בוב פיצ'יאנו, יבמ: "הענן אינו באאז שיווקי – הוא כאן כדי להישאר"

"העולם העסקי משתנה במהירות ולמיחשוב הענן יהיה תפקיד חשוב בסיוע לארגונים לפעול מהר יותר, להנפיק יותר מוצרים ושירותים לשוק בזמן קצר יותר ובעיקר לצמצם את עלות תחזוקת ה-IT", אמר פיצ'יאנו, מנכ"ל קבוצת מכירות התוכנה של יבמ ● לדבריו, האתגר המשמעותי של המנמ"רים בארגונים יהיה לשלב בין שתי מגמות העל הטכנולוגיות - המיחשוב הנייד מחד ומיחשוב הענן מאידך

"מיחשוב הענן אינו עוד ביטוי שהוא המצאה של מנהלי שיווק יצירתיים מתחכמים. הענן כאן והוא כאן כדי להישאר, בגלל היתרונות העסקיים שגלומים בו לארגונים", כך אמר בוב פיצ'יאנו, מנכ"ל קבוצת מכירות התוכנה של יבמ (IBM).

פיצ'יאנו דיבר בפתח יומו השני של כנס Pulse2012 שנערך השבוע במרכז הכנסים במלון MGM בלאס-ווגאס. האירוע מתקיים תחת המוטו "עסקים בלא גבולות" ומשתתפים בו יותר מ-8,000 איש מ-79 מדינות – לקוחות ושותפים עסקיים של הענק הכחול.

לדברי פיצ'יאנו, "העולם העסקי משתנה במהירות ולמיחשוב הענן יהיה תפקיד חשוב בסיוע לארגונים לפעול מהר יותר, להנפיק יותר מוצרים ושירותים לשוק בזמן קצר יותר ובעיקר לצמצם את עלות תחזוקת ה-IT". הוא אזכר מחקר שערך המכון לערך עסקי של יבמ שלפיו 90% מהארגונים החלו בהטמעת מיחשוב ענן או צפויים לעשות זאת בשלוש השנים הקרובות. פיצ'יאנו ציין שהמכון השווה בין שבעה מחקרים שונים שנעשו בשנה האחרונה על ידי ספקיות IT וגופים אקדמיים. "כל הנתונים, שבמצטבר מהווים שיקוף של אלפי מנמ"רים ומנכ"לים בארגונים מכל הסוגים, מגזרי התעשייה, הגדלים והמיקום הגיאוגרפי, מעידים את אותו הדבר. רוב הארגונים ינועו לעבר מיחשוב ענן בצורה זו או אחרת, אבל בקרוב. הנתון הנמוך ביותר מדבר על 78% מהארגונים והגבוה ביותר – על 91%. כל כך הרבה ארגונים אינם יכולים לטעות כשהם מצהירים שהחלו לנוע או ינועו בחודשים הקרובים למיחשוב ענן".

הוא הוסיף, כי האתגר המשמעותי של המנמ"רים בארגונים יהיה לשלב בין שתי מגמות העל הטכנולוגיות – המיחשוב הנייד מחד ומיחשוב הענן מאידך.

עוד אמר פיצ'יאנו, כי "אנחנו הראשונים לאכול את התבשיל שאנחנו מכינים ללקוחותינו". הוא תיאר את המסע הפנימי שערך הענק הכחול בשלוש השנים האחרונות בכל הנוגע לשינוי תצורת המיחשוב שלו. לדבריו, המסע כלל שלושה היבטים: ההיבט הירוק, ובכלל זה וירטואליזציה וקונסולידציה של שרתים, שיפור השירות אותו מספק ה-IT והטמעת מיחשוב הענן. "צמצמנו את עשרות אלפי השרתים שלנו לכדי 5,700 בלבד וחסכנו עשרות אלפי מטרים רבועים של נדל"ן ששירתו מרכזי מיחשוב שלנו", הוסיף. "עברנו להיות ארגון מבוסס לינוקס (Linux), כולל על גבי מיינפריים. הטמענו את סביבת טיבולי (Tivoli) – מערכת הניהול הכוללת שלנו לתשתיות מיחשוב, משאבי עיבוד, נכסים פיזיים ונכסי תוכנה, תפעול שוטף, אבטחה וניטור". התוצאות, לדברי פיצ'יאנו, "היו דרמטיות. השגנו חיסכון בעלויות של תחזוקת ותפעול ה-IT בהיקף של 100 מיליון דולרים. כמו כן, משך הקצאת השרתים צומצם מחמישה ימים לשעה אחת, צמצמנו את כמות כוח האדם המתחזק את תשתיות ה-IT והשגנו שיפור ביצועי ה-IT פי שישה. יצרנו ב-IT של יבמ גישה מנוהלת ואפקטיבית".

הוא סיים בציינו, כי "בסופו של דבר, כל ארגון יימצא באופן זה או אחר בענן, בשל הצורך להשיג יתר תחרותיות. הענן יביא לפישוט מורכבות ה-IT, לאיזון ולהקצאה נכונה יותר של כוח מיחשוב".

לאחר דבריו הנחה פיצ'יאנו פאנל לקוחות. בין השאר, דיבר בפאנל דיוויד קונטרה, מנהל הנדל"ן בתאגיד ג'נרל אלקטריק (General Electric). הוא תיאר כיצד הטמיע האגף שבראשותו את מוצרי יבמ לניהול מבנים – פעולה שלדבריו הניבה לתאגיד חיסכון של מיליארד דולרים.

שיתוף פעולה בין יבמ לטושיבה
במהלך הכנס הכריזו יבמ וטושיבה (Toshiba) על שיתוף פעולה ביניהן שבמסגרתו יוטמעו מוצרי ניהול האבטחה של נקודות הקצה וניהול צריכת האנרגיה של הענק הכחול במחשבים הניידים של טושיבה. המחשבים ייצאו לשוק במחצית השנה הנוכחית.

טארו היאמה, מנהל השיווק בחטיבת המוצרים של טושיבה, אמר ש-"עם הגידול בכמות המחשבים האישיים בארגונים יש צורך לחסוך באנרגיה שהמחשבים הניידים צורכים. בנוסף, המחשבים הניידים מכילים מידע ארגוני יקר ערך. חשוב לעטוף אותם במעטפת אבטחה רחבת היקף, כי יש להם נטייה להיגנב או להיאבד".

מוצר ניהול אבטחת נקודות הקצה ישולב בתוך שבב שיש במחשב של טושיבה, המכונה BIOS. ניתן יהיה באמצעותו להכיל, לאכוף ולבקר את מדיניות האבטחה שכל ארגון יחליט עליה. שתי החברות מסרו, כי שיתוף הפעולה יימשך לקווי מוצרים נוספים של טושיבה, בשנים הבאות.

משתי החברות נמסר, כי מערכת ניהול מכשירי הקצה הניידים החדשה של יבמ שהוכרזה בכנס, Endpoint Manager for Mobile Devices, "מסייעת בשיפור השירות למשתמשים הניגשים ליישומים הארגוניים בעזרת מכשירי iPad ,iPhone, מכשירים מבוססי אנדרואיד (Android), חלונות פון (Windows Phone) או סימביאן (Symbian). לאחר תהליך התקנה של דקות ספורות בלבד ארגונים יכולים להגדיר מרחוק את מדיניות השימוש, לנטר מכשירים המוחזקים בידי העובד, לזהות איומים ולמחוק בעת הצורך נתונים ממכשירים שאובדים או נגנבים".

הכותב הינו שליח אנשים ומחשבים לארצות הברית

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים