ג'רמי דואיג, גוגל: "כמות הצופים בערוצים הפופולריים ביו-טיוב זהה לאלה הצופים בתכני חברות המדיה המובילות"

-"גוגל נאבקת כל הזמן כדי לספק שירות טוב בווידיאו, למרות המספרים העצומים של הצופים והמגוון הרחב של הפורמטים וקצבי ההעברה שהיא חייבת לתמוך בהם", אמר דואיג, הטכנולוג הראשי של גוגל לתחומי האודיו והווידיאו ● לדבריו, האתגרים בעתיד הם רבים, כאשר החשוב שבהם הוא שדרוג היכולת לחיפוש והבנת הווידיאו, כך שנוכל לנווט בין הסרטים בקורפוס בדרך יעילה

"מספר הצופים בחמשת הערוצים הפופולריים ביו-טיוב (YouTube) זהה למספר הצופים בתכנים של חמש חברות המדיה המובילות בעולם", כך אמר ג'רמי דואיג, הטכנולוג הראשי של גוגל (Google) לתחומי האודיו והווידיאו. דואיג דיבר בתערוכת CeBit 2012, שנערכה בהנובר, גרמניה, והסתיימה לפני ימים אחדים. הוא ציין ש-"גוגל נאבקת כל הזמן כדי לספק שירות טוב בווידיאו, למרות המספרים העצומים של הצופים והמגוון הרחב של הפורמטים וקצבי ההעברה שהיא חייבת לתמוך בהם".

דואיג החל לעבוד בגוגל ב-2004. בתחילה עבד בעיקר על פרויקט אחר, אך הקדיש 20% מזמנו בעבודה לפיתוח שירות גוגל וידיאו, שלאחר מכן שינה את פניו והתמזג עם יו-טיוב, שנרכש על ידי גוגל ב-2006. "המודל הראשון של גוגל וידיאו היה שידור תכני פרימיום", אמר. "חשבנו שנגבה תשלום לפי צפייה והפעלנו מערכות DRM, אולם גילינו מהר שהציבור לא רוצה את זה ואיש אינו מוכן לשלם על תכנים אלה. לכן רכשנו את יו-טיוב".

לדבריו, "אחת ההחלטות הראשונות שגוגל קיבלה לאחר רכישת יו-טויב הייתה שהשירות יתמוך בכל פורמט וידיאו ובכל קצב העברה. על פניה זו נראית החלטה מנהלית, שנועדה לכך שלא ניתן יהיה לצפות בקטע וידיאו שהוא עקב העובדה שהוא הופק בפורמט נדיר. אני שמח שגוגל לא הגבילה את המשתמשים לפורמט מסוים".

בהמשך ציין דואיג מספר נתונים אודות יו-טיוב. "ב-2008 החל יו-טיוב בצמיחה מהירה וקשה לשליטה. כיום מועלים לאתר מדי דקה תכנים באורך כולל של 60 שעות. יש פער בין התקופה שלא היה בה הרבה וידיאו לבין העובדה שכיום אפשר לראות בקלות סרטים. מספר פורמטי הקלט הנתמך עומד על 120 והשימוש במסך מלא הוא ב-15% מהצפיות".

"אנחנו רואים לעצמנו חובה לשדרג כל הזמן את התשתיות, לא רק מבחינת מספר קטעי הווידיאו אלא גם מבחינת קצב העברת הביטים", ציין דואיג. "ב-2006 הקצב הנפוץ ביותר היה 360 קילו-ביט לשנייה. כיום, רוב הצרכנים מחוברים בקצב של שני ג'יגה-ביט ויותר. הבעיה שלנו היא לקודד את הכול מחדש ולהציע יכולות של קצבים שונים למכשירים שונים".

הפצת וידיאו – האינטרנט לעומת הטלוויזיה
"אנשים משווים הפצה של וידיאו באינטרנט לעומת בטלוויזיה מרובת ערוצים, אולם יש ביניהן הבדלים רבים", המשיך דואיג. "בווידיאו באינטרנט, התמונה מותאמת לכל משתמש, הקישור הוא דו סטרי, נקודות הקצה מגוונות ואנחנו מתאימים למכונות בעלות כוח חלש המקושרות בפס רחב – שילוב שלא היה קיים בעבר. כתוצאה מכך, עלות ההפצה היא מאוד גבוהה".

הבדלים נוספים ביניהם שמנה דואיג הם שהווידיאו האינטרנטי נוצר על ידי מיליוני מפיצים דינמיים ואילו התכנים הטלוויזיוניים נוצרים על ידי מעט חברות שידור והפקה. "כתוצאה מכך, יש בווידיאו באינטרנט ממד לא אמין. ערוץ שקיים כיום עלול לרדת מהאוויר מחר. הצד הטוב הוא שכל וידיאו ברשת הוא ייעודי וממוקד. זה מאוד חשוב מנקודת מבט כלכלית".

בנוסף, אמר דואיג, ספריית התכנים באינטרנט משתנה בהתמדה, אם כי יש לה זיכרון אינסופי. כמו כן, הרלוונטיות של הסרטים הללו ארוכה יותר מאשר בטלוויזיה ובווידיאו שמצוי ברשת ניתן לצפות בזמן החופשי ולא כאשר הוא מוקרן באחד הערוצים.

עם זאת, בעיה אותה הוא ציין בכל הנוגע לווידיאו באינטרנט נובעת מכך שאין כלים טובים למדידה של אלמנטים מסוימים ברשת, למשל האם מכשיר קצה אחד טוב מהשני לצפייה, האם שירות מסוים טוב יותר משירות אחר. "אנחנו מקווים לשפר את המצב באמצעות כלים כגון JERKY/TTS, שמאפשר מעקב אחרי הצפייה במכשירי קצה שונים, ו-Eyerobot, שמשתמש בניתוח קצב רענון הפריימים כדי למדוד את המהירות של המכשיר, בלי להכניס תוכנה מיוחדת", אמר דואיג. הוא הוסיף, כי "צריך לזכור שלא מדובר רק בסרטים אלא גם במצגות אינטראקטיביות, ועידות וידיאו ועוד אינסוף דברים".

לדברי דואיג, האתגרים בעתיד הם רבים, כאשר החשוב שבהם הוא שדרוג היכולת לחיפוש והבנת הווידיאו, כך שנוכל לנווט בין הסרטים בקורפוס בדרך יעילה. בנוסף, נדרשת הקמתו של מנגנון שלם להפצת הסרטים באינטרנט בדרך יעילה וזולה יותר וחייבים להבטיח שהלקוחות "יתנהגו בהתאם" ולא יעלו לרשת תכנים בלתי הולמים. "יחד עם כל זה, עלינו לספק שירות אופטימלי ולא כמו השירות שניתן כיום, כשאנחנו מכריחים טכנולוגיות לעבוד אונליין כאשר הן לא תוכננו לכך", הוסיף.

לסיכום אמר דואיג, כי "אנחנו צריכים לשפר את הביצועים שלנו בפרקי זמן קצרים יותר. אנחנו לא יכולים לחכות חמש שנים למחזור חומרה חדש כדי לתמוך בתכונות חדשות".

הכותב הינו שליח אנשים ומחשבים לגרמניה

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים