תביעה נגד AT&T: "סייעה" לגנבים בכך שאפשרה להפעיל מחדש מכשירים גנובים

על פי כתב תביעה שהוגש נגד AT&T בארצות הברית נטען, כי החברה "סייעה בפועל" לגנבים של מכשירי iPhone בכך שאפשרה להפעיל מחדש ברשת שלה מכשירים גנובים ● AT&T טוענת מנגד ש-"אין בסיס לתביעה" ומסרה שהיא "מתייחסת בחומרה לגניבות של טלפונים חכמים"

יצטרכו להוכיח שלא היו דברים מעולם. AT&T

בתביעה שהוגשה נגד AT&T בארצות הברית נטען, כי החברה "סייעה בפועל" לגנבים של מכשירי iPhone בכך שאפשרה להפעיל מחדש ברשת שלה מכשירים גנובים. התובעים מבקשים להעניק לתביעה מעמד של תביעה ייצוגית.

התביעה הוגשה ימים ספורים לאחר שפורסם, כי חברות הסלולר הגדולות בארצות הברית, בהן וריזון (Verizon), ספרינט נקסטל (Sprint Nextel), טי-מובייל (T-Mobile) ו-AT&T, יקימו מסד נתונים חדש על מנת למנוע את האפשרות להפעיל מחדש ברשתות שלהן מכשירים שדווח שנגנבו.

שלושת התובעים בתביעה הנוכחית סבורים שלמרות הקמת המאגר, עדיין יש בסיס לתביעה נגד AT&T ו-"חברות נוספות" שלא נקבו בשמן. התובעים טוענים, כי חברות אלה "אחראיות מבחינה משפטית, או אחראיות במידה מסוימת" בכך ש-"סייעו בפועל וללא סייג" לגנבים "להפעיל מחדש" את המכשירים הגנובים. זאת, מבלי לבדוק את הסוגיה עם הבעלים הרשום של המכשיר, שפרטיו מופיעים במאגרי המידע של חברות הסלולר.

בכך, טוענים התובעים, צברו החברות בשנים האחרונות רווח שלא כדין, בהיקף של מיליוני דולרים לשנה. לטענתם, בחברות אמרו להם שלא ניתן לחסום בצורה יעילה מכשירים כאלה – דבר שברור כעת שלא היה נכון.

דובר AT&T מסר בתגובה, כי "אין בסיס לתביעה. כך או כך, אנחנו מתייחסים בחומרה לגניבות של טלפונים חכמים ומשום כך הצטרפנו לתוכנית של רשויות החוק, FCC וחברות נוספות והודענו על צעדים נוספים לפתרון בעיית הגניבות של מכשירים סלולריים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים