היקף הייצוא של אינטל ישראל ב-2011: יותר משני מיליארד דולרים; תגייס 600 עובדי ייצור ופיתוח חדשים

הסניף הישראלי של החברה ייצא אשתקד בסכום של 2.2 מיליארד דולרים ורכש הגומלין שלו מול ספקים ישראליים עמד על 628 מיליון דולרים - כך מסרה החברה במסיבת עיתונאים שערכה הבוקר (א') ● האירוע היה ההופעה הראשונה של מולי אדן, הנשיא החדש של אינטל ישראל, שאמר ש-"העבודה שיש לנו נשיא ומנכ"ל היא הכרה של אינטל בחשיבות המרכזים בארץ" ● הוא ציין שבניגוד להערכות המוקדמות - ה-PC לא מת

היקף הייצוא של אינטל (Intel) ישראל הסתכם ב-2011 בכ-2.2 מיליארד דולרים – כך מסרה החברה במסיבת עיתונאים שערכה היום (א') בתל אביב. עוד מסרה החברה, כי רכש הגומלין שלה מול ספקים ישראליים הסתכם אשתקד ב-628 מיליון דולרים. כמו כן, צירפה אינטל במהלך השנה 700 עובדים והיא מתכוונת להוסיף למצבת כוח האדם שלה 600 עובדים נוספים במהלך השנה הנוכחית. אלה ישתלבו בכל מרכזי הייצור והפיתוח של אינטל בישראל.

מספר העובדים הכללי של הסניף הישראלי של אינטל עמד ב-2011 על 7,800 ולפי החברה, היא סיפקה עבודה חיצונית לכ-23 אלף עובדים נוספים. מצבת כוח האדם שלה גדלה בכ-20% בשנתיים האחרונות אל מעל ל-10% מסך העובדים בתעשיית האלקטרוניקה והתוכנה בישראל.

מסיבת העיתונאים הייתה ההופעה הראשונה של מולי אדן בתפקידו החדש כנשיא אינטל ישראל, בנוסף לתפקידו כסגן נשיא בכיר באינטל העולמית. אדן, שמשרדו ימוקם בקבוצת הפיתוח של החברה בחיפה, יהיה בקשר עם כל אתרי הייצור והפיתוח. הוא אמר, כי "צריך לראות את זה כמחמאה לסניף הישראלי. יש מעט מדינות בעולם עם נשיא מקומי, וזו הכרה של אינטל בחשיבות של המרכזים בארץ". לדבריו, "המטרה שלי היא לנסות להגדיל את העוגה ולהרחיב את נפח הפעילות".

מקסין פסברג תמשיך לכהן כמנכ"לית אינטל ישראל ותעבוד לצדו של אדן. "השילוב של נשיא ומנכ"ל מקובל בעוד מקומות, כמו הודו, וביחד אני מקווה שנשיג יותר מאשר השגנו", אמר אדן. "פסברג תמשיך לטפל בייצור ובעבודה מול הממשלה, מי שדיווח למנהלה בארצות הברית ימשיך לעשות זאת, ויהיה דיווח גם אופקי, במטרה לפתח את השוק בישראל".

פסברג, שמשמשת גם כסגנית נשיא באינטל העולמית, התייחסה במסיבת העיתונאים להשקעה שביצעה החברה במטרה להסב את קו הייצור במפעל המרכזי בקריית גת, FAB 28, לטכנולוגיית הייצור החדשה של המעבדים ב-22 ננו-מטר. "השקענו במפעל בקריית גת יותר משלושה מיליארד דולרים כדי לעבור לטכנולוגיית ייצור של 22 ננו-מטר", אמרה. היא ציינה ש-"הנתח של הממשלה בהשקעה הכוללת הולך ויורד. במצטבר, עד 2011, רק 7% מההשקעה הגיעה מהממשלה. ועדיין, מדובר בשותפות מאוד מבורכת, בעיקר בשנים של משבר, הן מבחינת מיסוי והן מבחינת השקעה ישירה".

לדבריה, "החלק של המשק הישראלי ברכש גומלין, בזכות ההשקעה במעבר בטכנולוגיית הייצור, היה 628 מיליון דולר ומאז 2006 הוא מסתכם ב-4.5 מיליארד דולרים. ההתחייבות שלנו הייתה באותה השנה ל-1.2 מיליארד דולרים רכישות בשוק המקומי ב-10 שנים, והנה, בחלוף חמש שנמים עברנו את הסכום הזה בהרבה".

אדן התייחס יותר לשוק העולמי של אינטל. לטענתו, 2011 הייתה שנה נהדרת בהקשר זה. "במהלך השנה שעברה, כולם דיברו על התקופה שאחרי מחשבי ה-PC ועל האיום שמציבה ARM על אינטל. והנה, עברה שנה ורואים תמונה אחרת לגמרי. ARM מתייחסת לאינטל כמתחרה רצינית בתחום המובייל. בטיים (TIME) כתבו שזו שנת האולטרא-בוק. איך זה תורגם מבחינת העסקים? ב-2011 הגענו ל-54 מיליארד דולרים והצפי הוא לעוד עלייה יפה ב-2012. ב-2011, ה-Sandy Bridge עצמו היה אחראי ליותר מ-40% מהמכירות של אינטל, וזוהי החשיבות של מרכז הפיתוח של אינטל בישראל. זה גם מראה עד כמה ה-PC ממש לא מת. כולם דיברו ואנחנו מכרנו", אמר.

אדן התייחס גם לשוק המובייל אליו נכנסה החברה באחרונה עם השקת טלפון ה-Lava בתערוכת המובייל האחרונה בברצלונה. "התברר לנו, באינטל, שאי אפשר לעשות רק מעבד לטלפונים, אלא חייבים לתת תכנון מלא של טלפון, כולל הכול. כבר השקנו שני דגמים באירופה ובהודו, כמעט ללא שינוי, ואנחנו מצויים בשיתוף פעולה עם הרבה מאוד חברות נוספות לקראת השקה של טלפונים שמבוססים על הפלטפורמה של אינטל. נתחרה גם בתחום הזה".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מ

    מצד אחד אינטל מגייסת אנשים ומצד שני מפטרת אנשים. שיראו את כל התמונה. הם אפילו לא מציעים לאנשים שפוטרו משרות במקומות אחרים

אירועים קרובים