סקרים: הפיצול בין הגרסאות השונות של אנדרואיד מרתיע מפתחים

מסקרים שנערכו לאחרונה עולה, כי היקף העניין שמגלים מפתחי יישומים באנדרואיד נמצא במגמת ירידה ● בשנה האחרונה נרשמה ירידה בעניין של המפתחים במערכת ההפעלה של גוגל בכמעט 10%

אחד מכמה פנים. אנדרואיד

האם מפתחים מתחילים להירתע מאנדרואיד (Android)? יכול מאוד להיות, לפחות אם בוחרים להסתמך על ממצאי סקרים שפורסמו באחרונה על ידי החברות IDC ו-Appcelerator. על פי התוצאות, 78.6% מהמפתחים מגלים עניין בפיתוח לפלטפורמת אנדרואיד. זהו אמנם מספר מרשים, אך מדובר בירידה לעומת סקרים דומים שנערכו ברבעון האחרון של 2011, בו עמד השיעור על 83.3%, וברבעון הראשון של 2011, אז הוא עמד על – ירידה של כמעט 10% תוך שנה אחת בלבד.

מייק קינג, האסטרטג הראשי לפלטפורמות סלולריות בחברת Appcelerator, מייחס את הירידה ל-"פיצול הרב בין הגרסאות השונות שמאפיין את אנדרואיד. אף על פי שנתח השוק של אנדרואיד צומח במהירות, הפיצול הרב מקשה על המפתחים".

מהנתונים של גוגל עולה שמבין מכשירי האנדרואיד שהמשתמשים שלהם נכנסו בשבועיים האחרונים לחנות היישומים Google Play, רק 1.6% היו מצוידים בגרסה העדכנית של מערכת ההפעלה, Android 4.0, המכונה Ice Cream Sandwich. זאת, על אף שהגרסה הזו מוצעת מזה שלושה חודשים.

בקרב המפתחים, "קבלת הפנים לגרסת Ice Cream Sandwich הייתה פושרת", ציין קינג. "הם מעדיפים להמתין ולראות מה יהיו ההתפתחויות. זאת, בהשוואה למערכת iOS של אפל (Apple), שאותה הם מכירים ושקל יחסית לפתח עבורה יישומים ולהציע אותם".

באשר לגרסאות אחרות של אנדרואיד, נתח השוק של Android 2.3, שהושקה בדצמבר 2010, עלה בחודש שעבר מ-58.6% ל-62%, ונתח השוק המשותף של גרסאות Gingerbread ו-Froyo מגיע לכ-88% מכלל מכשירי האנדרואיד. לעומת זאת, הנתח של שאר הגרסאות (1.5, 1.6, 2.1, 2.2 ו-3.2) נמצא במגמת ירידה.

יצוין שלכל אחת מהגרסאות של אנדרואיד ממשקי API משלה – דבר שמקשה מאוד על המפתחים, ונוכח העובדה שגרסת Ice Cream Sandwich מתקשה לפי שעה להמריא, הם נרתעים מלהשקיע בפלטפורמה הסלולרית של גוגל. עם זאת, אנדרואיד נמצאת עדיין במקום השני בטבלת הפופולריות בקרב המפתחים, והיא שנייה רק ל-iOS, שזוכה לעניין מצד 89% מהם. במקום השלישי, הרחק מאחור, נמצאת מערכת ההפעלה של בלקברי (BlackBerry) עם 15.5% ברבעון הראשון של 2012 בהשוואה ל-20.7% ברבעון האחרון של 2011.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים