מני צרפתי, HP ישראל: "המנמ"רים מבינים שעליהם ללכת לענן – הם רק לא יודעים כיצד לעשות זאת"

"הענן אינו טכנולוגיה, כי אם תפיסה טכנולוגית, דרך שבה ארגונים מסוגלים לספק ולצרוך שירותי IT", אמר צרפתי, CTO לקוחות אסטרטגיים ב-HP ישראל ● לדבריו, "זו כל מהות הענן: הקצאה חכמה של משאבי ה-IT, ניהול השירות העסקי, ניטור השירותים העסקיים וקביעה מתי משהו לא תקין - ובהתאם, הקצאת משאבי IT בצורה דינמית"

"המנמ"רים מבינים שעליהם ללכת למיחשוב ענן, והם בהחלט מבינים את התועלות הגלומות להקצאת יישומים מהירה ולהפחתת העלויות של ה-IT שיש בענן. הם רק לא יודעים כיצד לעשות זאת", כך אמר מני צרפתי, CTO לקוחות אסטרטגיים ב-HP ישראל.

צרפתי דיבר בכנס בכירים שערך אגף התוכנה של HP ישראל. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך אתמול (ד') והיום (ה') במלון בראשית במצפה רמון, בהשתתפות עשרות מנמ"רים בכירים מכלל מגזרי המשק.

לדברי צרפתי, "הענן אינו טכנולוגיה, כי אם תפיסה טכנולוגית, דרך שבה ארגונים מסוגלים לספק ולצרוך שירותי IT. אנחנו ב-HP מסוגלים כיום לאפשר למנמ"רים הארגוניים לבנות את שירותי הענן באופן המיטבי. הדבר נעשה בכל שכבות המיחשוב – חומרה, תוכנה, אחסון וניהול – בעזרת פתרון Cloud Service Automation. זו סביבה שלמה לניהול שירותי ענן, המאפשרת את כל המודולים להקמת תשתית זו. חליפת הפתרונות הללו נשענת על רוב כלי הניהול שיש בארגונים – CMDB, כלי ניטור וכלי מיכון. כך, ניתן להקצות באופן מבוקר ויעיל את משאבי המיחשוב בארגון".

הוא ציין, כי "זו כל מהות הענן: הקצאה חכמה של משאבי ה-IT, ניהול השירות העסקי (BSM), ניטור השירותים העסקיים וקביעה מתי משהו לא תקין – ובהתאם, הקצאת משאבי IT בצורה דינמית". הוא הוסיף, כי השכבה העליונה בפתרון מכונה Demand, "דרכה המשתמש בענן צורך ומקבל שירותים אשר מוצגים בקטלוג, לאחר שאושר תהליך הבקשה של הצריכה, אז הוא עובר לשכבת ה-Delivery, המספקת את השירות הלכה למעשה".

קובי קציר, מנהל מוצר ב-HP. צילום: קובי קנטורצרפתי סיכם באמרו: "אנחנו יודעים לתת פתרון מקצה לקצה לאספקת השירותים בתצורת ענן. בנוסף אנו מציעים שירותי ייעוץ ולווי, ודואגים להיבט אבטחת המידע".

"המנמ"רים תחת לחץ חזק מאוד"
קובי קציר
, מנהל מוצר ב-HP, אמר ש-"המנמ"רים נמצאים כיום תחת לחץ חזק מאוד: הם צריכים להגיב מהר לתנאים משתנים ולדרישות עסקיות המגיעות בצורה בלתי פוסקת – מיחשוב ענן, ניידות, תהליכים משבשים. הם נדרשים לענות ולהבין איך הארגון שלהם עונה לאתגרים הללו ולהגיב מהר, כדי לשפר את האג'יליות של הארגון. עליהם לצמצם את עלויות ה-IT, לספק יותר שירותים בפחות כסף, להפחית סיכונים ולמצב את המיחשוב כמסייע ומאפשר עסקית".

קציר הציג את פתרון HP IT Executive Scorecard ואמר, כי הוא מיועד למנהלי ה-IT. "מנמ"ר חברת ביטוח, למשל, מטפל בכמות גדולה מאוד של יישומים", אמר קציר. "הוא נדרש להחליט באיזה יישום להשקיע ובמה להשקיע פחות. הכלי 'מתבונן' על הארגון, ובעזרת מדדים מסייע למנהל המיחשוב לתעדף את היישומים ולקבוע במה להשקיע, מה לחדש ולשנות ומה אולי להעביר לענן".

הוא ציין, כי יש למוצר חמש תועלות: "יש לו תוכן אינטגרטיבי למוצרי HP ולנתונים הנאספים הנמדדים לטובת שיפור תהליכים; ארכיטקטורת KPI המסייעת למדוד את השיפור המתמיד של הביצועים תוך חקר לעומק של הנתונים; יכולת העברת הנתונים מכלי HP לשאינם כאלה ולהפך, לצד יכולת הרחבה; התאמת המוצר באופן דינמי לדרישות העסקיות של הלקוח; ויכולת שיתופיות בתוך ארגון ה-IT".

רפי מרגליות, סגן נשיא לחדשנות ומנהל יחידה עסקית באגף התוכנה של HP ישראל. צילום: קובי קנטור"המנמ"ר וצוותו נדרשים למדוד את עצמם ואת תהליכי ה-IT לטובת שיפור מתמיד של המיחשוב שבראשותו", סיכם.

אסטרטגיית חדשנות במרכז פיתוח
רפי מרגליות
, סגן נשיא לחדשנות ומנהל יחידה עסקית באגף התוכנה של HP ישראל, הציג "אסטרטגיה של חדשנות במרכז פיתוח". הוא אמר, כי תכנית החדשנות של HP העולמית מובלת מיהוד, שם נמצא מרכז מו"פ על בסיס רכישת מרקורי (Mercury), שהוא אתר הפיתוח הגדול בעולם לתוכנה של HP. "התוכנית כוללת יצירת תרבות של חדשנות, כדי לאפשר לארגון לשלב, ליזום ולפתח רעיונות חדשים – עד כדי הגעה למוצרים", הוסיף.

במהלך אירועי החדשנות, הנערכים אחת לשנה, אמר מרגליות, עולים רעיונות על ידי העובדים, הם מוקלטים ומשודרים ברשת, נדונים באופן פיזי ולאחר מכן נערכים על הרעיונות דיונים וירטואליים בתוך החברה. "אנשים תורמים, מעבים את הרעיונות, מוסיפים נקודות מבט ומתהוות קבוצות בתוך הארגון הנבחרות לרעיונות אחרים", ציין.

מרגליות הסביר שעל בסיס הרעיונות נבנות תוכניות עסקית, הבוחנות את ההיתכנות הפיזית והטכנולוגית, ואלה עוברות לאישור "מועצת חדשנות", המורכבת ממנהלים בכירים באגף התוכנה ב-HP ישראל ובעולם.

הוא הציג שלוש דוגמאות של רעיונות שנדונו בשנה שעברה, הגיעו במהלך 2011 לכלל מימוש סופי ומומשו אצל לקוחות HP בינואר השנה: פתרון לשיתוף חברתי של מידע מקצועי בין עובדי IT בארגון; תשתית המאפשרת בניית והעברת מערכות IT לגישה מכל ממשק ומכל רכיב מיחשוב; ולוח מחוונים לבכירי IT, המאפשר מדידת ביצועים בכל ארגון מערכות מידע.

גיא ריצ'קר, מנהל אגף התוכנה של HP ישראל. צילום: קובי קנטור"HP מצויה בחוד החנית של החדשנות", סיכם. "אנחנו משקיעים תקציבים וזמן של כל העובדים, כדי שכל עובד ייקח חלק בתהליכי החדשנות".

"מערך המיחשוב – הבסיס לתפקוד העסקי בארגון"
חתם את הכנס גיא ריצ'קר, מנהל אגף התוכנה של HP ישראל, שאמר, כי "מערך המיחשוב שבראשות המנמ"רים מהווה את הבסיס לתפקוד העסקי בארגון. אם הם יספקו IT חדשני, הם יוכלו לתמוך בתהליכים העסקיים בצורה מיטבית".

לדבריו, "בין שלל מצוקות המנמ"רים, הם נדרשים לייעל את ההשקעה בהוצאות ולהפנות אותן מתחזוקת הקיים לחדשנות ולשיפור. לכן, נדרש למצב את תחום פעילות ה-IT ככזה המתואם עם המטרות והיעדים העסקיים של הארגון ולצד זה כמאפשר שיפור ביצועים, ניהול נכון יותר של ההוצאות וכמובן – עמידה נכונה יותר בהלימה לרגולציות".

"נמשיך להגדיל את נתח השוק שלנו בעולם ניהול ה-IT", סיכם ריצ'קר. "נעניק למנמ"רים ערכים מוספים וכלים לניהול עסקיהם בצורה יעילה ככל האפשר. ניקח אותם למימדים נוספים, כגון ענן מיחשוב פנימי, חיצוני, או בן כלאיים".

HP

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים