חנוך פורת, גטר טק: "העולם הולך לניידות, ניידות, ניידות"

"כל משתמש רוצה לקבל את התכנים להם הוא זקוק על הרכיבים הניידים", אמר פורת, מנהל תחום התקשורת בגטר טק, בכנס שערכה החברה היום (ג') ● לדבריו, המושג תקשורת אחודה עבר שינויים בהגדרות ובמהות שלו, "וכיום יש לתקשורת אחודה שלושה מימדים: מרכיבי התקשורת, יחידות הקצה והמדיה האפליקטיבית"

"העולם הולך לניידות, ניידות, ניידות. כל משתמש רוצה לקבל את התכנים להם הוא זקוק על הרכיבים הניידים. זאת הבשורה שיצאה גם מכנס הסלולר הענק בברצלונה – Mobile World Congress. הניידות הייתה נושא ההרצאות והשיחות בו במשך כ-80% מהזמן", כך אמר חנוך פורת, מנהל תחום התקשורת בגטר טק.

פורת דיבר בכנס התקשורת האחודה שערכה החברה. לכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, הגיעו יותר מ-400 איש, לקוחות ושותפים עסקיים. הוא נערך היום (ג') במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה, כאשר את המליאה המרכזית הנחה פלי הנמר, נשיא קבוצת אנשים ומחשבים.

לדברי פורת, המושג תקשורת אחודה עבר שינויים בהגדרות ובמהות שלו. "כיום, יש לתקשורת אחודה שלושה מימדים: מרכיבי התקשורת, יחידות הקצה והמדיה האפליקטיבית. מרכיבי התקשורת כוללים נתונים, קול, מייל, וידיאו זורם, מסרים, אנימציות, הודעות SMS, פלאש (Flash), התראות וטלוויזיה. במימד יחידות הקצה אנחנו עדים למהפכה של טלפונים חכמים וטאבלטים, לצד המחשבים הניידים והנייחים והטלפון הנייח. הטלפוניים הנייחים יהיו דומים יותר ויותר לאלה החכמים ויכללו את מערכת ההפעלה אנדרואיד (Android). המדיה האפליקטיבית פועלת לקבלת ולתפעול המידע על גבי הדפדפן, והיא כוללת גם את תוכנות המסרים והיישומים הקנייניים של הספקים".

הוא תרגם את המושג AAA ל-ב' ב' ב': בכל עת, בכל רכיב ובכל מקום. "המלך מת – יחי המלך החדש", אמר פורת. "צריכת המדיה הסטטית מתה. כולם צורכים מידע בניידים שלהם". הוא ציין, כי כיום, המורכבות גדלה בגלל ה-"בכל מקום" וכי "זה אתגר שדורש תכנון, הן בהיבט אבטחת המידע והן בבניית תשתית התקשורת המתאימה".

"מרכיבי התקשורת האחודה הם ניהול הסשנים הטלפוניים, מודעות לנוכחות ומסרים מיידים", הוסיף פורת. "ניידות היא מרכיב חשוב בתקשורת האחודה". הוא ציין, כי "יש להשקיע בהטמעת התקשורת האחודה בהתאם לאופי הארגון – האם הוא גדול או קטן, מכונס או מבוזר. יש להשקיע בנוסף בחינוך המשתמשים".

מייקל פפרלה, מנהל מכירות רוקוס. צילום: ניב קנטורעוד אמר פורת, כי "פרויקט תקשורת אחודה שנבנה נכון יהיה תמיד בעל החזר השקעה מוגדר".

"חל גידול אדיר בעומסים על רשתות הסלולר"
מייקל פפרלה
, מנהל מכירות רוקוס (Ruckus), ציין שהחברה היא יצרנית של ציוד גישה ב-Wi-Fi ואחת הספקיות העולמיות בתחום. "אנחנו מסייעים לספקיות השירות, שחוות עומס שנוצר על גבי תשתית הגלישה הסלולרית שלהם", אמר. "על מנת להקל על עומס זה, הן מנתבות את תעבורת המידע ל-Wi-Fi שהן פורסות ונעזרות לשם כך בפתרונות שלנו". פפרלה ציין שרוקוס נוסדה ב-2004, היא מעסיקה יותר מ-450 עובדים ויש לה חמש מעבדות מו"פ בעולם, אחת מהן בישראל. מספר הלקוחות של החברה עומד על יותר מ-3,000, היא רשמה 20 פטנטים ו-50 נוספים נמצאים בהליכים.

"ספקי שירות של סלולר חווים עומסים אדירים ברשתות הסלולר", הוסיף. "חל גידול אדיר אשר צפוי להגיע לגדילה של יותר מפי 66 בתעבורה בשנים הקרובות, הן בשל העברת תכני חוזי והן בשל העברת תכני נתונים. זאת, לצד הגידול בכמות המשתמשים, בשל צריכה מוגברת של טלפונים חכמים. הטכנולוגיה המסורתית של רשתות הסלולר לא מספיקה להתמודד עם גידול זה. גם כאשר הספקיות יפרסו את דור 4, הגידול בקיבולת הרשת לא יתמוך בכמות הצריכה של המשתמשים".

"לכן", אמר, "חברות סלולריות פונות לטכנולוגיית ה-Wi-Fi, כחלופה זולה להגדלת הקיבולת ברשת. עלות הוספת ג'יגה-בייט קיבולת של תעבורה עומדת על 37 דולרים ברשת המסורתית, בעוד שברשת ה-Wi-Fi העלות היא 1.75 דולר. מדובר ביחס של 1:18".

לדברי פפרלה, רוקוס מספקת נקודות גישה ברשת האלחוטית ומאפשרת למקם קופסאות רשת נוספות. "אנחנו נותנים חיבור אלגנטי לרשת הסלולר, מה שמאפשר למכשירים כגון טלפונים חכמים שיש להם רדיו דואלי מדור 3 ו-Wi-Fi להתחבר לרשת ה-Wi-Fi, ובכך להוריד את העומס מרשת הסלולר".

הוא סיים בהציגו נתוני מחקר שונים המסבירים, לדבריו, מדוע פתרונות רוקוס טובים מאלה של HP, ארובה וסיסקו (Cisco). "הפתרונות שלנו מספקים אמינות גבוהה יותר וכיסוי אלחוטי נרחב יותר, לצד פשטות ומחיר אטרקטיבי", אמר.

חתם את המליאה ניב כגן, סמנכ"ל שיווק סרף, שתיאר את המגמות בעולם הטלפונים החכמים. לאחר מכן התפצל הכנס לשני מסלולים: תקשורת אחודה בראי הלקוח ומסלול טכנולוגי.

נפתחה ההרשמה לוועידת Mobility2012, הוועידה השנתית אודות פיתוח אפליקציות מובייל

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים