנס יחד כדי לעזור ליפנים בעת רעידת האדמה הנוראית בשנה שעברה. בזמנים קשים ושמחים, הרשת מהווה גורם מקשר. זה דבר טוב לחשוב עליו".

לדבריו, בשנים הקרובות יגדל מספר מרכזי המיחשוב באזורים כמו מזרח אסיה, טורקיה וברזיל. "הגורם החיובי הוא שהם דילגו על הרבה טכנולוגיות תקשורת ועברו ישר לטלפונים חכמים. כך, הם יוכלו לקבל את הטכנולוגיה בשבריר המחיר. בתוך 20 שנה, טלפונים שעולים כיום 400 דולרים, יימכרו ב-20 דולרים בלבד. תארו לעצמכם שלעניי העולם יהיה מחשב-על. לטלפונים יהיו חיישנים שיאפשרו להם לבדוק תנאים רפואיים ולנטר את זיהום האוויר. אפילו נודדים יוכלו להשקיע בטכנולוגיות, כפי שהם כבר עשו בעזרת אנטנות לוויין ומכשירי טלוויזיה בכל אוהל".

שמידט קבע, כי לא חייבים בהכרח לחכות לתשתית, שכן טלפונים חכמים יכולים לפעול גם בלי רשת, בצורת Peer To Peer.. בעזרת התפשטות הרשת, יהיו לדיקטטוריים פחות מקומות להתחבא בהם".

"אם ממשלות יצנזרו את הרשת, הפערים בין החזקים והחלשים יהפכו לגדולים יותר", סיכם שמידט. "כ-40 מדינות כיום מצנזרות את הרשת, לעומת ארבע בלבד לפני עשור. אינטרנט וטכנולוגיה הם כמו מים – אף שיטת צנזורה לא תהיה אבסולוטית לגביהן. אנחנו צריכים להיאבק כדי לצמצם את הפער הדיגיטלי. טכנולוגיה מאפשרת האדרה של אוכלוסיות. כך נוכל לבנות קהילה עולמית של שווים – עולם שבו לכל אחד יש סיכוי".

הכותב הוא שליח אנשים ומחשבים לגרמניה

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים