מארק סיר, EMC: "הדבר הראשון שעלינו להבין הוא שה-Big Data פשוט מתרחש"

"Big Data הוא ממש לא מדע בדיוני - יש את הנתונים, יש את הטכנולוגיה ואפשר להשתמש בהם כדי להביא תועלות לחברה ולעסקים שלה", אמר סיר, אוונגליסט טכנולוגי לאזור EMEA בחברה ● לדבריו, "השימוש ב-Big Data מספק נתונים חשובים מאוד בכל התחומים, כמעט בכל היבט של חיינו. מדובר במידע שיכול לשנות הרגלים, התנהגות, תשלומים, תיקונים, שיפוצים ועוד"

"הדבר הראשון שעלינו להבין הוא שה-Big Data פשוט מתרחש", כך אמר מארק סיר, אוונגליסט טכנולוגי לאזור EMEA בחברת EMC.

סיר אמר את הדברים בכנס ה-Big Data שנערך היום (ג') במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה, בהפקת אנשים ומחשבים. הנחה את הכנס העורך הראשי של הקבוצה, יהודה קונפורטס.

לדברי סיר, "השימוש ב-Big Data מספק נתונים חשובים מאוד בכל התחומים, כמעט בכל היבט של חיינו. מדובר במידע שיכול לשנות הרגלים, התנהגות, תשלומים, תיקונים, שיפוצים ועוד". הוא אמר, כי "לתמונה נכנסים גם הרבה מאוד נתונים שמאפשרים ללכוד רגשות ומחשבות של אנשים לגבי מוצרים, התרחשויות ובעצם כל דבר, וכל אלה מאפשרים להסיק מסקנות. אנחנו רואים שבזכות המידע שאוספים אפשר להבין טוב יותר את המגמות ואז, לדוגמה, להגיב באופן מדויק יותר וקצר יותר. ניתן לחסוך כסף בהתאם, ובכל זאת להשיג תוצאות טובות יותר".

"Big Data הוא ממש לא מדע בדיוני", אמר סיר. "יש את הנתונים, יש את הטכנולוגיה ואפשר להשתמש בהם כדי להביא תועלות לחברה ולעסקים שלה".


צילום ועריכת וידיאו: עדי רמלר

"תם עידן הכוננים הקשיחים במערכות המידע"
שמוליק סיטון
, מומחה לתחום ה-Analytics בסאפ (SAP), טען ש-"תם עידן הכוננים הקשיחים במערכות המידע הנוכחיות. אנחנו מדברים כיום על עידן של פלאש (Flash) ועיבוד בזיכרון. זה לא אומר שלא יהיו כוננים קשיחים, אנחנו נשתמש בהם לצרכי גיבוי והתאוששות, אבל הם לא מספיק מהירים לצרכים של ימינו. המידע הזמין לא מגיע מדיסק קשיח מכני. הוא מגיע מאחסון שמציע זמני ביצוע הרבה יותר מהירים".

שמוליק סיטון, מומחה לתחום ה-Analytics בסאפ. צילום: קובי קנטורהוא דיבר על מערכת HANA של סאפ וציין ש-"מדובר במערכת חומרה עם תוכנה שמאפשרת להתחבר לכל בסיס נתונים. הלקוחות של HANA לא חייבים להיות לקוחות סאפ".

"אנחנו משקיעים ב-Big Data, כי החשש שלנו הוא שיש ללקוחות הקיימים, כמו גם לחדשים, תשתית יחסית ישנה וכמות המידע פשוט מתפוצצת, גדלה בממדים שלא צפינו קודם. גם הגידול במידע וגם העובדה שזה קורה בזיכרון הובילו אותנו לתחום הזה".

"צריך לומר שלום לבסיסי הנתונים המסורתיים"
נעם זיגרסון
, CTO בנס גילון, התייחס לשאלה מה זה בכלל Big Data. "קודם כל, מדובר במקור נתונים שמאפשר להפיק מידע עסקי ממגוון רחב של מקורות, שיש תשתית לאותם נתונים עם מהירות עיבוד נפח גדול של נתונים ושיש יישומים שיכולים להפיק מהם מידע שניתן להשתמש בו", השיב.

נעם זיגרסון, CTO בנס גילון. צילום: קובי קנטור"אל תחשבו ש-Big Data הוא משהו חדש. אנחנו, בנס גילון, עושים בפועל Big Data מזה מספר שנים, ואנחנו כבר יודעים שאחד הדברים הוא שצריך לומר שלום לבסיסי הנתונים המסורתיים, הטרנזקציונליים, ולבחור במאגרי נתונים שהם אנליטיים. בעזרת הנתונים האלה אפשר לענות על שאלות שבכלל לא ידעתם שאפשר לשאול, לבצע ניתוחים באופן לוגי עם מידע שהמבנה שלו נקבע על ידי המציאות ולא על ידיכם ולהשתמש במידע הזה כדי להסיק מסקנות שיכולות לעזור לעסק", אמר. "בנוסף, חשוב שתשתית הנתונים תהיה חזקה. אפשר לגשת לאינטרנט ולהעביר מידע, אפשר להפוך מידע לא מובנה למובנה, יש את כל מה שצריך כדי לפתח יישומים חדשים. בחרו מקורות מידע חדשניים, הקימו תשתית חדשה לעיבוד נתונים והשיגו מכל זה את המידע לו אתם זקוקים".

ABC – גרסת ה-IT
טל מירון
, מנהל שירותים ארגוניים בנט-אפ (NetApp), אמר שעל פי ESG, בין הדברים הכי חשובים בקרב יותר מ-75% מהארגונים בשוק לביצוע ב-2012 וב-2013 קיימים הצורך להביא נתונים רבים באופן מהיר למקבלי החלטות, לשמור נפחים ללא מגבלה ולהיות פרוסים בצורה גיאוגרפית רחבה. "זה מצריך גישה אחרת לפתרון", אמר. "נט-אפ חילקה את התחום לשלוש משפחות לפי ראשי התיבות ABC – Analytics (הסקת מסקנות), Bandwidth (רוחב פס) ו-Content (תכנים)".

טל מירון, מנהל שירותים ארגוניים בנט-אפ. צילום: קובי קנטור"בתחום הסקת המסקנות יש לנט-אפ פתרון מבוסס Hadoop שמאפשר הפרדה בין משאבי המעבדים למשאבי האחסון ונותן פתרון שריד, תפעולי ונוח ברמה הארגונית", הסביר מירון. "פתרון זה מאפשר לנו לבצע ניתוחים מהירים. אם בעבר לקח מספר שבועות, כיום ניתן לקבל תשובה לשאילתא תוך מספר שעות, כשאת התכנים צריך לשמור לאורך ימים ארוכים, לפי דרישת הרגולטור ומסיבות אחרות. בשורה התחתונה: נט-אפ מציעה פתרונות מובנים עם ארכיטקטורה בדוקה המבוססת על מוצרי FAS של נט-אפ ו-E-Series, שנולדו מרכישת חברת Enginio לפני כשנה. הפתרונות הללו מאפשרים מהירות גישה גבוהה מאוד לנתונים לא מובנים בצפיפות גבוהה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים